Welk merk Hydrofiel doeken zijn nu wel prettig in gebruik. Ik lees dat ze altijd veel gebruikt worden en had er voor mijn zoontje zes. Van de Hema maar ik lees altijd dat ze heel zacht worden en veel vocht opnemen maar dat doen die van de Hema niet. Ik wil nu een nieuwe set halen maar welke zijn goed?
Ik heb ze wel van de Hema, nemen prima vocht op, gebruik ze ook altijd als er wat met water is gesmeerd. Super zacht worden ze niet, maar het is ook niet zo dat ze heel hard zijn. Vind ze prima te gebruiken. Hoe heb je het trouwens overleefd met maar 6 stuks, ik gebruikte er in het begin al meer dan 6 per dag.
Ja heb zelfs nog een stapel weggegeven ( volgens mij van Jollein) maar die heb ik dus niet geprobeerd. Ik heb die doeken in het begin helemaal niet vaak hoeven te gebruiken. Nu is mijn zoontje tweeënhalf en gebruik ik ze meer. Wat ik wel altijd gebruikte waren hydrofiele washandjes. Door het formaat, zeker bij afdrogen voor de plooitjes, veel prettiger in gebruik.
Hier ook veel Hema, vind ze ook goede kwaliteit. Al ontelbare keren op 60 graden gewassen en ze blijven netjes. En voor die prijs ook geen ramp als de vlekken er niet meer uit gaan (ik gebruik ze nl ook vaak als slab). Hoe vaker je ze wast hoe beter de vochtopname word trouwens Ik heb ook hydrofielen van Jollein en die zijn ook prima.
Ik vind hema ook prima, ze zijn zachter als ze in droger zijn geweest Verder vind ik grote hydrofiel doeken erg fijn
Ik ben erg fan van de doeken van aden en anais. Boterzacht met name de bamboe. Heb er daar 2 sets van, voor de mooi , en 2 sets xxl doeken. De rest aangevuld met prenatal doeken. De laatste gebruikte ik met name als spuugdoek en op het Aankleedkussen, de dure doeken gebruik ik nog steeds als handdoek na het douchen of badderen.
Ikea. Vooral die ze nu hebben, een witte en eentje met sterretjes, zijn leuk. Zijn net iets groter dan die van de Hema (die ook prima zijn overigens). Aden en Anais heb ik XL van, die zijn ook prima. En van Bambino (merk Kruidvat) ook goed.
Gekke vraag misschien.. Maar ik ben zwanger vd eerste, alles is nieuw voor me! Wat doe je eigenlijk met die doeken dat je er 10 op een dag gebruikt?
Ik had er 1 in de wieg, box en kinderwagen onder het hoofdje. Met het badje vaak al 2 voor afdrogen. Op het aankleedkussen bij het verschonen voor het geval er een poep of plas ongelukje is heb je niet meteen je hoes vies Sommige gebruiken het als spuugdoek En hier gebruikt de kraamzorg geen kruikenzakken maat knopen er een hydrofiele luier om dus zijn er ook weer 2 In zomer ook in de maxicosi/autostoel onder het hoofd bij veel zweten Ik heb er inmiddels zoveel dat ik 1 wasmachine vol heb met witte luiers washandjes spuugdoekjes en met droog weer aan de waslijn is het zo droog
Normaal neemt katoen veel vocht op, was je ze soms met wasverzachter? Want dat beïnvloed de absorptie. Ik heb hier hydrofielen van de Ikea en Hema. @Liv1985 Hydrofiele luiers kan je voor vanalles gebruiken. Als spuugdoek, lakentje, zonnescherm, in het bedje/wiegje onder het hoofdje, om je kindje mee af te drogen, en ik gebruik ze zelfs waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren: als luier
Nee, dat en het strijken van doeken heb ik juist bewust vermeden. Maar omdat ik altijd lees ze zijn zo zacht en nemen veel vocht op dacht ik dan zijn die van Hema niet zo goed. Ik heb die met print ( ze hebben trouwens al drie jaar dezelfde print ofzo) niet de witte. Maar ik ga nu een setje proberen van Jollein of Childwood en dan zie ik wel of die beter werken.
Hier heb ik ze van Babypark! Ik gebruik ze echt overal voor; tijdens het voeden, na het badderen, op het aankleedkussen, in het bedje, wiegje, box en kinderwagen. Heb er ook altijd standaard 1 of 2 in de luiertas zitten.