Welke flesjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Itsmemarrie, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb besloten flesvoeding te gaan geven als straks de kleine er is en ik heb dus nu het dilema welke dan.
    Graag zou ik voors en tegens van de diverse merken horen zodat ik een keus kan maken.
    De meest bekende (bij mij althans) zijn de avent en de difrax maar wellicht zjn er nog andere merken.

Ik hoor het graag!

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou de flesjes uit de zwangerschapsdozen eerst proberen en kijken of daar 1 van bevalt.
    Avent flesje krijg je bij Prenatal geloof ik en bij Kruidvat krijg je ook een gratis flesje. Je weet van te voren namelijk niet welke je kindje wil hebben.

Zelf heb ik een dure startersset van Nuby gekocht. Ik las overal altijd wel van baby's willen soms bepaalde spenen of flesjes niet enz. maar ik dacht wat een onzin wat weet een baby nu van verschillende flesjes die neemt hem heus wel. Nou... niet dus. Ik ben inmiddels 5 weken aan het oefenen met flesjes, maar mijn dochter drinkt tot nu toe nog uit geen 1 flesje. Jammer dus van die dure set ;)

3. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Hai Itsmemarrie,

Ik heb op verschillende kinderdagverblijven gewerkt en daar kwamen vooral het afgelopen jaar steeds meer TomeeTippee flessen bij, ik ervaarde deze bij de kindjes wel als een fijne fles, maar je moet zelf kijken hoe jou kindje op welke fles dan ook reageerd, mijn vriendin heeft werkelijk alle flessen ter wereld aan haar dochter aangeboden maar die wilde alleen maar aan de borst..

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Zelf zweer ik bij de ds brownsflessen. Ideaal! Door het ventiel dat erin zit kan er geen vacuüm ontstaan en kan je kindje rustig zijn flesje leegdrinken. Ook loopt de melk er niet vanzelf uit wanneer je het flesje op de kop houd, je kindje moet er dus zelf wel wat voor doen, net als bij borstvoeding.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Van avent zit er al eentje in een babydoos, dan zou ik hoogstens nog 1 ander merk erbij kopen, niet meer. En dan kijken welke je kindje wel of niet 'pakt'.

Mijn zoontje vond Avent niks en Difrax ging goed, later heb ik nog een hema fles geprobeerd (veel goedkoper) maar die moest ie weer niet. Nu heb ik weer difrax flessen aangeschaft, maar het zou best kunnen dat deze baby juist weer niks van difrax wil weten.

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik zou niet teveel van 1 soort kopen want je weet niet welke fles straks de juiste is voor je kindje.

Vaak krijg je bij de babydozen al wat flessen (kruitvat en avent meende ik)

Verder heb ik de ervaring dat difrax tegenwoordig ook heel snel gaat. Ze verslikken zich of ze hebben nog heel veel zuigbehoefte daarna. Gemiddeld moet een kindje toch zo'n 15 a 20 minuten over een flesje doen.

Dr. Brown heb ik heel goede ervaringen mee. En dan de smalle halfs flessen.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had voor Tycho een startersset Avent gehaald (steralisator en 2 grote en 2 kleine flesjes) samen met een vriendin van mij tegelijk. Tycho pakte deze in een keer maar bij een vriendin van mij werd avent het niet, die kon andere flessen kopen! Dus wij enorm geluk.

Ik heb van de week de doos van Etos gehad daar zat een Chicco fles in, in een tas van kruidvat van 9maandenbeurs zat kruidvat fles en ik had van vorig jaar uit 1 van die dozen nog een nuby staan (die heb ik dus nooit gebruikt) De doos van Prenatal heb ik nog niet binnen dus weet niet welke daarin zit. Ik denk dat ik het bij deze even laat. Er zal toch wel 1 van deze flessen de juiste zijn ;)

xxx

8. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    ik zelf vond difrax heel fijn , die werd hier ook door het ziekenhuis aanbevolen

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden in de babydoos vorig jaar een nuby fles en ik had zelf een difrax in huis gehaald. Beiden waren niet ideaal, Avent dronk ze opzich heel goed uit - die haalden we vanwege hun bewering over minder kramp - maar toen dochterlief eens een tommy tippee fles probeerde, wou ze echt nergens anders meer uit drinken.

