Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met voedingskussens. Ik heb mijn vorige zwangerschap een goedkoop kussen gekocht bij Mamaloes, maar dat was niet echt wat dus die heb ik uiteindelijk weggegooid. Dit was gewoon een polyester vulling. Ik heb het idee dat een kussen met van die bolletjes iets beter is. Maar lees ook wel veel over de Doomoo en Snoozzz kussens die dit hebben dat ze snel plat worden. Ik wil deze gebruiken voor zowel slapen tijdens zwangerschap als voeden. Wie heeft de gouden tip voor een goeie?
Ik heb gisteren de Doomoo Buddy aangeschaft! Ligt nu nog lekker dik, maar je kan navulling kopen. Heb al even gezeten met de Doomoo om me heen alsof ik zou voeden en dat voelt wel prettig aan.
Ik heb twee kinderen dezelfde doomoo gebruikt en was er erg blij mee, wel een rib uit mn lijf maargoed. Om zwanger mee te slapen absoluut het langwerpige Lidl kussen!! Ook nog in de sale zie ik. Dat ding heeft de nachten echt gered. https://www.lidl.nl/p/livarno-home-zijslaapkussen-145-x-40-cm/p100351240?mktc=shopping&gclid=CjwKCAjwivemBhBhEiwAJxNWN3PQwZ_56SvEeVSbMEt7hvnMXQQXD_OX_lRzlpkY4eDAgyCVydXQbBoC1q8QAvD_BwE
Ik gebruik bij het voeden nooit een voedingskussen, vind het echt ondingen. Ik voed overdag altijd in madonna houding (en 's nachts liggend) en prop soms een gewoon kussen onder m'n elleboog, maar meestal niet. Voor slapen tijdens de zwangerschap heb ik wel een tijdje zo'n joekel van een voedingskussen gebruikt, om rusteloze benen tegen te gaan. Hielp ook niet echt.
Ik heb de Snoozz en vind hem erg fijn. Hij is niet super vol gevuld maar daardoor kun je hem fijn vormen met slapen en voeden. Heb er ook een hoes bij om er een kussen van te maken, is ook erg fijn.
Ik heb ook een van snoozzz en die blijft heel lang goed. Slaap er nu al anderhalf jaar dagelijks mee en is nog altijd even stevig dan toen hij nieuw was.
Precies dit. Ik heb verschillende gehad. Maar niks sliep/voedde prettig. Uiteindelijk uitgekomen met gebruik van gewone kussens en voeden exact zoals @JupitR schrijft.
Ja dat is ook wel iets idd, ik heb hem alleen in het begin gebruikt om te voeden omdat ik zelf zo in de kreukels lag. Later altijd zonder kussen, maar gebruikte het kussen wel voor vanalles en nog wat dus toch wel erg handig.
Dit is een heel goed stevig. Erna te gebruiken als babynestje. Wachten tot die in promo staat. Dan is die de helft van de prijs
Gewoon Hema, ding is nu door mn dochter in beslag genomen. Vorm zit er nog prima in en oh wat heb ij er een lol van gehad toen t zuur in mn slokdarm stond te branden toen ik hoogzwanger was.
Bij alle kussens met een kussenvulling heb ik gehad dat de vulling zich ging scheiden. Met navullen weer. Die balletjes van mijn Doomoo buddy verdelen veel handiger.
Ik heb voor het voeden nooit een kussen gebruikt, vind het zo onhandig want de baby zakt dan juist lager en trok aan mijn tepels daardoor. Gebruik wel al bijna 2 jaar de Doomoo (vanaf 15 weken zwangerschap bij de jongste en gebruik het nog elke dag) en hij begint nu wel in te zakken. Ik gebruik hem intensief want mijn dochter krijgt liggend borstvoeding, maar hangt het liefste de hele nacht aan de boob, dus ik leg m tussen mijn benen en achter mijn rug, zodat ik soms toch een beetje een soort van half op mijn rug kan draaien als mijn schouder of heup pijn begint te doen.
Ik heb meerdere gebruikt. Ik vind persoonlijk de polyester vulling heel warm en zweterig. Mijn kraamhulp zei dat de kussens met de microparels het beste zijn omdat deze steviger zijn en makkelijker vormbaar bij bijv. voeden. Daarom de Doomoo bij de 2e aangeschaft en vond dit prettiger. Maar blijft denkt ik heel persoonlijk. Zie hier uitleg over de verschillende vullingen van een voedingskussen: https://www.voedingsaccessoires.nl/beste-voedingskussen/