Hybride draagdoek/draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tilly08, 23 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

Ik ben voor als ons tweede er straks is op zoek naar een ergonomische tussenoplossing tussen een draagdoek en draagzak.

Bij m’n eerste gebruikte ik in eerste instantie de ergobaby draagdoek en toen ze wat ouder werd de ergobaby omni cool mesh draagzak. Draagdoek sluit lekker helemaal om de baby heen en kan tenminste vanaf het begin gebruikt worden (met net onder de drie kilo een kleine baby die alleen in prematuur kleertjes paste). Het nadeel van de draagzak vond ik dat ik de baby er echt met geen mogelijkheid slapend uit kon halen en even weg kon proberen te leggen wat niet handig is met een baby die door buikkrampen ook tot een jaar zelf niet in slaap kon komen. Draagdoek vond ik super handig toen ze ouder was, klik en klaar, en super handig met dragen toen ze wat zwaarder was, maar ik vind hem voor zo’n klein hummeltje de geborgenheid van een draagdoek missen. Daar komt bij dat ik hem als deze baby op de vorige lijk pas na een tijdje kan gaan gebruiken wat niet praktisch is met nog een rondrennende peuter.

Hebben jullie tips voor een fijne draagzak die zacht om ook een kleine baby heen kan? Of een draagdoek die je makkelijk op en af kan doen?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
  3. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wij hebben de stokke limas. Tussen zak en doek in, of die fijn is moet nog blijken

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik had een draagdoek en daarna de free to grow draagzak van tula. Daar kunnen ze al aardig vroeg in.

5. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik vind voor het begin de storchenwiege erg fijn. Halfbuckle en vanaf het begin al te gebruiken. Draagdoek vind ik nog steeds het fijnst, maar zou de storchenwiege niet willen missen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De Free to Grow past vanaf broekmaat 62 dus zeker niet vanaf het begin, en al helemaal niet voor een kleine baby

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    @Tilly80 wat jij zoekt is een mei tai of halfbuckle denk ik, een draagzak van doekenstof die je deels moet knopen. De Storchenwiege is een fijne newborn draagzak, maar er zijn nog wel meer opties. Ik zou gaan passen bij een draagconsulente.

8. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij hebben een mei tai van bykay. Fijn en handig ding, kunnen ze vanaf het begin in. Heb nu zelf bij nummer 2 een draagdoek gekocht. Vind dat persoonlijk wel fijner bij een pasgeboren baby. Partner gebruikt wel de mei tai.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Ringsling

10. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik zou kijken voor een meitai.
    Wij hebben er een van hoppediz gehad en die kon in principe vanaf de geboorte (maar let even op, bij echt hele kleintjes moet je misschien even wachten).
    En we hebben nu en Fidela toddler (ook mei tai dus)
    We hebben meerdere zakken en doeken.
    En de meitai wordt/werd toch relatief het meest gepakt.

Ik gebruik zelf wel graag nog een draagdoek voor de newbornperiode, maar mijn man vind al dat geknoop maar niets ;)

Deel Deze Pagina