hoi, ik had het er pasgeleden met me moeder over, dat er vroeger vanuit zuigelingenzorg er een controle bestond die als je ongeveer 7 maanden zwanger was, je huis kwam inspecteren mbt de babyuitzet, voldeed het bedje, commode en dergelijke aan de eisen, had je genoeg luiers, doekjes, 1e kleding etc etc... bestaat dit nog steeds?? omdat ik het er wel eens met andere over heb gehad en die me aankeken waar heb jij het over??? of is dit afgeschaft of per gemeente verschillend ofzo??
ik meen dat er wel een nieuw systeem in werking is.. maar op dit moment komt het kraambureau rond 7 mnd bij je thuis en op sommigen plaatsten is het zelfs telefonisch. over de inspectie die valt wel mee.. zo streng is dat niet. ze hebben bij mij nooit gekeken.. een lijstje afgewerkt.. van heb je dit en dat en wat ze nog graag wilde zien. voor de rest valt t mee
Ik heb een intakegesprek gehad voor de kraamzorg en die vroegen gewoon of ik alles had. Ik zei ja en daarmee was de kous af. Ze hebben echt geen hydrofielluiers staan tellen ofzo. Ze hebben het babykamerje niet bekeken.
dat is afgeschraf ik dag ook dat ze thuis kwamen kijken of je alles had... toen de kraamzorg bij me thuis was vroeg ik heel stom... moet u nog op de baby kamer zijn om alles ff na te kijken of ik alles wel heb...??? zeg ze nee dat doen we niet meer als jij al zeg dat alles in orde is geloven we je...
aan de ene kant vindt ik het wel goed dat ze je gelijk vertrouwen dat je alles heb zeg maar... maar aan de andere kant vindt ik het best wel moeilijk omdat het me eerste kindje is en niet weet wat beste is nog... ik twijfelde heel erg aan me matrasje die heeft ze dan wel ff bekeken voor mij en die was gelukkig heel goed pak van me hard haha... vindt alleen wel zo van stel dat je iets verkeerst gekocht heb weet je dat niet en kennen ze dat ook niet vertellen das wel een nadeel ervan vindt ik dan...
bij mij deden ze het nog wel met me eerste zwangerschap.. teminste niet echt alles controleren maar ze wou wel graag de babykamer zien. als je trouwens iets niet goed hebt gekocht dan ziet de kraamhulp dat wel wanneer de kleine er is die ziet dan ook alles en zal je dan ook tips geven over aanschaf van spulletjes of dingetjes die echt niet meer nodig zijn zoals navelbandjes enzo.
nou zou het maar raar vinden als ze dat kwamen controleren... je hebt toch een uitzetlijst met wat je moet kopen... je bent toch niet zo debiel dat je niet kan lezen ofzo? hier vroegen ze volgens mij niet eens of ik alles had...
ik had ook een intake thusis van de kraamzorg. Op het moment dat ze kwam waren we druk bezig met verbouwen ( de computerkamer ging naar boven vanwege babykamer) dus ze stapte heerlijk in een gang met allerlei dozen en gereedschap. Maar het enige wat ze gedaan heeft is samen met mij hun baby uitzetlijstje bekijken en zeggen wat wel en niet nodig was met betrekking tot de kraamhulp en de thuisbevalling zeg maar. Uiteindelijk laatste stukje van de bevalling in het ziekenhuis gedaan. xxx
ik vroeg het me zo af, omdat zoals me moeder het vertelde was het vroeger heel streng, zo hadden me ouders een ledikantje uit frankrijk, heel mooi oud en donker eiken, werd afgekeurd was te laag, railing was ook te laag, moesten extra planken tegen aangemaakt worden, en zo waren er nog meer dingetjes,zo van als je dat niet op orde heb, krijg je geen baby....
ja ze geven je gewoon een lijstje wat je allemala moet hebben, en gaan er dan natuurlijk vanuit dat je dat allemaal haalt en hebt als het zover is... En wat betreft dat het toen zo streng was...tegenwoordig mogen er niets eens van die afwijkende maten gemaakt worden....tenminste anders krijgt het geen keurmerk....meen ik.. Allles wat je in de goede babyzaken koopt is al gecontroleerd natuurlijk dus je kan er van uitgaan dat het goed is...en bijv ikzelf heb eerst opgezocht wat de eisen zijn....voordat ik iets ging aanschaffen....vroeger was dat natuurlijk niet zo vanzelfsprekend...met internet ed
Het hangt er een beetje van af bij welk buro je kraamzorg regelt. Ik weet dat er hier 1 buro in de regio is en daar is een echte inspectie. De kruiken worden zelfs open gedraaid om de binnenkant te bekijken, matrasje wordt gemeten, enz. Zelf had ik dit niet, maar een paar meiden van de zwangerschapsyoga hadden dit wel. Je kunt er gewoon naar vragen toch of ze dit doen?
ik heb intake thuis gehad en dan rond de 7 maand nog een mailtje of alles in orde was. maar van iemand anders die ander kraambureau had hoorde ik wel dat ze nog checkten bijv de comode was te hoog.
volgens mij komen ze dat nu niet meer controleren hoor. intake doen ze soms nog wel bij jouw thuis maar dan controleren ze niet specifiek of dat alles al aanwezig is. ik heb de intake trouwens telefonisch gekregen. eenmaal na de bevalling toen de kraamhulp er was..was ik vergeten een katoenen dekentje te kopen hiihihi en een voedings bh. naja die dingen zijn snel gehaald.
Hier kwam de kraamzorg wel langs. Ook rond de 7 maand inderdaad. Op dat moment zaten we nog midden in de verbouwing, en gelukkig hoefde ze ook niet naar boven. We hebben wel het lijstje doorgenomen en wat ik dus nog moest halen, maar ze heeft verder niks gezien.. Ze heeft toen vooral uitleg gegeven over de werkwijze..
hihi nou ben blij dat dat hier niet gebeurd, ik had diegene denk ik staan uitlachen.. te hoog(voor wie wij zijn allebei lang)en ik lig beneden, dus gebruikt ze de grote tafel aar. lengte bedje niet goed e.d.. wie wordt er hier moeder.. ga even weg zeg. dat de kruiken veilig moeten en de randen van het bedje hoog genoeg moeten zijn ja dat snap ik , maar dat ziet de kraamverzorgster ook wel hoor en als mama wil je het beste voor je kindje neem ik aan.