Huwelijk schoonzus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lorena86, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.321
    113
    Even bij onze gemeente gekeken. Gratis trouwen is met max 10 personen totaal. Bruidspaar is al 2, blijven er 8 over. Hij: ouders, broer en zus. Zij: vader, moeder +vriend, broer.
    Vol.
    (Maar rest van de familie daarna laten komen lijkt me wel normaal)

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.321
    113
    Wel fijn dat de andere aanhang ook noet mag, ligt het niet bij jou...

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nou inderdaad!
    Toen mijn schoonzus ging trouwen, ging mijn man ‘s ochtends al vroeg weg om met hun ‘oude’ gezin te gaan ontbijten in hun ouderlijk huis. Hoewel ik het idee begreep en leuk vond voor mijn schoonzus, voelde ik me toen al enigszins buitengesloten. Laat staan als je de hele dag niet mag komen en dat na 14 jaar in de familie..!

Ik snap niet dat je man dat niet snapt. Ik zou er verder geen woord meer aan vuil maken en het mezelf zo leuk mogelijk maken en iets geweldigs leuks gaan doen met de kinderen zodat je man baalt dat hij op die ongezellige bruiloft zit ipv met jullie mee is!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat kan, maar dan vind ik dat nog steeds absurd, alsof je niet bij de familie hoort zodra het ze geld kost.

MaMa en KleineLai vinden dit leuk.
  5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Heel bizar dit :eek:.
    Ik zit echt met open mond te lezen. Dat iemand ooit bedenkt om bruiloft te vieren zonder aanhang van broers/zussen o_O... Dat doe je toch niet? Ik weet dat iedereen zijn/haar bruiloft mag vieren zoals ze willen, maar na die ene dag moet je wel verder met al die familieleden. En die aanhang...

Syane en chrystel73 vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar wie zegt dat ze het gaan vieren? Misschien alleen maar tekenen en dan klaar?

amdaa vindt dit leuk.
  7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik zit misschien vast in mijn eigen referentiekader van wat een bruiloft is :D...
    Idee dat iemand alleen even (gratis) op gemeentehuis gaat tekenen vind ik al bizar. Maar goed, het zal wel iets over mij zeggen :p...

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Mijn schoonzus had zelfs niemand van de familie iets verteld, en pas na het feestje met enkele goede vrienden een kaart naar iedereen gestuurd met de mededeling dat ze getrouwd waren.
    Precies zoals zij het wilde. En zonder het gezeur (wat nu dus achteraf natuurlijk kwam) van familie met allerlei meningen over hoe het hoort.

Hun dag. Hun feest. Laat iedereen toch lekker in zijn waarde zonder je meteen gekwetst of buitengesloten te voelen.

dds, Blijdorp, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat vind ik iets compleet anders dan een jarenlange partner gewoon buitensluiten. Natuurlijk mag iedereen uitnodigen wie hij of zij wil. Maar als je het met naaste familie doet, dan sluit je toch geen schoonfamilie uit die je al anderhalf decennium kent en waarmee je samen op vakantie gaat?

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113

Dan hoeft te ook niet de hele dag vrij te nemen om op te passen.
    Ben nu wel benieuwd hoe die dag er dan uit gaat zien.

Ga ik zou ook nog amuses zijn en het meest boos op mijn partner.

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik had het er met mijn man over en die zei dus dat als hij in jouw schoenen zou staan, hij nooit meer bij hun over de vloer zou komen, zéker niet voor oppas ging spelen en je man de deur uit zou doen.....:p

Heb jij niks aan, maar ik en mijn man vinden het beiden écht niet kunnen.

Syane, Marchella en Lorena86 vinden dit leuk.
  12. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ja mijn man de deur uit doen... zou soms niet gek zijn hahaha maar dat ga ik niet doen vanwege haar huwelijk hahaha.

