Weet iemand hoe hoog je bed ook alweer moet in je kraamtijd?Want we hebben een Boxspring en dit bed is erg hoog, ben bang dat ik dadelijk niet meer fatsoenlijk in mijn bed kan als ik er ook nog klossen onderzet!
Die vraag speelde bij mij idd ook. Heb ook een boxspring en die is nu volgens mij 60 cm hoog. Hoeveel cm zijn die klossen eigenlijk?
Als de kraamzorg een intake komt doen verteld ze je welke oplossing je het beste kunt doen om je bed op goed hoogte te krijgen. Bij de waarden moet je bed op 75/80 cm komen te staan. Dat is erg hoog dus veel mensen gebruiken een opstapje
Ik krijg een intake over de telefoon, ze komen niet meer blijkbaar bij waar ik zit.Maar dan wacht ik wel tot ze bellen als het per kraambureau scheelt!Ik dacht dat de klossen 19 cm zijn maar weet niet meer zeker!moet er 8 hebben, maar ben bang dat het met de ombouw moeilijk word!maar we zien wel anders fabriceeren we wel wat!hahahaha
Wij hebben ook een boxspring maar die moest toch op klossen. De klossen paste niet onder onze poten dus ons bed stond op bavaria kratjes, charming (not). Maar wel functioneel
hier moet het 80 cm zijn hebben ze me aan de tel verteld. Ik moet er dan extra matras op leggen omdat we een waterbed hebben
Bij mij moet het bed 90 cm hoog zijn. Mijn vriend heeft het opgemeten en hij moet een halve meter (!) hoger.... want de vanaf de grond tot de bovenkant van het matras is het 40 cm hoog. Ben echt bang dat ik straks het bed net meer in of uit kom. Opstapje vind ik doodeng als ik 's nachts naar de wc moet, aangezien ik dat heel goed zonder licht kan (dan zie ik trouwens meer dan wanneer ik het licht aan doe ). Dus het bed gaat hier sowieso wel hoger, maar ik ga hem niet 50 cm hoger maken! dan maar 70 a 80 cm. Waarom zou dat bij een ander kraamzorgbureau wel kunnen en hun niet? En als het gaat om bed opmaken, laat ik dat wel aan mijn mannetje over!
@ Moonlight 159... Idd dat vind ik ook en als ik kijk naar mijn 1e kraamweek, heeft de kraamhulp maar 1 keer het bed veschoond!? En die thermometer in je ....kan ook wel op een wat lager bed denk ik dan!
Hier moest ons bed eigenlijk 80 cm hoog. Maar ons bed heeft superveel poten (lees 24), dus mijn vriend had geen zin om 'm omhoog te zetten. Het bed is zelf al ong. 65 cm hoog, dus wij hebben het gewoon zo gelaten. We hebben er ook nooit iets over gehoord dat het niet goed was ofzo, terwijl we toch 4 verschillende kraamverzorgsters hebben gehad.
hier ook 90cm. nou ze kunnen me wat.ik heb dus een bed wat dus absoluut niet omhoog kan. ik zal als ze er is een extra matras erop leggen. en me vent verschoond het bed wel die is toch thuis. ze is hier meer 3 uur perdag dus max 24 uur nou als ik dat daarvoor moet doen.
Hier 70cm, wat een verschillen zeg. Jemig 90cm, dan moet je zowat in bed met een trapje, ik zou snachts bang zijn eruit te vallen! Ons bed is vrij hoog, 60cm, dus ik leg ons logeermatras erbij op, da is het 70cm.
Hier 80 cm. Als ik met klossen op zo'n 78 uit kom was geen probleem, maar 75 vinden ze echt te laag. Mij is verteld dat de laagste klossen 22 cm zijn.
De kraamverzorgster controleert ook de stand van de baarmoeder.... en kijkt of eventuele hechtingen nog goed zijn.... en niet onstoken ofzo... In feite mag ze dit dan ook weigeren... Verder moest ik (ondanks dat ik in het ziekenhuis wil bevallen) ook voor de bevalling mn bed omhoog hebben.... want de vk zei: Wie zegt dat je het ziekenhuis haalt.... Slik.... tja tweede kindje gaat vaak (nog) sneller, maar ik wil toch echt niet thuis...
24 poten?! Wij hebben er 6 meen ik... en hij staat op lege kratten Heineken.... Arme man als hij 24 kratten leeg had moeten drinken.... ( We hebben trouwens de hele zwangerschap gespaard voor die kratten.... )
Wij moesten het bed tussen de 65-70 cm hoog hebben maar dat redde ik niet. Ons bed kon niet op klossen dus heb ik er een extra matras op gelegd. Hij kwam toen op 63 cm en dat was prima.
Hier ook aan de zijkant in hoogte verstelbare klossen. En in het midden kratten met een houten plankje erop. Was een heel gepuzzel omdat we ook een ombouw hebben en 12 pootjes. Als je bed niet omhoog staat mogen ze de kraamzorg weigeren. Is ook niet fijn hoor om 7 dagen te moeten werken aan een laag bed. Met fv wel te doen maar als je veel ondersteuning/beegeleiding bij de bv moet geven heb ik dat hoge bed zeker nodig. Anders krijg ik last van mijn rug. Bed 1 keer verschoont ? Hier de 1e 4 dagen elke dag en daarna om de dag.
@ Linda 84 Wel fijn dat je bed regelmatig is verschoont!Ik heb mijn man maar uiteindelijk laten doen!
wij hadden geen klossen omdat ik onverwachts naar het ziekenhuis moest.. toen ik weer thuis was, geen klossen maar onze kraamhulp deed er niet moeilijk over.. kan me wel voorstellen dat sommigen dan weigeren je op bed te helpen want als ze bij elke kraamvrouw zo moeten bukken hebben ze geen rug meer over...