Luiers (maten, hoeveelheid)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jubbos, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Mijn schoonmoeder heeft voor ons een aantal pakken new born luiers gekocht van Pampers (omdat ze zo graag die actie van de vaccinatie steunt).
    Maar nu is haar en mijn vraag: hoelang doe je met de verschillende maten, anders heb ik straks teveel luiers en dat is ook zonde.

En ze had het erover dat je zon 10 luiers per dag gebruikt, klopt dit ongeveer?

Thanx voor jullie antwoorden!

groetjes,

Marlous

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat klopt wel. Als je 5 pakken new born hebt, kun je even vooruit maar zou er niet meer halen. Als jouw kindje groot is bij de geboorte zijn ze er al snel(ler) uit nl.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik heb nu drie pakken new born en ook al een jumbopak voor daarna (was in de aanbieding bij de AH!) als ik meer nodig heb is het zo gehaald toch?

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 5 pakken new born 1 gebruikt, en 4 pakken new born 2. Ben nu met de laatste luiers van newborn 2 bezig, ik merk wel dat ik zometeen moet overstappen naar normale luiers (nummer 3) Want anders ben ik bang dat ze een keer gaat doorlekken.
    Ik gebruik ongeveer 8 luiers op 1 dag.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij zijn over gegaan van new born nr 2 naar baby dry nr 2. Nr 3 pampers zijn echt veeeeeel groter hoor.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dat meen je...had de luiers nog niet bekeken. Nummer 3 van de kruitvat luiers past ze al wel.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb net even gekeken, maar baby dry maat 3...is even groot als new born maat 2.
    De luier is alleen wat dikker

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoeveel pakken je nodig hebt van een maat is zo moeilijk te voorspellen. Sommige hebben genoeg aan alleen het ene pak newborns uit de prenataldoos. Ik heb er wel 10 pakken van gebruikt! En dan nog een week pampers in het ziekenhuis gehad.

Inderdaad gebruik je er in het begin zo`n 8 per dag.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou zeker niet meer dan 5 pakken new born 1 halen. Wij hebben wel 5 pakken opgemaakt, maar Milan kreeg ook 14 keer per dag een schone luier (na elke voeding had 'ie gepoept), en volgens mij is dat toch wel meer dan gemiddeld. Dus ik denk dat de meeste mensen sowieso niet meer dan 5 pakken daarvan opmaken. New born 2 hebben we maar 2 pakken van gebruikt. En daarna zijn we baby dry nr 3 gaan gebruiken, daar hadden we al wel wat meer van nodig (hoeveel weet ik echt niet). Inmiddels gebruiken we baby dry nr. 4.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Edit: in de doos van de prenatal zit ook een pak new born nr 1, dus hou daar ook even rekening mee.

Bovendien zou 't kunnen zijn dat jouw baby helemaal niet tegen de pamperluiers kan (luieruitslag bijv.), of dat ze bijv. geen goede pasvorm hebben of doorlekken.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae ging in de eerste maanden 1 maat per maand omhoog zo'n beetje. Tot maat 3 . Daar zit ze nu bijna 3 maanden in en nu gaan we door naar maatje 4. Inmiddels gebruiken we wat minder luiers. Een stuk of 6 per dag. Voorheen zo'n 8 (eerste paar maanden) .

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had maar 1 pak, die uit de prenatal doos. De rest was zo bijgehaald. Heb echt geen idee meer hoeveel we er gebruikt hebben...

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden, mn schoonmoeder wil ons graag helpen dus zal het aan haar doorgeven, inderdaad niet aangedacht dat hij misschien straks allergisch ervoor zou zijn, nouja dat zien we dan wel weer..anderen zijn zo gekocht idd.

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb er heel veel van gebruikt, denk zeker 10 pakken.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft de eerste paar dagen nr. 1 aangehad, maar was eigenlijk net te klein. Toen dus op nr. 2 overgestapt, het pak (gekregen) van nr. niet eens opgemaakt en weggegeven. Ik zou dus niet teveel nr. 1 in (laten ;)) slaan, maar dan eerder nr. 2. Als je nog wel meer nr. 1 nodig hebt is dat zo bijgehaald.

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke heeft 2 pakken newborn 1 gebruikt... Hij had ongeveer 8 luiertjes per dag nodig.

Hij is nu bijna 2 maanden, en heeft nog steeds maatje 2 (pampers baby dry) en is hier voorlopig ook nog niet uit. Momenteel ongeveer 6 luiers per dag.

17. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    ik heb nr.2 gehaald van pampers. Er stond op voor 3 tot 6kg en dacht dat ik wel goed zat, dus geen newborn behalve die ik kado heb gekregen van prenatal. Moet ik toch newborn halen? een pasgeborende is toch meestal 3.5 kilo dus moeten die gewoon passen toch?

18. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    had ongeveer 3 pakken newborn voor de eerst maand ..
    toen ze een maand of 2 was maat 2 , begin nu mijn laatste restjes ervan op te maken en ga daarna over naar maat 3..

eerst ongeveer 8 a 10 luiers
    en nu ongeveer 6 a 8 luiers

maar moet zeggen hoe meer merken ik gebruik , besef ik dat pampers niet het beste merk kwa luiers !

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou niet teveel luiers kopen.
    Wij hebben zoveel luiers gekregen bij de geboorte (luiertaarten oa)
    Tygo is in sept geboren en volgens mij heb ik half december voor t eerst zelf luiers gekocht.

20. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij hebben de eerste maand alleen maar newborn gebruik, mijn meisje was 2790 gram. Dus zeker wel een pak of 10 gebruikt daarvan (waarvan 2 uit prenatal pakketen). Daarna over op maat 2. En nu zitten we op maat 3.

Deel Deze Pagina