ledikantje/wiegje naast je bed??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door claudia2008, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Even een vraagje, we zijn nu klaar met de babykamer maar ik begin nu een beetje te twijfelen of ik mijn kindje na de geboorte wel meteen alleen op een kamertje moet laten slapen of in het ledikantje naast mijn eigen bed...

Wat denken jullie?? tips zijn welkom! :)
    Alvast bedankt!

Groetjes claudia

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Wij hebben haar de eerste tijd inderdaad in een wiegje bij ons op de kamer gehad. Ook érg makkelijk met de nachtvoedingen..
    Na een tijdje heb ik haar overdag in haar ledikantje op haar eigen kamer laten slapen. Toen ze door ging slapen is ze ook 's nachts naar haar eigen kamer verhuisd.

3. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik heb geen babykamer dus ze komt in haar ledikantje bij mij op de kamer te slapen :D erg gezellig, en je hoort heel vaak dat ze de eerste maand/weken het kindje bij de ouders op de kamer laat slapen dus gewoon doen als je het wil :D

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jamila heeft bij ons geslapen tot 7 maanden daarna kreeg ze meer behoefte aan een stille donkere plek. Maar bij een tweede zou ik haar/hem zeker weer de eerste maanden bij ons laten slapen.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vond het superhandig dat Noah bij ons op de kamer sliep! Niet helemaal naar het kamertje om baby uit bed te halen voor die nachtvoedingen.. Gewoon hup, uit mijn bed, baby pakken, in bed en aanleggen maar.
    We hebben helemaal geen last gehad van zijn nachtelijke geluidjes.
    In het begin was het noodzaak, maar toen we verhuisd waren kreeg hij een eigen kamertje. Daar sliep hij alleen vanaf toen hij ongeveer 5 maanden was!

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Voor de eerste tijd gaat ons meisje in haar hangwiegje naast ons bed, gewoon omdat ik het een prettig idee vind. Hoe lang we dat gaan doen, daar heb ik nog geen idee van. Het babykamertje wordt ook gewoon ingericht en is dus gebruiksklaar als we besluiten dat ze naar haar eigen kamertje kan. Dat zien we dan wel weer...
    Voor de voedingen is het idd ook erg handig, en het schijnt ook heel goed te zijn voor je melkproduktie (als je BV geeft) dat je de hongergeluidjes van je baby meteen hoort.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben ook een wiegje voor bij ons op de kamer aangeschaft. Vind ik zelf een prettig idee en het is idd makkelijker ivm nachtvoeding (borstvoeding).

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil ook een wiegje (hangwiegje) gaan aanschaffen voor in onze eigen kamer, lijkt me gewoon een fijn gevoel om de eerste tijd je kind vlak bij je te hebben, en idd zeer handig voor 'snachts niet uit je kamer hoeven!

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Finn heeft het eerste jaar naast me gelegen, eerst in een wieg daarna in z'n ledikant. Ik vond het erg prettig. Zeker de eerste tijd met de nachtvoedingen!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe heeft een maand naast mij in een wiegje geslapen. Na een maand waren we verhuisd en had ie een eigen kamertje. Ik sliep bijna niet door de geluiden naast mij en Tobe is ook veel beter gaan slapen toen ie naar zijn eigen kamertje ging. Maar vooral de eerste week vond ik het heel prettig en had ik het niet anders gewild. Dan is alles nog zo onwennig en nieuw... Hij spuugde heel veel en kon daar de eerste dagen niet zo goed mee om gaan. Dus dan was het wel prettig om hem op zijn zij te kunnen draaien zodat alles er beter uit liep!
    Het slapen op zijn eigen kamertje is overigens direct goed gegaan. Maar Tobe is ook wel een vrij makkelijk kind :)

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmm dan ben ik hier tot nu toe de enige die dat niet gaat doen.
    Wij willen de beeb gewoon gelijk in het eigen bedje leggen. Dat het makkelijk is met nachtvoeding zal wel, maar dat doet me niet zoveel. Paar meter verder en ik ben al op de babykamer. Wat betreft de geluiden van je kindje herkennen...ik denk dat een moeder heel snel onderscheid kan maken tussen de geluidjes. Moederinstinct zullen we maar zeggen. Je kent je eigen kind toch het beste. :)

12. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wij hebben straks een ledikantje in de kinderkamer en een wiegje op de slaapkamer. Overdag weet ik nog niet, maar 's nachts zal hij de eerste tijd op onze kamer liggen. Ik weet nog niet hoe lang, dat zie ik dan wel. (Mijn vriend denkt een paar weken, ik denk een paar maanden ;)) Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat kinderartsen aanraden om hem op je eigen kamer te leggen tot hij zichzelf goed zelfstandig van rug naar buik en terug kan draaien. Dit om de kans op wiegedood te verkleinen. Maar ik weet ff niet meer waar dat stond.

Aanvulling: Ik heb even snel gegoogeld en o.a. de Stichting Wiegedood raadt dit idd aan. Zij adviseren: "Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. " http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn zus had naar aanleiding van iets wat we gezien hadden op de 9-maanden-beurs een box gekocht op Marktplaats voor 15 euro en deze heeft mijn schoonvader doormidden gezaagd. De schoonmoeder van mijn zus heeft er daarna speciale bekleding bij gemaakt en er zijn speciale haakjes aangezet om de halve box te bevestigen aan het bed.

