Huwelijk, wat te geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ja maar anders kom je thuis van je bruiloftsfeest en dan heb je geen cadeau om uit te pakken? Dat is toch saai?

Eens dat je dan wel iets leuks moet geven.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Alle enveloppen open maken. Alles op een hoop gooien en tellen. Vond ik best leuk hoor. :D

In elk geval leuker dan de kaasfondue set die 5 opruim rondes later, alsnog ongebruikt naar de kringloop ging.

pippa26 vindt dit leuk.
  3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Volg even, wij hebben binnenkort ook zo'n vraagstuk:).

Mbt wat je geeft, informeer ik altijd naar de wensen. Ik krijg zelf ook graag iets waar ik zelf blij van word. Als gever hoef ik het niet perse leuk te vinden, als de ontvanger blij is, word ik daar wel blij van.

In ons geval willen de feestvarkens ook graag geld, dus wij zijn ook in dubio over het bedrag.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Geld.
    Geef het bedrag wat je verwacht van de catering te nemen (meestal rond de 20 euro pp) + 10 a 15euro extra

5. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik zou als avondgast €50,- geven (mits partner ook is uitgenodigd).
    Als je handig bent kun je dat ook origami vouwen in de vorm van een hartje, jurk & overhemd, etc. Zie foto:

Bijgevoegde bestanden:

Marchella en Uuz vinden dit leuk.
  6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij werden blij van geld idd. We hebben uiteindelijk meer geld gekregen dan de hele bruiloft ons gekost had haha, zo wil ik wel vaker feestjes geven :p
    Ik zou zo'n €30 geven. Ongeacht of ik alleen of met partner zou gaan.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik mag natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, maar volgens mij wil elk bruidspaar gewoon geld :D
    Ik houd altijd minimaal het bedrag aan wat ik (of wij samen) als avondgast zouden kosten.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.881
    5.137
    113
    Absoluut geld! 50-75 euro zou ik doen. Ik werd ook echt niet blij van de meeste cadeaus.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ik vind het echt overkomen alsof je de bruiloft een stukje moet terugbetalen, sorry. Ik vind dat zo iets stoms.
    Je wordt toch uitgenodigd omdat ze het leuk vinden dat je er bij bent, niet om de bruiloft van te bekostigen?
    Maar goed ik zie het wel meer voorbij komen, ik blijf het iets achterlijks vinden.

Dat gezegd hebbende, als ze het envelopje erop hebben staan, zou ik ook geld geven, op zich heb ik daar geen probleem mee. Ik kan niet in je portomonee kijken, dus daarin kan ik niet adviseren, ik denk elk bedrag is mooi meegenomen. :)

Marchella, mam1991, Mamamia90 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Je moet natuurlijk niks en ik vind dat iedereen moet geven waar die zich goed bij voelt. Wij voelen ons er inderdaad fijn bij om onszelf een beetje terug te betalen.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens.
    Ik hoef mijn eigen drankjes toch niet te betalen?

Ik zou ook geld geven trouwens, wat je kan missen.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou 20 euro geven en geen kado, met geld ga je altijd op safe vind ik.

13. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ik zou geld geven, maar dan op een leuke manier.
    tips:
    - http://www.top-3.nl/geld-kado-geven-op-een-leuke-manier
    - Geld en confetti in een (transparante) ballon
    - Kleine bonsai kopen en daar een "geldboompje" van maken
    - "een potje/ zakje geluk". Klein glazen potje of een mooi zakje met wat confetti, hartje(s), bonbonnetje, gelukspoppetje (etc) en geld.
    - een spaarpotje met daarin briefgeld wat uitsteekt(te zien is) en kaartje eraan met de trouwdatum en de tekst: "Het begin is gemaakt!"

Wij geven voor bruiloft avond gast bij vrienden 40,-
    Bij collega's, kennissen etc. 30,-

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Zo denk ik er precies over. Ik ga echt niet het geld geven wat ik gekost zou hebben. Ik vind dat ook zo raar.
    Hier geef ik ook geld en afhankelijk van hoe band is variërend van 15 euro tot 50. Klinkt misschien weinig, maar in onze kring zijn we geen hoge bedragen gewend.
    Wij zaten in wisseling van gulden naar euro en kregen dus enkel klein geld en echt geen idee wat ik van iedereen kreeg, hebben alles op 1 berg gegooid en vond dat het leukste. Was blij met mijn gasten en absoluut niet bezig met hoeveel ik van iedereen kreeg.

Marchella vindt dit leuk.
  15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hihihi, ik heb ooit voor vrienden kraanvogels gevouwen (en in een olijfoompje gehangen). Ze zijn dagenlang bezig geweest om die weer te ontvouwen zonder dat het scheurde.

Paris91, Ysabella en Rosje83 vinden dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat idee krijg ik inderdaad ook soms. Alsof je geld geeft om aan de bruiloft mee te betalen. Ik kijk persoonlijk eerder naar de band die ik heb met de persoon an sich en niet naar of ik alleen dag, middag of avond gast ben. Maar goed, dat moet uiteindelijk iedereen zelf weten natuurlijk maar vind het altijd wel vreemd overkomen eerlijk gezegd.

Heb zelf al eens iemand gehoord tijdens een gesprek die keek naar wat er qua eten en drinken geserveerd zou worden, die zou dan minder geven als er bijvoorbeeld bij de hapjes enkel bitterballen zouden zijn geserveerd en juist weer meer als er luxere hapjes zouden zijn :eek: Doe ff normaal, vind dat echt zo overdreven.

17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Kiest iemand zelf voor hoor om 1. Überhaupt te trouwen en 2. Het zo duur te maken als gewenst.
    Al is een stel er duizenden euro’s aan kwijt, dan is dat echt de keus van dat stel.

Ik weiger dus geld te geven op dit soort gelegenheden :rolleyes: gaat toch op de grote hoop bij de meeste mensen...

Ik zou een dinerbon of cadeaubon doen als je cadeautjes lastig vindt (omdat je haar niet super goed kent). En anders een persoonlijk iets met inderdaad trouwdatum/namen etc.

pippa26 vindt dit leuk.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit.
    Zeker voor kennissen vind ik 20 euro meer dan zat.
    Als het vrienden of familie was zou ik meer geven.

Debaky vindt dit leuk.
  19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    100 euro als je alleen avondgast bent lijkt mij veel? Wij kregen v onze vrienden die daggasten waren 50, 60 en 70 euro v 3 stellen

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat is gewoon wat standaard is.
    Bij mijn zusje heb ik een weekendje weg gegeven incl activiteiten in een luxe hotelkamer, omdat ze door de aankoop van een woning eigenlijk geen huwelijksreis konden bekostigen. Zo konden ze toch even weg. Maar als iedereen dat zou doen, moeten ze wel heel vaak weg ;) . Overigens was ik daarvoor hetzelfde kwijt als dat ik anders in een envelop zou hebben gedaan, maar voor dat moment was het veel leuker.

Binnenkort gaat een vriendin van mij voor de 3e (!) keer trouwen. Ik ga er wel heen, maar ik denk niet dat ik nog een heel 'hoog' bedrag ga geven. Ze maakt er zelf een hobby van en ik voel mij niet geroepen om die te bekostigen :rolleyes:. Ik denk dat ik voor haar ook een cadeau haal

Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina