Hydofiele doeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sidmick, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tijdens mijn verlof heb ik de hydrofielen gestreken. Nu niet meer, ik strijk niets. Dat is wel het voordeel als je geen lakens gebruikt ;) (want die zou ik dan wel strijken).

Wij hebben er een stuk of 40. Komt doordat Eva met 3 weken spruw kreeg en alles na 1x gebruiken in de was moest. Bij elke voeding (toen een stuk of 7-8) gebruikte ik er 1 en de rest gebruikte ik voor het bedje, afdrogen enzo. 40 was toen net genoeg, nu is het ruim voldoende.

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik dacht dat ik met 24 toch een end in de richting zat :confused: . Maar als ons kindje echt gaat spugen kunnen we er zo een stel bijhalen! Had ze nog nooit eerder gezien, vind ze een beetje op theedoeken lijken, of ik heb helemaal de verkeerde :D Had verwacht dat ze een stuk dikker zouden zijn!

3. Bri

Bri Niet meer actief

nee hoor, dat zijn de goede. ze lijken inderdaad op theedoeken, misschien zelfs nog wat dunner.
    ik heb er 12, voor ons is dat genoeg.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij hebben er 30, kindje spuugt vrij veel en nu met 't warme weer ruik je dan aardig snel zo'n zure melklucht. Gauw in de was dus.

Strijken doen we hier overigens wel. Vind 't geen gezicht als die dingen ongestreken in de kast liggen (bij ons worden de meeste kleren trouwens ook gestreken en echt, hoe vaker je strijkt, hoe sneller 't gaat, we strijken trouwens allebei, net wie er tijd en zin heeft). Voor 't vocht opnemen merk ik geen verschil, kraamverzorgster zei ook dat 't weinig uitmaakt en streek ze dus ook netjes. Eigenlijk gebruik ik ook maar één luier per dag voor 't afdrogen, de rest tijdens 't voeden, in 't bedje, in de wagen, maxicosi, op 't aankleedkussen etc. etc. dus daar is het vocht opnemen al niet zo belangrijk, maar is 't meer ter bescherming van de originele hoezen enzo.

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Jeetje...ik heb er 6, dan mag ik nog wel even langs de Hema. Hahaha!

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb er bijna 50 :oops: . Voor het steriel houden doe ik ze steeds op de kookwas. Daarom heb ik er ook zo veel. Ik vind het zonde om een halve machine te laten koken.
    Na het wassen hang ik ze te drogen. Ik sla dan wel eerst de kreukels er uit.
    Alles strijken gaat me echt te veel tijd kosten hoor! Maar zo'n verpropt hoopje doek vind ik ook niks. Ik denk wel dat ik eens in de zoveel wasbeurten moet strijken, maar dat vind ik niet erg.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik strijk ze ook niet hoor, is mij veel te veel werk. En zo verkreukt zijn ze eigenlijk helemaal niet.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor de kraamzorg moet je er sowieso 6 gestreken hebben.
    Ik heb ze nu allemaal gestreken,omdat het dan nog allemaal leuk en netjes in de kast ligt.
    Straks als ze echt dagelijks gebruikt worden ga ik ze niet strijken, ik strijk nu ook niets, vind het zo'n rotwerk

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van onze kraamzorg hoefde het niet gestreken te zijn, verschilt volgens mij dus per kraamzorg, maar ik zie het nut er ook niet zo van in.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    nee idd. lees net ook dat iemand ze in een plastic zak moest bewaren, heb dat ook wel ergens gelezen,maar ze liggen hier gewoon in de commode. dan maar niet steriel.

Ik heb er trouwens 30

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Een paar steriel strijken en dan in een plastic zak bewaren is alleen maar voor de thuisbevalling. Beval je niet thuis, dan hoef je dat helemaal niet te doen. Na de bevalling hoeven ze ook nooit meer steriel te zijn en niet in een plastic zak bewaard te worden.

Verschilt inderdaad per kraamzorginstelling (of is het vanuit de verloskundige misschien) - ik was een thuisbevalling van plan maar tegen mij hebben ze niks gezegd over strijken of in een zak doen.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vouw ze in de lengte 2x dubbel en dan de bout erover zijn ze strak en glad

13. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik heb er ook maar 8 of zow haha
    en de hydrofiele washandjes hoeveel heb je die nodig?

grtjess

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hangt er vanaf hoevaak je ze gebruikt. Nu ons meisje 's nachts niet meer poept was ik haar elke avond met alleen water, zodat ze niet altijd de lotion van de billendoekjes op haar lijf heeft. En 's morgens word ze gewassen of gaat ze in bad. Ik heb er 9, maar 6 zou ook prima zijn. Ze worden toch per drie verkocht.

De doeken hoeven idd niet steriel te zijn, maar omdat ik ze onder haar billen leg bij het verschonen, en ze bij het afdrogen nog wel eens wil poepen gaan ze wel echt in de kookwas. Want een volgende keer veeg ik haar mondje en haartjes er mee droog.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ze alleen de eerste keer gestreken, daarna niet meer. ik heb nu al een hele berg strijk en als die hydrofielluiers er dan ook nog eens bijkomen doe ik straks niks anders dan strijken.
    ik heb er zelf een stuk of 20.

liefs doris

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Ik heb nu 30 doeken en 9 washanden. Heb ze nu gewoon gestreken ( heb toch meeeeeeeeeer dan genoeg tijd :) ) en ik zie wel of ik dit vol hou.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind strijken sowieso overgewaardeerd ;) Ik strijk mijn kleren nooit op een paar blousen na die echt kreuken in de was. Voor de rest heb ik vrijwel nooit kreukels in mijn kleding zolang ik het maar goed ophang en strak opvouw.

Zou die hydrofielluiers dus al helemaal niet strijken. Waarom? Voor het oog? Je gebruikt ze daarna toch weer en dan gaan ze weer de was in! :(

18. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb 15 hydrofieldoeken en 12 hydrofiel washandjes. :D

19. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nouhou... heb er vanmiddag toch nog gauw 18 bij gehaald hoor.
    Het loopt de laatste dagen alle spuigaten uit hier :(

Deel Deze Pagina