hydrofieldoeken niet strijken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bianca33, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Hoi!

Klopt het dat je hydrofieldoeken beter niet kunt strijken omdat ze dan minder vocht opnemen?

groetjes
    Bianca

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik dacht dat het juist andersom was, net zoals met theedoeken.

Liefs,
    Duveldraakje

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Naar mijn idee maakt het geen verschil...
    Ik strijk ze altijd omdat ik dat gewoon netter vind, maar soms als ze nog aan de waslijn hangen en ik heb er 1 nodig om Alyssa af te drogen gebruik ik ze ongestreken. Ik merk geen verschil in ieder geval ;)

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Volgens mij heeft iemand dat bedacht die een hekel heeft aan strijken, net als ik :( . Ik strijk ze wel altijd. Vind het ook netter.
    Gina

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik strijk ze nooit, en ze drogen prima ;) Ik heb echt geen zin om elke hyrofieldoek te gaan staan strijken, heb nog meer te doen :rolleyes: , dus gelukkig functioneren ze prima zonder gestreken te worden ;)

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik strijk ze ook nooit, is mij veel te veel werk. Ze drogen prima.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mij is ook verteld dat je ze niet moet strijken omdat ze dan beter vocht op zouden nemen. Daar houd ik me graag aan ;) !

8. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    ik meende toch ergens te hebben gelezen dat voor de kraamuitzet de luiers gewassen en gestreken moeten zijn en dan verpakt in plastic...
    Klopt dat dan niet?

Racebabe

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ze voor gebruik wel gewassen (anders nemen ze ook helemaal geen vocht op) en daarna opgeruimd in de kast. Niet in plastic ofzo. Heeft mijn kraamhulp ook niets van gezegd.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, dat klopt echt niet. Gewoon alles lekker fris wassen en hup de kast in is genoeg hoor. Of je strijkt of niet bepaal je lekker zelf!

11. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    O ik strijk die doeken altijd en mij is niet gezegt dat ik ze in plastic moest doen.

Ach ja het heeft nu al geen zin meer, Sem is al 8 maanden oud hihi

Ik heb een bloedhekel aan strijken, maar ik vind lelijk als ze zo gekreukeld zijn. Het staat zo mooi op het plankje als ze recht en strak gestreken zijn, dan donderd die stappel niet zo in elkaar :D

Mijn eigen keukendoeken strijk ik echt niet, alleen maar de dingen die moeten hihi

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Als je ze na het wassen op het droogrek hangt (ik vouw ze dubbel en hang ze dan - aan de korte kant - op) zijn ze toch ook wecht wel netjes hoor als je ze daarna vouwt en opstapelt..... (ik moet iedere week al overhemden strijken, dat vind ik meer dan genoeg, die hydrofiele luiers drogen zo ook goed en bovendien liggen ze in de la en niet in het zicht ;) , ten minste bij mij)

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik strijk ze ook niet. Ze gaan vanuit de was zo de droger in, en vouw ze daarna gelijk op. Als ik ze ga strijken blijf ik aan de gang, ik gebruik er minstens 2 op een dag namelijk.

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik gebruik er zeker 4 per dag... dan zou ik bezig blijven. Nee hoor, gewoon kreukherstelend programma wassen en drogen, opvouwen en klaar.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Volgens de kraamhulp die hier aan de gang was, drogen ze beter als je ze niet strijkt. En het was echt niet zo dat ze zichzelf minder werk wilde toebedelen, want verder streek ze bijna alles, ook de dingen die van mij echt niet hoefden...

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb ze nu voor de eerste keer gewassen en gestreken, maar ik weet niet of ik ze strax nog zal strijken. We zien wel!

Liefs,
    Duveldraakje

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik vind strijken ook geen leuk tijdverdrijf, maar ik strijk ze dus wel omdat dat zo netjes uitziet :p
    en hier gaan ook 2 tot 4 doeken per dag erdoor

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hmm ok, zal ik wel iets door elkaar hebben gehaald (begint de dementie nu al ?:p).
    Ik zie wel hoe druk ik het dan heb met het huishouden, anders ga ik ze lekker niet strijken :)

Racebabe

19. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    tegen mij is juist gezegt ( tijdens de intake) dat ik ze wel moest strijken
    ivm de bacterieen die dan gedood worden
    of is dit dan allen de eerste keer, aangezien je baby er mee aangepakt word............
    of vergis ik me zijn dat weer die andere luiers.

groetjes susanne

20. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Mij is ooit verteld dat je ze niet hoeft te strijken.
    Bij het strijken druk je de vezels plat waardoo ze minder vocht opnemen.

Dit is bijna 13 jaar geleden verteld.
    Maar nog steeds heb ik ze niet gestreken. Of alleen de randjes. Zodat ze netter opvouwde.

Theedoeken strijk ik ook niet, om de zelfde reden.

Deel Deze Pagina