Hydrofiel doeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pera, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Welk merk Hydrofiel doeken zijn nu wel prettig in gebruik. Ik lees dat ze altijd veel gebruikt worden en had er voor mijn zoontje zes. Van de Hema maar ik lees altijd dat ze heel zacht worden en veel vocht opnemen maar dat doen die van de Hema niet. Ik wil nu een nieuwe set halen maar welke zijn goed?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb ze wel van de Hema, nemen prima vocht op, gebruik ze ook altijd als er wat met water is gesmeerd.
    Super zacht worden ze niet, maar het is ook niet zo dat ze heel hard zijn. Vind ze prima te gebruiken.

Hoe heb je het trouwens overleefd met maar 6 stuks, ik gebruikte er in het begin al meer dan 6 per dag.

3. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja heb zelfs nog een stapel weggegeven ( volgens mij van Jollein) maar die heb ik dus niet geprobeerd. Ik heb die doeken in het begin helemaal niet vaak hoeven te gebruiken. Nu is mijn zoontje tweeënhalf en gebruik ik ze meer. Wat ik wel altijd gebruikte waren hydrofiele washandjes. Door het formaat, zeker bij afdrogen voor de plooitjes, veel prettiger in gebruik.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hier ook veel Hema, vind ze ook goede kwaliteit. Al ontelbare keren op 60 graden gewassen en ze blijven netjes. En voor die prijs ook geen ramp als de vlekken er niet meer uit gaan (ik gebruik ze nl ook vaak als slab). Hoe vaker je ze wast hoe beter de vochtopname word trouwens :) Ik heb ook hydrofielen van Jollein en die zijn ook prima.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Primark,prenatal,hema

6. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Jollein in allerlei leuke kleurtjes!

7. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik vind hema ook prima, ze zijn zachter als ze in droger zijn geweest

Verder vind ik grote hydrofiel doeken erg fijn

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben erg fan van de doeken van aden en anais. Boterzacht met name de bamboe.
    Heb er daar 2 sets van, voor de mooi ;), en 2 sets xxl doeken. De rest aangevuld met prenatal doeken. De laatste gebruikte ik met name als spuugdoek en op het Aankleedkussen, de dure doeken gebruik ik nog steeds als handdoek na het douchen of badderen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier veel van Adain&Anais. Maar ook babydump, prenatal en Hema. Vind ze allemaal heel fijn.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Hier ook fan van Aden & Anais. Hema en babydump ook tevreden over.

11. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik vind de hydrofielen van Hema en Ikea erg fijn!

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hema, Jollein, Babydump, Kruitvat, Action :)

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ikea. Vooral die ze nu hebben, een witte en eentje met sterretjes, zijn leuk. Zijn net iets groter dan die van de Hema (die ook prima zijn overigens). Aden en Anais heb ik XL van, die zijn ook prima. En van Bambino (merk Kruidvat) ook goed.

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb ze ook van hema. Drogen goed was gaan soms wel eens op de 90 graden was mee. Blijven mooi

15. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Gekke vraag misschien.. Maar ik ben zwanger vd eerste, alles is nieuw voor me! Wat doe je eigenlijk met die doeken dat je er 10 op een dag gebruikt?

16. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Ik had er 1 in de wieg, box en kinderwagen onder het hoofdje.
    Met het badje vaak al 2 voor afdrogen.
    Op het aankleedkussen bij het verschonen voor het geval er een poep of plas ongelukje is heb je niet meteen je hoes vies
    Sommige gebruiken het als spuugdoek
    En hier gebruikt de kraamzorg geen kruikenzakken maat knopen er een hydrofiele luier om dus zijn er ook weer 2

In zomer ook in de maxicosi/autostoel onder het hoofd bij veel zweten

Ik heb er inmiddels zoveel dat ik 1 wasmachine vol heb met witte luiers washandjes spuugdoekjes en met droog weer aan de waslijn is het zo droog

Liv1985 vindt dit leuk.
  17. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Normaal neemt katoen veel vocht op, was je ze soms met wasverzachter? Want dat beïnvloed de absorptie.

Ik heb hier hydrofielen van de Ikea en Hema.

@Liv1985 Hydrofiele luiers kan je voor vanalles gebruiken. Als spuugdoek, lakentje, zonnescherm, in het bedje/wiegje onder het hoofdje, om je kindje mee af te drogen, en ik gebruik ze zelfs waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren: als luier :thumup:

Liv1985 vindt dit leuk.
  18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Babypark en babydump

19. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Nee, dat en het strijken van doeken heb ik juist bewust vermeden. Maar omdat ik altijd lees ze zijn zo zacht en nemen veel vocht op dacht ik dan zijn die van Hema niet zo goed. Ik heb die met print ( ze hebben trouwens al drie jaar dezelfde print ofzo) niet de witte. Maar ik ga nu een setje proberen van Jollein of Childwood en dan zie ik wel of die beter werken.

20. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier heb ik ze van Babypark!

Ik gebruik ze echt overal voor; tijdens het voeden, na het badderen, op het aankleedkussen, in het bedje, wiegje, box en kinderwagen. Heb er ook altijd standaard 1 of 2 in de luiertas zitten.

Deel Deze Pagina