HVP virus en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danoek, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    1,5 jaar geleden had ik een verkeerd uitstrijkje en na een half jaar krijg je dan weer een uitstrijkje en testen ze gelijk op HVP. Uitstrijkje was goed, maar heb wel het HVP virus. Moet binnenkort weer testen, dus ben benieuwd. We zijn nu al bijna een jaar bezig met zwanger worden, maar tot op heden nog niet gelukt. Ik vroeg mij af of het toch met het virus te maken kan hebben. De HA zei dat het geen punt zou zijn, maar heb nu al 2 keer gehad dat ik het idee had dat de innesteling mis ging. Heb wel de krampen en steekjes rond de innestelingstijd en heb ook wel een "zwanger" gevoel, maar dan een paar dagen voor de NOD houd alles op. Tevens ben ik dan een paar dagen overtijd (normaal nooit) en heb erge ongi met stolseltjes terwijl dit normaal ook niet zo is. Heb geen positest gehad, dus kan er verder ook niets van zeggen, maar vind het wel typisch omdat het nu al 2x is voorgekomen in het laatste jaar.
    Mijn eerste zwangerschap was in ronde 1 raak en eindigde in mk met 6,5 week, Wesley (2e zwangerschap) was na 5 rondes raak en nu hebben we net ronde 11 gehad en nog steeds niets. Wil natuurlijk niets zeggen, maar begin toch zo langzamerhand een beetje wanhopig te worden :(

2. angie23

angie23 Niet meer actief

Ik lees je verhaal zo :$..

Best wel wat herkenning. Ik heb ook het hpv virus 'moet nog voor een 2e uitstrijkje' en ook mij is verteld dat het zwanger worden niet in de weg staat, maar ook ik heb met 7 weken een miskraam gehad. Zou het dan toch? Helaas heb ik geen antwoord op je vragen maar ik blijft dit topic even volgen! Ben benieuwd wat andere meiden hier van zeggen.

Groetjes,
    Angie

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Angie

Helaas hebben er nog geen andere meiden zich gemeld met hun ervaringen. Jammer voor ons natuurlijk, maar positief voor hun want dan hebben ze waarschijnlijk het hvp virus niet ;)

Jammer dat het bij jullie is misgegaan. Veel sterkte met het verwerken ervan. Ik had het er toendertijd best wel heel moeilijk mee.

Eind volgende week moet ik weer voor een uitstrijkje, nog even afwachten hoe dat dus wordt. Nadeel is altijd dat je er zo lang op moet wachten. Hopelijk is het virus ook weg, dan maalt me dat tenminste niet meer door mijn hoofd. Je gaat alleen maar excuses verzinnen waarom je nog niet zwanger bent terwijl het nog steeds binnen de gemiddelde tijd valt. Maar ja, wachten op een zwangerschap duurt altijd (te) lang

4. shar89

shar89 Niet meer actief

Hoi danoek,

ik ben 9 maanden geleden ook positief getest op het HPV virus, vorige maand was mijn uitstrijkje goed en zei mijn gynecoloog dat ik me niet meer hoefde te testen op HPV.
    ik wil over 3 maanden stoppen met de pil maar ben ook bang dat dit invloed zal hebben op me wens om zwanger te worden.

Ik heb net als jij ook last van stolsels tijdens mijn menstruatie.

Ik hoorde ook dat hov wratjes in de keel van de baby kan veroorzaken. Ben dus ook bang dat het virus nog niet uit mijn lichaam is.

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

Dames,
    HPV virus heeft geen invloed op innesteling of ZW en veroorzaakt ook geen miskramen.

Maak je geen zorgen!

Enige reden dat het onderzocht en behandelt wordt, is omdat het op een dag kanker zou kunnen veroorzaken. Behandelingen zijn dus preventief.

Succes allebei!

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb geen behandeling gehad. Volgens de assistente van de HA (die ook het uitstrijkje doet) is het niet nodig en verdwijnt het vanzelf.

Deel Deze Pagina