babybjörn drager

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mie, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik kocht vanmiddag een bb drager. Ik probeerde hem met mijn zoontje en ik vond hem te gek. Ook mn zoontje was heel tevreden toen hij er in gedragen werd. Nu begon ik toevallig op internet wat rond te snuffelen en vind ik heel wat negatieve reacties. Is deze drager dan echt zo slecht? Wie heeft hem wel en vond hem wel oké? Ik probeerde reeds een draagdoek om te knopen maar dat vond ik echt te ingewikkeld, eerste maanden wel even gebruikt. Nu lees ik veel over een mei tai en dergelijke maar ik vind het zo zonde van het geld dat ik nu heb uitbesteed. natuurlijk is mn kindje belangrijker dan geld maar zou ik nu echt iets anders moeten kopen?

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik heb hetzelfde... Had een BB gekocht, en acherteraf ook veel negatieve dingen over gelezen. Maar dit was ná veelvuldig gebruik ervan. Zoonlief vond en vindt het heerlijk om erin gedragen te worden, het was op een gegeven moment het enige plekje waar hij kon slapen, kan me niet voorstellen dat dat ook zo zou zijn als hij er niet goed in zat! Wij zijn er tevreden over, de chiropractor heeft er nooit wat over gezegd, dat er iets vreemds zou zijn ofzo, dus ik ga er gewoon vanuit dat het niet slecht is voor je kindje!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb er ook eentje, gebruikt met mijn dochtertje en nu met mijn zoontje. Ik heb het idee dat hij prima is, mits je er geen 4-daagse mee gaat wandelen. Maar ik gebruik hem voor bv boodschappen doen, en een keertje winkelen in de stad, en dat gaat prima hoor.

Maar ik heb wel begrepen dat als je hem echt als complete vervanger van de buggy wilt gaan gebruiken (dus constant dragen) dat je dan beter een andere kunt nemen.

4. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    ik heb hem ook ...bij mn dochter lang gebruikt
    zoontje vind t ook heerlijk...niks negatiefs gevonden.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij mijn zoon heb ik er ook één gehad, een jaar of zeven geleden. Ik was er ook erg blij mee. Totdat... mijn zoon de 10 kilo passeerde... Dan is het best zwaar om een kind 'aan je nek' te hangen. Want dat is het in feite: het is niet ergonomisch voor drager en kind. Ik vond het ontzettend jammer omdat ik
    a. graag mijn kind wat langer wilde dragen omdat het zó praktisch was
    b. omdat het kreng een vermogen had gekost
    Al met al heb ik hem zo'n maand of 7/8 gebruikt. Hij kostte €125,- => gedeeld door 8 = ruim 15 euro per maand.

Bij mijn tweede heb ik een Manduca gekregen. Zij is inmiddels tweeënhalf en ik kan (mits niet 35 weken zwanger) haar daar nog moeiteloos in dragen op mijn rug. Zij vindt het heerlijk en ik vind het écht niet zwaar. De Manduca kostte 109,- gedeeld door 30 = zo'n 3 euro per maand. :D And still counting....
    Ik voelde me echt opgelicht door BB en sindsdien raad ik echt iedereen die wil gaan dragen een SSC aan.

De reden dat het beter is voor het kind is omdat het in de M-houding of kikkerhouding zit. Vergelijkbaar met hou jij op een stoeprandje zou zitten: je knieën zitten hoger dan je billen, je rug wat gebold.

Dat is een stuk comfortabeler dan uren doorbrengen in een parachute-zitje, oftewel: bungelend met je benen naar beneden, je rug hol.

Overigens is dat ook de reden dat je je kind beter niet met het gezicht naar voren kunt dragen: kijk eens goed naar hoe de rug dan gevormd wordt: helemaal hol. Vergelijk dat eens met een foto van een jonge baby en je ziet dat de rug juist bol hoort te staan.

