Krullen

Discussie in 'De lounge' gestart door mosterd, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Dames, wat doen jullie in je krullend haar om het mooi in vorm te houden, en niet pluizend?
    Ik merk dat schuim niet voldoende is. Als ik het fohn met de diffuser dan zakt het vrij snel weer uit.

Laat ik het drogen zit het best redelijk, maar pluist het zo.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    Wat voor type krullen heb jij? Is jouw haar dik of dun, heb je veel haar?

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Goeie shampoo kopen.
    Ik heb die van de garnier.
    Gewoon laten drogen en mijn krullen blijven zeker 2 tot 3 dagen goed zonder pluis. Nou Ja dag 3 beetje dan. Ligt er ook aan wat ik er allemaal mee doe. Als ik veel met mijn handen er door ga of de hele tijd opnieuw in de klem worden ze vanzelfsprekend weer vetter en zakken ze uit. Ik doe er nu niks meer in voor een doordeweekse dag. Heeft lang geduurd voordat ik de juiste shampoo had.
    20170923_194227.jpg

4. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Dik haar, veel haar en krullen

5. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Helemaal geen versteviging erna? Dat weet ik ook niet.. dan zit het bij mij echt niet

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nope helemaal niks. Heb dan wel dun haar.

7. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Zeg maar zulk soort haar en krullen

Bijgevoegde bestanden:

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik was het 's avonds met shampoo en crème spoeling, dan laat ik het opdrogen in een knot, als ik mijn haar föhn is het 1 grote pluizen bos

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Ik was het elke avond en laat het zo drogen, nooit een fohn, dan zit het voor geen meter.
    Wassen met Andrelon perfecte krul, na heel wat verschillende merken proberen blijkt dit echt de beste te zijn bij mij.
    En altijd schuim van Andrelon perfecte krul. Ik spuit er dan ook nog haarlak in (altijd zo licht mogelijk, nummer 1 of 2, alles daarboven is veel te sterk, en laat je haar inzakken, of je moet heel dik haar hebben).

10. louan

louan Niet meer actief

Ik heb een flinke bos 'kroese' krullen. En ben he le maal verliefd op de lijn van Loving Blends!!! En het ruikt zo heeeerrrlijk! Mijn krullen zijn gedefinieerder en ziet er een stuk minder droog uit. Ze hebben ook een lekkere olie. Krijg altijd complimenten dat mn haar zo lekker ruikt hahah

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik gebruik elvive shampooo voor krullend haar. Geen conditioner. Ik douch s avonds. Als ik smorgens mijn haar was zit het voor geen meter. Na het wassen en afdrogen gaat er mousse voor krullend haar van etos in. De volgende ochtend maak ik het licht nat en gaat er taft gel in, nummer 4 tube.

12. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    783
    198
    43
    Misschien een keer langs bij een krullenkapper en tips vragen? Er zijn zoveel verschillende krullen. Ik heb dunner haar, wel met pijpenkrul.
    Ik was 2x/week met shampoo de andere keren alleen met crème spoeling omdat mijn haar anders te droog wordt (van John frieda). Dan leave in conditioner erin kneden (van Mixed chicks). Soms daarna nog n klein beetje mousse.

13. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Google eens op curly girl!! Het internet en Facebook staat er vol mee. Ook hier zullen er topics zijn. Het gaat erom dat je een final wash doet met een shampoo met sulfaten en zonder siliconen. Daarna blijf je co-wassen met conditioner die cg is (curly girl). 1 x pw doe je een deep treatment en evt na iedere co-wasbeurt een appelazijn spoeling.
    Na het wassen laat je een ruime hoeveelheid leave in conditioner achter en gel.
    Ploppen voor 10 minutennen dan drogen met diffuser of aan de lucht. De krullen worden hard maar dan scrunch je je crullen en ben je pluisvrij!!
    Hoe langer je dit doet, des te mooier je haar.
    Na 1 x zie je al n geweldig resultaat.
    Het is echt n soort van way of life;)
    Google maar eens..

14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik gebruik guhl shampoo en cremespoeling speciaal voor krullend haar. Dan mousse er in (uiteraard ook voor krullend haar en als het haar nog nat is) dan kneed ik mijn haar omhoog, maak ik een knot et voila.

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Word je haar dan niet heel vet?

16. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Nee, echt helemaal niet

17. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Ik zie al veel leuke tips voorbij komen. Dankjewel.

Dat van mixed chicks klinkt goed, alleen wel prijzig.

De Curly girl methode klinkt me en beetje te..

18. Huis van Puck

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Haha, dat snap ik! Is wel de enige methode die dag en nacht het verschil maakt! Krulhaar kan namelijk niet tegen sulfaten siliconen en parabenen. Gebruik je dus producten zonder deze ingrediënten zullen je krullen je al na 1 x wassen heel erg verbazen! Echt t proberen waard hoor!

Deel Deze Pagina