wat allemaal nog meer voor ledikantje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pandora, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat moet ik allemaal aanschaffen om het ledikantje op te maken.....
    ik heb in ieder geval een aerosleep voor over het matras...wat moet daar nog allemaal onder of over?

2. Amynta

Amynta Lid

19 jul 2010
    25
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben geen Aerosleep, maar een Maxxi Air topper, maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde idee. Ons is geadviseerd om daar alleen een hoeslaken overheen te doen.

Vraag het anders even na in de winkel waar je het hebt gekocht. Kun je (indien nodig) nog iets bijkopen!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Over de aerosleep heen moeten iig speciale hoeslakentjes anders neemt de werking af (zitten allemaal hele kleine gaatjes in voor de ventilatie). Daarna kun je kiezen voor een lakentje-dekentje of een deken in dekensloop. Als het maar katoen is.
    Wij hebben gekozen voor een 4 seizoens vellux deken (extra ventilatie, kunnen ze doorheen ademen en anti allergisch dus alla aerosleep) en een dekensloopje er omheen. Succes!

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    bij de babyzaak zeiden ze dat een aerosleep hoeslaken niet nodig was :(:(:(

5. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Ik zou wel een aerosleep hoeslaken aanschaffen, het scheelt toch wel.
    Hebben we hier ook!
    Hier eerst het matras, dan de aerosleep, een aerosleep hoeslaken, dekentje met lakentje.

Succes!

6. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen een matrasje (van de ikea), dan een molton beschermer en daarover heen een gewoon hoeslaken. Is dat te weinig?

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Nee hoor, ik heb precies hetzelfde.
    Met een gewoon lakentje/dekentje er op.

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier ook een normaal matras (ook van de ikea ;)) dan een molton, daaroverheen hoeslaken, en dan dekentje.
    Volgens mij is dat voldoende hoor.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ik heb er ook nog een zeiltje tussen.. (bij mn dochter deed ik dat)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Yep. Die hebben wij ook, met normale hoeslakens. Speciale duurdere hoeslakens was volgens de winkel echt niet nodig (terwijl die het toch van de verkopen moeten hebben.)

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat is tegen mij ook gezegd....terwijl dat natuurlijk stom is...want de aerosleep hoeslakens zijn veel duurder, dus zou je denken dat ze die liever verkopen...maar de verkoper zei tegen mij dat ik op de aerosleep gerust een hoeslaken van de hema o.i.d kon leggen zonder dat dit de werking beinvloed

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij hebben aerosleep matras gekocht maar ik had gehoord dat de werking van het matras bellemerd word met normale hoeslaken dus ik heb 2 van die aerosleep hoeslakens erbij gekocht

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow en die van aerosleep zit allemaal mini gaatjes zodat het ademt volgens mij?????

14. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb voor het ledikant:

- 4 Hoeslakens 100% katoen
    - 3 dekens 100% katoen
    - 3 lakentjes 100% katoen
    - 1 slaapzakje 100% katoen
    - 1 Dekmatrasje
    - 1 matras
    - 1 matras beschermer

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt hij ziet er toch echt heel anders uit dan de standaard hoeslakens. Maar ik kan me ook voorstellen dat het met gewoon katoen niet veel meer kwaad kan. Toch gaf het mij wel een gerust gevoel, en dan maken die paar tientjes ook niet meer uit...

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Als je dan zo veel geld uit geeft aan een airo sleep dan koop je toch ook die speciale lakens er bij

maar op je matras moet dus een hoeslaken (bij jou beter een airo sleep hoeslaken )

dan bij het hoofd een hydrofile luier
    dan een laketjes met deken (katoene baby deken)
    of een hoeslaken met een Deken daar in (katoenen baby deken)

en in het begin maak je het bedje laag op.

dus je stopt het grooste deel onder het matras. en straks als je kindje er is kan je het pas goed op maat doen. want je kindje moet met zijn of haar voetjes tegen de onderkant van het bedje aan komen.
    Dit ivm verstikings gevaak (wiegedood) als je het hoog op maakt kunnen ze er onder schuiven.

maar heel vaak helpt je kraamhulp je met het opmaken (of heb je het niet door want bij ons heeft ze het gewoon lager gedaan toen wij met de kleine aan het badere waren

17. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze verloskundige zei dat aerosleep echt niet nodig was, dat het alleen maar duur is... dus wij hebben het niet gedaan. Een topmatrasje is ook niet perse nodig. Een kindje is niet zo zwaar, dus een goed matras alleen is prima. Molton erover, hoeslaken, laken en dekentje en klaar... volgens mij.

Deel Deze Pagina