Ik ga me erbij neer leggen. Wat hun die dag allemaal gaan doen weet ik niet. En ik vraag er ook niet meer naar. Dan hoef ik mij er ook niet op te ergeren. Als mijn man die dag geen oppas heeft geregeld voor onze kinderen heeft hij pech. Ik ga gewoon werken en erna wel met de kinderen naar iets wat hun leuk vinden. Maar oppas spelen echt niet

Syane, Jackie87, Blijdorp en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het trouwen midden op de dag is en schoonzus niet om de hoek woont zou ts al snel een hele dag vrij moeten nemen. Ik denk echt dat ze het heel simpel willen houden en het zelf ook niet zo groots zien en daarom denken dat dit wel kan (en er waarschijnlijk niet meer mensen mee mogen) . Wat ik dan ook wel wat meer kan begrijpen. Ik denk eerder dat het nu zo'n issue is door de manier waarop de man van ts het heeft gebracht ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Precies! Ik vind dit echt zo raar!
    En ook al vieren ze het niet echt en is het alleen tekenen, laat de keuze dan aan die partners of ze daar bij willen zijn.

Shakes vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen. Maar de enige reden die ik kan bedenken om dit "goed" te praten voor schoonzus is dat ze heeeeel klein trouwen (alleen het ja woord bij de burgerlijke stand) en dit alleen met eigen broers/zussen en ouders willen doen en er verder totaal geen waarde aan hechten. En dat de nieuwe vriend van schoonmoeder wel komt omdat schoonmoeder dit eist of heel dwingend daarin is en schoonzus geen ruzie met haar moeder wil?
    Van je man vind ik het onacceptabel dat hij vind dat je je aanstelt!

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit is dus wat ik dacht. Ik zou zelf nooit zo trouwen en vind dat je dit niet eens echt trouwen kunt noemen. Handtekening en klaar. Zou me hier denk ik niet zo druk over maken aangezien er dus echt ook niemand anders komt dan broers/zussen en ouders met aanhang.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Niemand van de familie includeren is weer een ander verhaal waar ik ook geen moeite mee zou hebben, al zou het zeker niet mijn manier zijn. Maar als je besluit (directe) familie uit te nodigen, maar dan de koude kant buitensluiten. Tja, dat vind ik wel kwetsend hoor.

18. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Dat niet uitgenodigd worden zou me -zeker omdat de andere aanhang (m.u.v. vriend van de moeder) ook niet wordt uitgenodigd niet zoveel uitmaken. Althans, daar zou ik wel begrip voor kunnen hebben, het zou zeker niet mijn keuze zijn, maar tja, het is hun bruiloft. Maar 'je moet vrij nemen om op de kinderen te passen' zou me wel aardig dwars zitten. En als mijn man vervolgens voor die emotie geen begrip heeft, zou me dat vervolgens aardig frustreren;)

Blijdorp en Strijkkraal vinden dit leuk.
  19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ook, zeker wanneer het bruidspaar de peetouders van je kinderen zijn. Dan verwacht je logischerwijze dat je een goede band met het bruidspaar hebt. TS geeft ook aan gezamelijk op vakantie te gaan ed. Dan kun je zeggen wat je wilt, maar dan is het op zijn minst zeer bijzonder te noemen dat de koude kant niet uitnodigd. En ik durf van mezelf te zeggen dat ik niet gauw beledigd zou zijn, maar dat zou ik in dit geval toch echt wel zijn.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Groot gelijk! Laat hem zijn sop maar gaarkoken met zijn familie.

En knuffel voor jou, ik kan me best voorstellen dat dit even flink steekt.

Helaas meer mensen op de wereld die partners niet zien als een toevoeging aan de familie maar als iets wat er bij hangt en wat je naar believen erbij of weg haalt. Zo stelde een nicht van mijn man de kinderen van haar nieuwe vriend voor aan de familie. Man en ik waren al een hele tijd samen, net getrouwd volgens mij. Komt ze bij mij, zegt ze: ja die hoef je niet te kennen, die is van de koude kant. Sta je daar ook met een bek vol tanden. Leuk voelde het zeker niet! (en man hoorde uiteraard niks, kreeg niks mee. Heeft ie vaker last van). Werd afgedaan als een grapje maar zo voelde het niet en ze heeft me daarna ook niet fatsoenlijk voorgesteld. Laat ik zeggen dat ik nooit dol ben geworden op deze kant van de familie en ook geen enkele moeite doe om ze uit te nodigen, op te zoeken of op een andere manier in contact te komen. Voor de lieve vrede kom ik opdraven wanneer het moet, met frisse tegenzin.

Deel Deze Pagina