Mijn moeder vindt dat wij belachelijk veel kleertjes in de babykast hebben hangen. We hebben al een zoontje en krijgen weer een zoontje dus we hebben idd meer dan we bij de eerste hadden. Maar -volkomen onbelangrijk maar ben even benieuwd- hoeveel setjes in maat 50 en hoeveel setjes in maat 56 hangen er in jullie ongeboren-baby-kast?
Van ieder 6 setjes. Wij kopen niet teveel omdat wij het geslacht niet willen weten. Als ik het wel zou weten zou het denk ik wel het dubbele hebben hangen maar wij wachten tot na de geboorte.
Poeh... ging gister nog ff alles sorteren... Maar heb echt best veel... een paar setjes maar ook veel losse shirtjes en broekjes... heb denk ik 10 broekjes in maat 50..ook zoiets in 56 Zelfde aantal shirtjes in beide maten.. en dan heb ik nog rokjes en jurkjes..vooral in maat 56..en nog een aantal legginkjes... Pyamapakjes in beide maten.. stuk of 7 mutsjes.. Dan nog zeker 15 rompers in maat 56 en een stuk of 8 in 50... Weet niet of het veel is eigenlijk..maar ga er niet vanuit dat ik veel ga krijgen.. bij mijn dochter kreeg ik veel in grote maten...
Wij hebben hier ook zooooveel! Maar daar houd ik van, lekker shoppen. We hebben setjes van de zeeman (die straks ook gewoon weggegeven of weggegooid worden) tot aan setjes van de bijenkorf (petit bateau, Tommy, Ralph, straks in een vacuümzak bewaren). Ik wil niet afwachten wat ik van iedereen krijg, het is vaak niet mijn smaak. Je hoeft straks in ieder geval niet elke dag te wassen!
Onze zoon weet ik niet meer helemaal maar ook redelijk wat Onze dochter hadden we 167 kledingstukken in maat 50/56 incl pyjama's en rompertjes
Hier valt het wel mee. Twee setjes in maat 50, we verwachten een flinke baby namelijk en zo'n 10 setjes in 56 +2 pyjamaatjes. Ook nog 5 setjes in 62. Zou het zonde vinden als straks niet alles gedragen wordt.
Ik heb 6 setjes in maat 50, en in maat 50/56 en 56 bij elkaar iets van 8 of zo geloof ik. Ik heb vrij veel rompers deze keer omdat ik zowel lange als korte mouw heb gehaald, geen idee wat voor weer het wordt deze april. En mutsjes heb ik vrij veel omdat ik er daar nog van had ook (stuk of 7). Ik moet eigenlijk alleen nog sokjes kopen.
Hier ook veel kleertje's. Ik heb nu alleen nog de maten 68 tot 80. 30 rompertjes 59 broekjes 38 truitjes 27 rokjes 19 jurkjes 14 maillot's 30 paar sokjes en dan nog 13 setjes van broekje en truitje/shirt Toevallig eergisteren nog de kast opnieuw in en uit gepakt, om de kleding wat te klein is weg te doen. Hoeveel kleding ik had in de maten 50/56 weet ik niet, is in elk geval een vuilniszak tot de nok toe vol. Ach ja, is de buurvrouw weer blij mee
O, dan val ik dus prima mee. Vond ik zelf ook al, maar mijn moeder deed er zo zot over. Wij hebben iets van 7 setjes maat 50 (had er vijf van mijn zoon en hebben nog wat tweedehands doorgekregen van anderen). Denk niet dat die veel gedragen gaan worden, J ens paste ze niet. Dan twaalf setjes maat 56 en nog een paar jumpsuits/pyjama's. Rompers heb ik wel veel, vijf wolzijde rompers in maat 56 en een heuleboel katoenen. Wat we ook veel hebben zijn van die badcapes (10 ofzo), onderlakentjes voor de wieg (7) en inderdaad veel mutsjes, maar had katoenen en heb nu wolzijde mutsjes gekocht ivm prikkelreductie. Maar goed, zo heel buitensporig vind ik mezelf dus niet. J ens was wel met drie weken uit maat 56. In maat 62 heb ik acht pakjes, dat vind ik echt niet zo'n gek aantal.
Teveel..moeders is een paar jaar geleden gestopt met haar kinderkledingwinkel, en shopte er zo nu en dan in een andere winkel nog wat bij. Zo'n 6 big shoppers stonden er, nu alles gewassen in de kast maar geen idee hoeveel het van alles is hahaha
Ik had bij allebei één setje in maat 50 'voor het geval dat' (was ook het enige neutrale setje dat we hadden, dus dubbel 'voor het geval dat' ) en een stuk of 6 setjes in 56. Vanaf de maten daarna hadden/hebben ze (veel) meer setjes. Het setje in maat 50 hebben ze trouwens geen van beiden ooit aangehad.
Ik weet 't niet meer precies, maar van maatje 50 hadden we 2 of 3 setjes, rompers alleen in dubbele maat 50/56, in maat 56 wel wat meer (6 ofzo?). De maten daarna wel meer, nu heeft ze maat 80 soms 86 en daar heeft ze veel van (die maat houdt ze natuurlijk ook langer).
Teveel... denk wel 10 setjes in 50... uitgegroeid na 4 weken... En denk wel 15 setjes in 50/56 en 56... veeeels te veel... Mt 62 ook 15 setjes, maar die gaan ietsie langer mee...
ik ken iemand met een baby van een week en heeft tien setjes.... en die moet er tegen wassen... ik had een kleding kast vol..
Uuhh, wordt een gok (moet eer daags alles eens goed sorteren) Maat 50: 8 setjes 7 losse truitjes 5 losse broekjes 3 vestjes Maat 56: 10 setjes 3 losse truitjes 5 losse broekjes/maillots 4 vestjes Meeste al van mijn dochter, maar voor de 2e wil ik natuurlijk ook wel enkele nieuwe setjes
Hier juist vrij veel in maat 50 of 50/56, zeker 10 complete setjes. Pas na 10 weken zat hij volledig in maat 56, dus was wel nodig. Ook in die maat uiteindelijk redelijkwat setjes, de kleine heeft er ook goed gebruik van gemaakt, was absoluut nodig. Had in het begin zelfs te weinig in de kleinste maat, vanwege spugen en ongelukjes bij verschonen, kon er niet tegen wassen. Denk dat het aantal setjes wat je nodig hebt ook afhankelijk is van of wassen je grootste hobby is, of niet. In iederbgeval vind ik wat je nu hebt echt niet belachelijk veel.... Veel kleding had je al, maar om een tweede kindje alleen maar in 'oude' kleertjes te laten lopen en niets nieuws te kopen....... 'vroeger' was het misschien anders
En ook van of je kind veel spuugt/veel spuitluiers heeft... De oudste verschoonden we in het begin zowat drie/vier keer per dag...dan gaat het hard. Toen ze ouder werd, werd dat wat minder. De jongste kon theoretisch gezien een hele week hetzelfde aan houden (deden we natuurlijk niet ), maar die zouden we nu juist drie keer per dag schone kleren aan kunnen trekken...na iedere maaltijd...