Tips voor ceremoniemeesters!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anniej, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hoi allemaal,

Wij (mijn man en ik) zijn de ceremoniemeesters van de bruiloft van m´n schoonzusje en zwager! We hebben al een heleboel geregeld, maar vroeg me af of jullie nog leuke ideetjes of tips hebben?!
    Wat is handig? Wat zijn leuke verrassingen op de dag zelf?
    Wat hebben jullie allemaal geregeld?

Bedankt alvast!
    Groetjes, Anniej

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik zou vooral het buidspraar vragen hun planning zo gedetailleerd mogelijk met jullie door te nemen.
    Laat ze jullie een lijstje geven met bijv. welke groepsfoto's er allemaal gemaakt moeten worden. Zo kun je dat één voor één omroepen. En als de ene foto wordt gemaakt al zorgen dat de mensen voor de volgende foto al klaar staan.

Als de planning goed zit loopt het vaak al behoorlijk vanzelf...

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk aan:

- dieetwensen gasten
    - evt fooi/betaling chauffeur/band
    - wie let er op de cadeaus (geld is snel verdwenen!)
    - informeren gasten over parkeren
    - doorspreken met bruidspaar hoe te doen met felicitaties (bij groot feest gasten informeren dat ze geen dag hoeven komen te zeggen?)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben ooit bedrukte bierviltjes geregeld voor het feest met de kus erop :D dus na plechtigheid meteen de foto naar de drukker gemaild en even later opgehaald

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.828
    19.160
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inderdaad zorgen dat je een soort "draaiboek" hebt voor de dag, zodat je precies weet hoe of wat en in staat bent om zelf vertragingen of andere probleempjes op kunt lossen zonder dat je het bruidspaar hoeft lastig te vallen met "hoe laat wil je..."

Mochten er mensen willen toasten / speechen tijdens het eten, zorg dan dat de bediening op de hoogte is wanneer dit gebeurt.

Eventueel voor het diner even om stilte vragen als er gasten zijn die willen bidden voor het eten?

Mochten er meerdere mensen groepsfoto's willen maken, zorg dan dat er maar één iemand tegelijk een foto maak, zodat de mensen allemaal dezelfde kant op kijken. Staat anders zo slordig op de foto later!

Deel Deze Pagina