Mijn zus is zes weken eerder uitgerekend dan ik en de bedoeling is dat ik het bedje overneem zodra onze kleine er is. Dan kan hij of zij daar tijdelijk in slapen. Voor mij is het alleen bedoeld voor de eerste (twee) we(e)k(en) ten behoeve van het op gang brengen van de borstvoeding.

Maar wat mij betreft gaat de kleine zo snel mogelijk naar zijn eigen bedje. Dat lijkt me toch voor iedereen het fijnste...

Liefs,
    Josien

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Milan is gelijk in zijn eigen kamertje gaan slapen (nadat we eerst een nachtje in het ziekenhuis hadden geslapen). Buiten dat onze slaapkamer zich niet leent voor een wiegje of ledikantje, wilde ik het gewoon zo. De eerste nachten had ik voor de zekerheid nog de wekker gezet op de tijden dat hij ongeveer voeding zou moeten hebben. Maar eigenlijk was dat echt niet nodig. Hij sliep in de kamer naast ons en ik werd van het eerste kikje meteen wakker. En of het nu zoveel makkelijker is met voedingen dat je kindje naast je ligt weet ik niet hoor, je moet toch ook verschonen, dus je bed moet je toch uit. En die 3 meter extra maakt dan ook niet zoveel uit...

Misha heb ik de eerst nacht met de wieg op Milan zijn kamer gezet en ik heb in zijn bed geslapen. Wij slapen op zolder en ik wilde haar niet meteen de eerste nacht alleen laten. De tweede nacht wel op haar kamertje en voor haar moest ik dus wel de wekker zetten, omdat ze zelf niet kwam voor een voeding. Dit heb ik 2 weken gedaan en toen heb ik haar laten slapen van 23 tot 7...Vanaf het begin heeft ze het goed op gepikt en sliep heerlijk in haar wiegje op haar eigen kamertje...

Rooming in (kind op je kamer) werd wel aangeraden, maar ik wilde dat gewoon niet. Mocht het slapen op eigen kamer een drama worden, dan had ik wel naar een oplossing gezocht, maar het heeft nooit problemen opgeleverd gelukkig :D

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste heeft 1 maand bij ons op de kamer geslapen, maar die was nogal luidruchtig, dus na een maand is hij naar z'n eigen kamer verhuisd.
    De jongste is nu ruim 1 maand en slaapt 's nachts nog bij ons, naast mijn bed in de kinderwagenbak. Overdag wel in de eigen wieg op eigen kamer. Ik vind het vooral makkelijk met de nachtvoedingen, omdat hij nog 2x per nacht komt. Eigenlijk is het onzin, want ik moet 's nachts toch nog naar zijn kamer voor het verschonen, maar dan hoef ik niet gelijk op te springen en het halve huis door te lopen als ik net wakker ben.
    Bovendien geeft hij vaak een uur na een voeding nog melk terug en als hij op z'n rug ligt, verslikt hij zich soms zo erg. Ik vind het wel fijn dat ik dat dan gelijk hoor en hem kan helpen, door hem overeind te houden. Op zijn eigen kamer zou ik dat niet horen en dat vind ik een eng idee.

16. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden heeft tot en met 4 maanden lekker in het wiegje naast mijn bed gelegen. Ideaal ook toen ik net bevallen was. Kon zo even kijken hoe het met hem ging. En ook s nachts ideaal.

17. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Tes heeft de eerste 2 maanden bij ons op de kamer in een wiegje geslapen. Overdag sliep ze meteen al op haar eigen kamertje, zodat ze daar ook aan kon wennen.
    Voor de nachtvoedingen maakte het mij niet zoveel uit. Wat een ander ook al zei, je moet er toch uit, dus die paar meter verder maakt ook niet uit. Ik vond het vooral erg prettig om haar dicht bij me te hebben. Maar na 2 maanden was het ook wel heel fijn toen ze 's nachts niet meer bij ons lag. We sliepen alledrie meteen beter. Al vond ik het de eerste nacht wel moeilijk, weer een periode afgesloten...
    Nu mijn zus het wiegje heeft opgehaald voor haar kindje, is het helemaal zo definitief. Het gaat allemaal zo snel!

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de baby komt straks lekker de eerste paar weken bij ons op de kamer slapen. geeft mij een fijn gevoel, het is makkelijk met het voeden en mevr zenuwpees hier kan dan makkelijk checken ofdat ie goed ligt enz.

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier heeft ze twee weken bij ons op de kamer gelegen. Daarna zonder problemen naar eigen kamer. Ik geef dan ook geen borstvoeding. Wij werden wakker van elk geluidje en we weren ook allebei wakker voor het verschonen enzo toen we dit om de beurt gingen doen. Beetje onhandig als een van de twee gewoon door kan slapen. Gelukkig sliepnons meisje na vijf weken ook al door.

20. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    De baby gaat straks lekker in haar bedje op haar eigen kamertje. Zo hebben we dat met onze zoon ook gedaan en dat beviel prima. Lig ik iig niet de hele nacht te luisteren of ze nog wel ademd oid.

Deel Deze Pagina