Voor de ouder is een SSC beter omdat je het gewicht veel gunstiger verdeelt over je lichaam. Afgelopen zomer (dochter was toen ruim 1,5 en 10 kg) heb ik 4 uur met haar op mijn rug gelopen zonder dat het pijn ging doen. Alleen bij de heupband was het wat zweterig.

Nu zijn er mensen die zeggen "Ja, maar als het echt zo slecht is, zouden ze het niet verkopen." Dat klopt niet:
    - sigaretten zijn ook slecht, worden toch verkocht
    - De BB is in feite niet onveilig in die zin dat hij ontzettend goed getest is: de gespen zijn goed, het materiaal is stevig. Kortom je brengt je kind niet in geváár. Het is alleen maar een onding.
    - BB heeft wel een iets ergonomischere versie, maar daarin bereik je nog niet de optimale houding. Stokke heeft er ook één, maar ook die is niet optimaal.
    - En tsja, denk je nou echt dat BB zelf gaat toegeven dat ze tientallen jaren een 'slecht' product hebben gemaakt?

Als je je BB nog kunt terugbrengen, zou ik het zéker doen. :D

6. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is de bb vooral minder goed als ze nog heel klein zijn. Daarna moet je er inderdaad geen vierdaagse meelopen, omdat de heupen gedwongen uit elkaar worden gedrukt, dus heel goed is het niet, maar alleen als je er uren mee gaat lopen!

Houd er wel rekening mee dat je hiermee wel de draagdoekenfanaten wakker schudt, dus je gaat zeker heel wat negatieve reacties krijgen! Maar ik denk dan altijd maar: als het echt heel slecht was, werd het niet meer verkocht!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik ben zo'n draagdoekfanaat die dus ooit in een BB heeft gehad. Ik vind het prima als je met plezier je BB gebruikt, alleen altijd een beetje 'sneu' omdat het zó veel beter kan. En ik vind het zo stom dat alle grote babyzaken weigeren een goede (goedkopere) drager te verkopen. Want dit krijg je dan: ouders die achteraf zeggen "had ik dat geweten, zeg!"

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in de babybjorn (ook wel babybungel genoemd) bungelen ze echt met hun beentjes. Het drukpunt komt op de heupjes te liggen en dat is niet goed.
    Kindjes horen met hun beentjes opgetrokken in de zogenaamde kikkerhouding te zitten.

Als je een draagdoek hebt zou je kunnen overwegen een draagconsult te doen om goed te leren knopen.
    En anders een beco butterfly of iets dergelijks. Maar ja die kosten geld.

Ik weet niet hoe groot het risico is op heupafwijkingen en bij hoeveel gebruik dat is. En het is aan elke ouder op zich om te kijken of ze het risico acceptabel vinden.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

er wordt zo veel verkocht wat niet goed is. De fabrikant verdient er geld mee dus zal daar niet snel mee stoppen.
    er bestaan geen wettelijke regels voor.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik denk dat dat wel meevalt. Dat is namelijk het voordeel van de BabyBjüngel: het is onmogelijk om er dagelijks uren mee te dragen. ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

maar als je eenmaal dragen erg prettig en vooral handig vindt, ga je dat toch sneller doen...
    ik vind het grappig om te lezen dat sommige het zo fijn dragen vonden..ik kreeg echt snel pijn aan mns chouders..heb nu een storchewiege en dat is ehct heaven gewoon, voel helemaal niks!

Mie, als je het niet meer kunt ruilen, nou dan zou je het gewoon niet zo vaak moeten gebruiken, korte uitstapjes enz..(al lijtk het me dan ook zo zonde)..
    En anders kun je vast wat op marktplaats vinden of heir op het forum...beco, bondolino, marsupi, manduca etc (of die ik heb)

er is geloo fik ook een draagdoek forum, daar verkopen ze vast ook 2e hands! ik vind het geld het echt waard, mijne was 90 euro ofzo en mag het vanaf de geboorte gebruiken...

