Hoe oren weer open krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammielove, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb vorige week een keelontsteking gehad en daarna een nacht wakker geworden van oorpijn. Sindsdien zit 1 oor steeds dicht. Ik hoor vaak een hoge of lagen toon in dat oor. Ik probeer m soms open te ploppen, maar dat werkt niet. Ik voel er vocht in zitten, komt ook wat vocht uit, maar is steeds minimaal.
    Heb ook al neusspray gehaald, maar schiet ik ook niets mee op.
    Iemand nog een idee hoe ik dat oor weer open krijg en dat vocht weggaat?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Komt het vocht uit je oor? Is je trommelvlies dan misschien gescheurd? Ik zou het even laten checken door de huisarts.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Als de neusspray na 2 weken nog niet werkt, je moet het echt even de tijd geven. Dan naar de huisarts gaan die hebben dan een ander soort neusspray.
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook eens gehad. De huisarts zag er idd veel vocht in zitten en dat moet in principe vanzelf weg gaan. Dat kan wel een tijdje duren helaas... om het niet erger te maken kan je idd neusspray gebruiken.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik mag deze maar max een week gebruiken. Gebruik hem nu 2 dagen, dus heb nog even ;) Maar mn oor zit nu voor de 5e dag dicht. Nog meer geduld hebben dus....
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Komt idd uit mn oor. Het voelt gewoon alsof het vol zit met water. Als ik mn oor probeer tr klaren dmv snuiten met neus dicht, dan hoor ik keiharde en vervelende geluiden, daarna komt er wat vocht uit.
     
  7. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Inderdaad neusspray maar 7 dagen gebruiken. Die blauwe van otrivin werd mijn man aangeraden, die had ook last van een dicht oor.
    En olie moesten wij erin doen van de huisarts, maar dan moet je wel zeker weten dat er geen gaatje in je trommelvlies zit!
    Anders ff langs de assistent van de huisarts, die kijken dan even. Hoeft bij ons niet eens met afspraak.
    Succes!
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    ahh je hebt al die met xylo idd Max 7 dagen. Wat namelijk waarschijnlijk het probleem is is dat je buis van Eustachius verstopt zit. Daardoor klinkt het ook alsof je bijwijze van spreke onder water zit. Ik heb dit helaas een paar keer per jaar met pech. En gebruik dan een neusspray op recept zonder xylo maar die je langer kan gebruiken. Dus even langs de huisarts als het maandag nog niet beter is!
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.244
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je niet een prop in je oren zitten die de boel afsluit?
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    het voelt echt als vocht, en idd alsof ik onderwater zit met mn oor. Aangezien ik al enkele weken aan t kwakkelen ben met verkoudheid en keelontsteking, vermoed ik dus dat t vocht is?
     
  11. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Ik knijp altijd mn neus dicht en dan probeer ik te gapen met mn mond dicht. Dan zet je druk op je oor zeg maar. Maar dat heb je misschien ook al wel geprobeerd.
    Ik snap je frustratie.. mijn oren zaten vroeger echt zo vaak dicht. De laatste keer was 2 jaar geleden na een flinke griep. Uiteindelijk schoten ze opeens open en ik moest echt weer wennen aan de harde geluiden.
    Ik heb ook wel eens geprobeerd om ze zelf uit te spuiten met warm water, maar dat kan t juist ook weer erger maken. Dus misschien wel goed om eerst langs de huis arts te gaan. Ben je inmiddels wel van je verkoudheid af? Meestal schieten ze pas weer open als je holtes niet meer verstopt zijn. Succes!!
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.244
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zou zeker kunnen hoor. Heb het ook weleens een periode gehad, zo irritant is dat. Hele tijd van die ploppende oren. Je kan natuurlijk altijd even een afspraak bij de assistente maken zodat ze even kunnen kijken en die kunnen ook zien of er vocht achter het trommelvlies zit. Deze klachten kunnen ook komen door een allergie.
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Het heeft bij mijn man echt maanden geduurd voor het oor weer open ging. Bij de huisarts konden ze er ook niets mee behalve afwachten..
     
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Oh noooooooo, daar hoop ik echt niet op zeg!
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nou, hij plopt ook amper. Het voelt eigenlijk alsof ik de hele dag onder water zit met mn oor.
    We gaan maandag een midweek weg. Ik ga denk smorgens optijd ff de ha bellen en vragen of er nog even naar gekeken kan worden en evt wat aan gedaan. Heb ik iig wat geprobeerd voor we weggaan.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Bij de kruidvat heb je phisiomer/fysiomer? En dan de strong jet. Paar x achter elkaar goed sprayen, dat hielp hier super goed paar jaar geleden, toen was ik ook echt wanhopig. Die straal is echt flink, dat komt een stuk verder dan zo'n simpel neusspraytje. En doordat het gewoon zoutoplossing is, kan je het evt langere tijd gebruiken.
     
  17. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Ik heb in de kerstvakantie oorpijn gehad, meteen aan de neusspray gegaan, ging gauw over.
    Maar ik kwam erachter dat ik aan 1 kant slecht hoorde, gebeld met de huisarts, maar moest door een assistente gezien worden, die dacht dat ze het wel even kon uitspuiten, oor was mooi schoon. Maar nee, ik moest toch een afspraak bij de huisarts
    Huisarts heeft een week later naar gekeken. En wat testjes gedaan met een decibelmeter. Ze zag een korstje op mijn trommelvlies. Die dempt het geluid waarschijnlijk. Ze wilde er niks aan doen, ook niks voorschrijven. Het gehoor moetst over een week of 6 weer terug zijn, kan iets langer duren.
    Nu 5 weken later, is het gehoor ietsjes verbeterd, maar nog steeds niet helemaal terug.
     
  18. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik hen vorig jaar oorontsteking gehad en ik moest kinderneusspray gebruiken, 3x per dag,en deze mag je langer gebruiken als de volwassen versie en ik moest 3 a 4x per dag 1000mg paracetamol innemen voor een week
     
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Maar ik heb geen pijn. Ma op dinsdagnacht lag ik wakker en voelde toen wel druk op mn oor. Het begon erg te rommelen en een herrie te geven (kraken). Uiteindelijk pcm j genomen en nog even kunnen slapen. Dinsdag werd ik dus wakker met mn oor vol vocht, althans, zo’n gevoel. Als ik mn hoofd opzij deed zakte het zo open, maar zodra ik mn hoofd weer rechtop deed weer het geluid en gevoel alsof ik onder water ben. En dat heb ik nu dus nog. Merk trouwens echt geen verschil met die neusspray.
     
  20. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ben vanmorgen even langs de ha geweest, ook omdat we op vakantie gaan en ik zekerheid wilde.
    Helaas een fikse ontsteking rechts en links was ook al opgezet. Nu oordruppels gekregen, Panotile. Hopelijk werken deze snel?! Alleen door die druppels natuurlijk nog meer vocht in mn oren, dus nu helemaal een rotgevoel.
     

Deel Deze Pagina