Baby 9 weken hele avond wakker/huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Demia, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is inmiddels ruim 9 weken oud. Sinds twee weken slaapt ze de nacht door. Rond 22.30 laatste fles en dan 7.30 de eerste weer. Ze slaapt dan hartstikke goed door.
    Na de fles van 7.30 gaat ze weer direct naar bed en slaapt dan weer tot ongeveer 11u. Dan is ze ongeveer een uur à anderhalf uur wakker en gaat dan weer naar bed. Soms slaapt ze dan door, soms wordt ze meerdere keren wakker maar blijft in bed. Dan om 15u weer voeding en dan weer naar bed. Meestal slaapt ze hier aan één stuk door, maar soms ook niet. Dan heeft ze rond 19u weer de fles en over daarna gaat mijn vraag dus... dan slaapt ze niet meer. We hebben inmiddels al vanalles geprobeerd, gaan wandelen, in bed, in de wandelwagen, op de arm... maar niks helpt, ze blijft wakker en vaak ook nog huilend. En dat door tot de volgende voeding, 3 uur lang. En dan is ze vaak zo moe, dat we enorm lang zitten met de voeding. Die fles gaat dan ook vaak niet op.
    Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen veranderen, dat ze 's avonds wel slaapt? Inmiddels breekt het ons behoorlijk op om de hele avond met haar in de weer te zijn. Dus tips zijn welkom.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje slaapt dus heel de nacht door, en slaapt ook heel de dag, en is 's avonds wakker? Vind ze het niet fijn als ze gewoon lekker bij jullie ligt en zit, knuffelen en kletsen ipv allerlei gekke dingen uithalen? Want zo te lezen slaapt je kindje dus gewoon heel de dag lang voeding tot voeding? Dan zou ik er lekker van genieten dat je kindje 's avonds even wakker is, fijn ook voor je man! Het is heel normaal dat zulke jonge kindjes nog niet om 19.00u 's avonds op bed liggen, vaak zijn die kleintjes de avond beneden bijvoorbeeld op schoot en in de kinderwagenbak en gaan ze pas met de voeding van 23u ofzo boven naar bed, tegelijkertijd met jullie. Zo deed ik 't tenminste wel tot een maand of 4.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Het werkt hier goed om 's middags tussen 2 flessen wat te gaan doen.
    Bv met kinderwagen nnaar de supermarkt of naar oma koffie drinken.
    Dan slaapt ze in de avond goed.
    Anders is ze ook vaak na de fles van 19 uur wakker en ga ik met haar en/of mijn man boven liggen en dan zachtjes de tv aan.
    In de pauze van gtst leg ik haar dan op bed.

4. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kindje slaapt in de nacht en overdag erg goed. De avond heeft ze dus uitgekozen om lekker wakker te zijn. Geniet daar lekker van, leg je erbij neer dat ze dan niet slaapt en probeer ook niet langer om haar in slaap te krijgen. Ga idd lekker met haar spelen en knuffelen, leg haar tegen je aan. Ga lekker wandelen omdat dat leuk is. Je zult zien dat jullie er dan meer van kunnen genieten! Hier was het ook een kwestie van acceptatie (zl doet het eind van de dag/begin van de avond) en nu valt hij soms ineens zo uit zichzelf in slaap als we lekker samen knuffelen.

Wat ik wel deed was de voeding vervroegen (ik geef bv dus weet niet of dit met de fles ook kan). Zl krijgt dan tussen half 4/4 uur en dan volgende voeding tussen half 6/6 uur. Hij ligt dan half 7/7 uur in zijn bed.

5. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    's Middags iets gaan doen doe ik regelmatig, moet zo nu en dan toch mijn andere dochter van en naar de kinderopvang brengen en een boodschapje doen. Dan is ze tussen de voedingen door veel wakker, maar dat helpt niet dat ze 's avonds slaapt. Als ze overdag veel wakker is geweest, is ze dat 's avonds ook gewoon. Soms zelfs doodmoe en drinkt dan de fles moeizaam. Krijgen we er van de 165 maar 80 in ofzo, terwijl ze hem doorgaans bijna altijd leeg drinkt.

Ik zou er niet zoveel moeite mee hebben als ze 's avonds tevreden wakker was, maar dat is ze vaak niet. Meestal huilt ze een behoorlijke poos. Lekker knuffelen is er niet bij, want ze overstrekt zich steeds. Het is moeilijk haar tevreden te houden.

Ik kom niet aan mezelf toe. Mijn oudste van bijna 3 slaapt overdag niet meer en is 's avonds moeilijk in bed te krijgen. Ze gilt en schreeuwt dan alles bij elkaar en komt er keer op keer uit. Overdag vraagt zij ook behoorlijk veel aandacht, altijd al gedaan. Eetproblemen enz. En als zij dan eindelijk slaapt, zouden wij zelf ook graag even een paar uurtjes rust hebben, maar dat is er dus niet bij. En dat breekt op.

Ik vind het niet erg dat ze tussen twee voedingen wakker is, maar ik zou dat liever overdag hebben. Dan kan ik tenminste 's avonds even tot rust komen.
    Ondanks dat mijn dochtertje de nacht doorslaapt (en daar ben ik reuze blij om) kan ik zelf niet genoeg rust en slaap pakken, waardoor ik eigenlijk alweer vermoeid de dag begin.

Dus als er iemand tips heeft hoe ik dat wakkere moment kan verplaatsen, dan hoor ik het graag!

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    heeft ze 's avonds geen last van krampjes dan dat ze zich zo overstrekt?
    ik probeer ook maar ff mee te denken he

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het wakkere moment verplaatsen zit er denk ik niet in. Je dochtertje is nog maar negen weken, ze zal dus nog behoorlijk met haar ritme gaan rommelen en als ze eenmaal een ritme gevonden lijkt te hebben, kan dat binnen een paar dagen weer overhoop liggen. Mijn dochter is nu acht weken en er zijn dagen geweest dat ze de hele dag wakker was en continu aangelegd wilde worden. Vermoeiend op het moment, maar achteraf gezien begreep ik wat het was (regeldagen, groeispurtje). Ze heeft ook in de avond behoorlijk last van krampjes en slaapt dan ook niet, maar het enige wat je dan kan doen is haar ronddragen, een beetje zingen, als ze kalm is lekker op schoot houden, etc. Heb je een draagdoek? Hier is dat echt een wondermiddel gebleken.

Je schrijft dat je dochtertje overdag goed slaapt en 's nachts slaapt ze gewoon door. Is het geen idee om op haar slaapmomenten ook jouw rust te pakken? Als je oudste (begrijp dat het vermoeiend is met nog een peutertje over de vloer) naar de opvang is, probeer zelf een uurtje te slapen. Dan tank je ook bij. Probeer je verder niet te druk te maken, deze periode gaat echt weer voorbij.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier precies hetzelfde. Ook zoontje van 3 jr die overdag niet meer slaapt. Dochtertje is 10wk overdag ook 1 a 2 uur na voeding wakker

Ik begrijp dat s avonds de enige uurtjes voor jezelf zijn en als je oudste slaapt jullie bezig zijn met de jongste hier ook zo. Wij leggen ons erbij neer wordt vanzelf straks beter als ze wel eerder gaan slapen. Ik geniet nu dat ze lekker bij ons is s avonds.

Denk dat ze haar huiluurtjes s avonds heeft net als die van ons. Vaak is dat eind van de middag of s avonds

Deel Deze Pagina