wat moet ik allemaal aanschaffen om het ledikantje op te maken..... ik heb in ieder geval een aerosleep voor over het matras...wat moet daar nog allemaal onder of over?
Wij hebben geen Aerosleep, maar een Maxxi Air topper, maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde idee. Ons is geadviseerd om daar alleen een hoeslaken overheen te doen. Vraag het anders even na in de winkel waar je het hebt gekocht. Kun je (indien nodig) nog iets bijkopen!
Over de aerosleep heen moeten iig speciale hoeslakentjes anders neemt de werking af (zitten allemaal hele kleine gaatjes in voor de ventilatie). Daarna kun je kiezen voor een lakentje-dekentje of een deken in dekensloop. Als het maar katoen is. Wij hebben gekozen voor een 4 seizoens vellux deken (extra ventilatie, kunnen ze doorheen ademen en anti allergisch dus alla aerosleep) en een dekensloopje er omheen. Succes!
Ik zou wel een aerosleep hoeslaken aanschaffen, het scheelt toch wel. Hebben we hier ook! Hier eerst het matras, dan de aerosleep, een aerosleep hoeslaken, dekentje met lakentje. Succes!
Ik heb alleen een matrasje (van de ikea), dan een molton beschermer en daarover heen een gewoon hoeslaken. Is dat te weinig?
Hier ook een normaal matras (ook van de ikea ) dan een molton, daaroverheen hoeslaken, en dan dekentje. Volgens mij is dat voldoende hoor.
Yep. Die hebben wij ook, met normale hoeslakens. Speciale duurdere hoeslakens was volgens de winkel echt niet nodig (terwijl die het toch van de verkopen moeten hebben.)
dat is tegen mij ook gezegd....terwijl dat natuurlijk stom is...want de aerosleep hoeslakens zijn veel duurder, dus zou je denken dat ze die liever verkopen...maar de verkoper zei tegen mij dat ik op de aerosleep gerust een hoeslaken van de hema o.i.d kon leggen zonder dat dit de werking beinvloed
wij hebben aerosleep matras gekocht maar ik had gehoord dat de werking van het matras bellemerd word met normale hoeslaken dus ik heb 2 van die aerosleep hoeslakens erbij gekocht
Ik heb voor het ledikant: - 4 Hoeslakens 100% katoen - 3 dekens 100% katoen - 3 lakentjes 100% katoen - 1 slaapzakje 100% katoen - 1 Dekmatrasje - 1 matras - 1 matras beschermer
Klopt hij ziet er toch echt heel anders uit dan de standaard hoeslakens. Maar ik kan me ook voorstellen dat het met gewoon katoen niet veel meer kwaad kan. Toch gaf het mij wel een gerust gevoel, en dan maken die paar tientjes ook niet meer uit...
Als je dan zo veel geld uit geeft aan een airo sleep dan koop je toch ook die speciale lakens er bij maar op je matras moet dus een hoeslaken (bij jou beter een airo sleep hoeslaken ) dan bij het hoofd een hydrofile luier dan een laketjes met deken (katoene baby deken) of een hoeslaken met een Deken daar in (katoenen baby deken) en in het begin maak je het bedje laag op. dus je stopt het grooste deel onder het matras. en straks als je kindje er is kan je het pas goed op maat doen. want je kindje moet met zijn of haar voetjes tegen de onderkant van het bedje aan komen. Dit ivm verstikings gevaak (wiegedood) als je het hoog op maakt kunnen ze er onder schuiven. maar heel vaak helpt je kraamhulp je met het opmaken (of heb je het niet door want bij ons heeft ze het gewoon lager gedaan toen wij met de kleine aan het badere waren
Onze verloskundige zei dat aerosleep echt niet nodig was, dat het alleen maar duur is... dus wij hebben het niet gedaan. Een topmatrasje is ook niet perse nodig. Een kindje is niet zo zwaar, dus een goed matras alleen is prima. Molton erover, hoeslaken, laken en dekentje en klaar... volgens mij.