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb de krijgertjes in huis, difrax en avent maar mij spreekt het chiccoflesje erg aan. speen die lijkt op een borst en een ontluchtingsgaatje ofzo om krampjes te voorkomen, dus ik heb deze in huis gehaald.

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb chicco flessen gehad, ging eerst goed, daarna niet meer.
    Etos flessen, zuigt die compleet vacuum de speen...
    Difrax gaat op zich goed, maar de nr1 is toch wel Avent hier in huis.
    Hij kan die spenen niet vacuum zuigen, als enige merk wat we hebben geprobeerd. Zou bij difrax ook niet kunnen volgens de site van difrax, maare...mijn zoontje zuigt er de pleuris uit :D

Dus hier alleen maar Avent

12. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Hier ook alleen maar Avent! De oudste heeft alleen fv gehad, de 2e en 3e bv en gekolfd uit de fles en die dronken ook prima uit Avent. Totaal geen verwarring tussen tepel en speen.
    De jongste was een flesweigeraar tot 13 mnd, maar dronk daarna ook uit Avent.

13. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, Ik ga eerst maar eens kijekn welke werkt dan!
    Heb nu een kruidvat flesje van de 9 maanden beurs en krijg dus ws ook nog wel wat in de komende boxen begrijp ik. eerst maar eens kijken... :) meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hadden van mijn zus een mooie set avent flessen gekregen maar zelf vond ik de S -lessen van difrax veel leuker, omdat die zo'n leuk kleurtje hebben. Dus hebben we ook de S-flessen gekocht. Nou die waren hier écht een groot drama, dochter dronk er ontzettend slecht uit. Speen zoog telkens vacuüm en toen hebben we dus de Avent geprobeerd. Nou echt niets anders meer dan die! Eindelijk dronk ze goed, lekker en rustig en ze had indd ook minder last van krampjes als met de S-flessen.

15. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    hier wel goede ervaringen met difrax S flessen! ik dacht dat ik fv ging geven en had er voor de bevalling twee gekocht.. uiteindelijk ben ik bv gaan geven maar gebruik ik ze om afgekolfde melk te geven, gaat prima!

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier goede ervaring met de Difrax S-flessen, maar heb nu voor ons 2e kindje Dr. Brown gekocht.

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Voor degenen die last hebben van difrax flessen die vacuum trekken: hebben jullie eraan gedacht om het ventieltje door te prikken?

Hier lekte de difrax fles enorm in het begin, en ik begreep maar niet waarom... maar nadat het ventieltje open gemaakt was, was er niks meer aan de hand!

18. Linana

Linana Niet meer actief

yup...zelfs op aanraden van de difrax mensen, uiteindelijk zeiden ze dat sommige kindjes gewoon te hard kunnen zuigen en daar soms geen enkele speen tegen bestand is ;)
    Nou Avent wel dus :p

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Difrax is mooi om te zien maar wij vonden het een onding na 2 weken lag hij dan ook in de vuilnisbak...
    Avent was hier ook niets daarna tommee tippee fles gekocht en daar drinkt onze dochter nog steeds goed uit...

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hier eerst met de medela flesjes geprobeerd.
    maar een smalle speen vind ze helemaal niets.

later avent flesje geprobeerd (uit etos box geloof ik) die ging goed.
    medela klof ging stuk, avent kolf gekocht en meer flesjes.

flesvoeding, eerst nutrilon geprobeerd. naast bv. 30cc nutrilon daarna bv. dat ging er echt niet in. schreeuwen! na een week mee gestopt vond het zonde. gelukkig kende ik iemand die dat gebruikte dus ging het de deur uit.

daarna friso geprobeerd, ging er wel in maar niet van harte na een paar cc stopte ze er ook mee en dronk verder uit de borst.

nu drinkt ze bonbebe, dacht ja kan elke keer duur kopen maar als ze het niet wilt is het zonde geld. en wat denk je dit vliegt er in! ze krijgt nu 2x per dag fles en 2x per dag borst

Deel Deze Pagina