Zoals ik hierboven ook al een keer heb gezegd; iedereen moet geven waar hij/zij zich fijn bij voelen Natuurlijk kiezen ze er zelf voor, maar dan nog is het toch mooi om een beetje bij te kunnen dragen aan hun mooie dag. (Vind ik) Wij hebben wel van het geld wat we hebben gekregen een gedeelte van het feest kunnen betalen, hier waren we heel blij mee.
Ik vind het onzin om aan de mooie dag van een ander financieel bij te dragen. Maar dat vind ik Daar kiezen mensen zelf voor. Een cadeautje is prima, maar geld geven doe ik sowieso nooit. Bij geen enkele gelegenheid.
Ik vind het ook onzin dat je als gast de kosten zou moeten betalen. En een kennis krijgt minder dan een vriend. Zo simpel is het voor mij. Wat ik zelf ook leuk vind om te geven is een ontbijtmand voor de volgende ochtend! Zeker als je weet dat ze thuis slapen.
Op zich is het prima om een geldbedrag te geven vind ik, maar je laat het toch niet afhangen van hoe duur het feest is/hoeveel jij ‘kost’? Dat vind ik raar. Want ik dien ook niet het bonnetje in van het jurkje wat ik speciaal voor die gelegenheid heb gekocht omdat de dresscode ‘paars’ was en ik dat niet in mijn kast heb hangen bijv. Ik geef dan geld omdat ik ze (een deel van) iets leuks wil geven. En niet 20 euro als ik 3 bitterballen en een Spa rood eet/drink en 100 euro omdat ik verwacht wordt bij het 6-gangen diner.
Bedankt voor jullie reacties dames. Ik denk dat ik voor 40 of 50 euro ga, kijk even of ik het geld op een leuke manier kan geven en anders gewoon een envelop (dat was ook de cadeau tip).