Hallo allemaal! Welke ledikantlakentjes zijn fijn en welke zijn een miskoop gebleken? Er is zoveel keus in merken en dan nog in opdruk dat ik niet zo goed weet wat aanraders zijn en welke snel verwassen raken. Graag jullie ervaringen!
Ik zou gewoon simpele witte lakentjes kopen. Wij hebben er twee van de Prénatal, die waren niet zo duur. Voor het leuke en mooie heb je de dekentjes. Maar eigenlijk vind ik alle ledikantlakens en -dekens een miskoop, want onze dochter sliep tot vorige week in de wieg bij ons op de kamer en nu is ze al te groot voor de combinatie lakentje-dekentje, plus dat het daar te warm voor is. Ze ligt in een slaapzak op het matras.
Oké, waar bij dekentjes een groot verschil in kwaliteit is, is er bij lakentjes geen of nauwelijks verschil te merken. Goed om te weten!
Mijn voorkeur gaat uit naar de duurdere merken (Koeka, Baby's Only). Je ziet en voelt het verschil. Hema vind ik dan wel weer stukken beter dan Prenatal, maar je ziet dat bv Koeka en Baby's Only veel fijner geweven is, dus zachter en mooiere kwaliteit. Maar, ik ben dan ook een liefhebber van goed bed-spul. Voor ons eigen bed hebben we alles van Essenza (van bv Pip). Ik hou drvan!
Hier ook 2 dekens van baby's only Een dikke met teddy en een dunne, vind ze erg fijn! Als je ze te duur vind zou je ze ook via mp kunnen halen. Kwalitatief zijn ze gewoon goed
Ik heb nu dit besteld. Bij de vorige 2 had ik gewoon lakentjes van de prenatal of van de kruidvat als ze in het krantje stonden.
Ik wilde toen graag een lakentje met haar naam er op.. 20 euro bij simply collor.. Voor 12 euro ofzo kan je ze ook bij de Hema site bestellen.. Weet alleen nog niet hoe het is na een paar keer wassen maar dat zie ik van zelf wel
Ik heb zelf leuke stofjes bested/gekocht en die even omgezoomd. Leuk werkje en een prachtig resultaat. Vooral ook mooi om een envelop-hoeslaken te maken voor in de kinderwagen, dan lubbert het nooit langs de zijkanten!