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  13. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Toen mijn zoontje heel klein was, ehb ik inderdaad ook een draagdoel gebruikt, je wordt er steeds handiger mee, maar dan nog vond ik het ook ene gedoe. Rond 4 maanden gingen we 2 weken naar texel en daar heeft mijn zoon dagelijks in de BB gezeten/gehangen en heelrijk geslapen toen wij ellenlange strandwandelingen maakten! Daarna overigens niet heel vaak meer gebruikt op ene enkele keer in de stad na.

14. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik heb n bb gehad tot grote tevredenheid. Erg veel plezier van gehad maar ik moet zeggen dat we nooit hele dagen onze kleine erin hebben gedragen. Maar dat wilde ik ook helemaal niet. Hojnis hartstikke handig voor op vakantie, ff snel in de winkel iets halen etc. Dus als je m daarvoor ook gekocht hebt, istie echt wel prima.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het principe van de BB is zo zonde, hij is enorm duur voor wat je krijgt, namelijk een drager die je maar beperkt kan en moet gebruiken. De houding van je kindje is niet goed, het draagt voor de ouder zwaar, en voor hetzelfde geld heb je een drager die wel goed is voor je kindje en voor jou, waarmee je wel uren op een dag kan en mag dragen en die je kan gebruiken tot op veel oudere leeftijd. Hier een manduca in gebruik voor DL van bijna 1,5, 12 kilo.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik had bij de 1ste ook een babydrager, wist toen ook helemaal niet dat er ook doeken e.d. waren. Maar ik kreeg er vrijwel direct als ik met haar liep (en ze woog helemaal niet veel) zo`n last van mijn rug, schouders en heupen. Manlief heeft er op vakantie (maar toen was ze al 7,5 /8 mnd) er wel mee gelopen, maar ook hij vond het niet comfortabel. Dochter vond het wel gezellig in de drager. Toen ze ouder werd kochten we een rugdrager en dat draagt ook veel fijner. We zijn dus wel echte draagouders en gebruiken de buggy bijna nooit.

Bij zoonlief had ik de tricot slen (voor 25,- incl verzenden 2de hands gekocht), echt een verschil! Ik kon zoonlief daarin uren dragen zonder dat er iets pijn deed. Inmiddels zit hij ook in de rugdrager als hij moe is van het lopen.

Ik vind het jammer dat ze bij babywinkels niets weten van goed je kindje dragen en alleen de bb verkopen en geen doeken en ergonomische dragers.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier in het begin heel veel mee gelopen hij vond het heerlijk. Echter vanaf 5 maanden werd hij veel te zwaar voor me om er nog in te doen. Ik kreeg dan na 5 min al heel erg last van nek/schouders/rug.

Gelukkig heb ik hem van iemand gehad diehem niet meer gebruikte, en er zelf geen geld aan uitgegeven.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik heb er bij de oudste 1 gehad en heb hem 1 keer gebruikt, zelfs met mijn 1 maand oude kindje (6 kilo toen) vond ik het veel te zwaar. Toen neit meer gedragen. Bij mijn dochtertje een beco en draagdoeken gebruikt en dat vond ik echt veel fijner!

19. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb er ook eentje, maar hoorde later ook dat het niet zo goed voor je kindje is. Ik had hem een paar keer gebruikt en daarna niet meer, helemaal geen draagzak eigenlijk met de wagen gaat het ook prima.

20. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Kijk eens even naar het plaatje hieronder... Volgens mij zegt dat genoeg!!

En denk eens even aan jezelf... Stel jezelf eens voor dat je wijdbeens over een hangmat heen gaat zitten. En dat iemand anders de hangmat optilt en jij daar in hangt te bungelen. Denk je nou echt dat dat comfortabel zit? En dat je dat uren vol wilt houden?
    Of nog erger, dat je rug wordt hol getrokken, zodat je zo lekker om je heen kan kijken. Nou ja... Kan... MOET. Want je kan niet wegkijken...

Deel Deze Pagina