Gister bij de vk geweest en een groeiecho gehad! Onze meid is mooi gegroeid, zit wel op de onderste lijn vd groeicurve, maar prima. Wel op de echo gezien dat ik extreem veel vruchtwater heb, zit ruim boven de maximale grens. Woe een afspraak bij de gynaecoloog hiervoor, ben heel benieuwd.. Zijn er mensen met ervaring hiermee en is er iets mee gedaan? Ik heb overigens geen zwangerschapsdiabetes. Ben nu 33w4d zwanger van 1e kindje..
Vandaar gehoord dat ik ook verder onderzocht moet worden ivm te veel vruchtwater... Kan je nog niet helpen dus...maar zit in hetzelfde schuitje
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je dan eerder harde buiken ed krijgen. Toen ik doorgestuurd werd met veel harde buiken, wilde de vk in het zkh na laten kijken of ik niet te veel vruchtwater had. De gyn had het daar toen ook nog over tijdens de echo, maar bij mij was het prima.
Ik heb te weinig vruchtwater, geef maar wat aan mij Kan je verder niet helpen helaas. Maar ik zou me niet te veel zorgen maken hoor.
Ja..het kan zoveel zijn... of er is niets aan de hand en je hebt gewoon meer vruchtwater dan gemiddeld...(dasr zou ik gewoon vanuit gaan). Maar het kan ook..dat zei de gyn tegen mij...dat als je teveel vruchtwater hebt..er iets is met het kindje waardoor het niet genoeg vruchtwater in zich opneemt...maar goed die kansen zijn echt heel gering... zou het gewoon rustig afwachten...en me geen zorgen maken.
Zelf geen ervaring mee, maar ik ken iemand die te veel vruchtwater had. De verloskundige had er niets mee gedaan. Ze is met 32 weken bevallen. Later vertelde de gynaecoloog dat ze teveel vruchtwater altijd in de gaten houden vanwege de kans op vroeggeboorte en aandoeningen. Zover ik weet heeft ze een gewoon gezond kindje dus het is verder allemaal goed gekomen.
Ja, hier ook. Ik heb alle onderzoekjes al achter de rug. Wanneer is er voor het laatst een suikertest bij je gedaan? Als dat al een tijdje geleden is, is de kans groot dat je die nog een keer moet doen. Verder werd er bloed geprikt voor uitgebreid bloedonderzoek en kreeg ik een GUO. Soms is er teveel vruchtwater door een afwijking aan de slokdarm maar zoiets zien ze meestal al met de 20 wkn echo. Meestal komt het door zwangerschapsdiabetes maar in 80% van de gevallen heeft het geen oorzaak. Hier heeft het dus geen oorzaak. Ook geen verdere consequenties, ik moet alleen in het ziekenhuis bevallen omdat het na de bevalling veel bloedverlies kan veroorzaken doordat de baarmoeder door de extreme grootte niet goed krimpt.