Hydrofiele luiers!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beertje09, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb 20 luiers en een stuk of 12 washandjes. Ik was de witte was 1 keer per week, en dan zit echt alle luiers en washandjes erin.
    Je kan er dus nooit genoeg hebben ;)

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier ook wel minstens 20 !
    Ik neem ze overal mee naar toe, leg ze op 't aankleedkussen, gebruik er 3 bij het badderen (2 onder haar, 1 om af te drogen) om de billetjes droog te deppen, in de kinderwagen, in het bedje voor als ze spuugt. Eigenlijk overal voor. Ik leg er de flesjes op als ik ze uitgekookt heb.
    Je kan er geen genoeg hebben !

En lekker met wasverzachter wassen, dan zijn ze niet zo hard ;)
    Dan gebruik ik ze het liefst zelf ook :D

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou als ik jou was er nog 6 bij kopen, dan heb je er 18 en dat is in elk geval genoeg. Anders moet je nl. bijna elke dag wassen en vooral in het begin gaan er echt veel doorheen.
    6 washandjes is genoeg hoor!

Babywas kun je overigens beter niet wassen met wasverzachter. De meeste kindjes zijn hier gevoelig voor. Er wordt aangeraden om ze niet te strijken omdat ze dan minder vocht opnemen. (Al denk ik dat ik ze wel ga strijken omdat ik alles graag netjes in de kast heb ;) )

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons deden de kraamverzorgsters (en wij zelf, na de kraamweek) de kruik in een kruikenzak, dan een hydrofielluier eromheen met een dubbele knoop. Die knoop ging dan tegen de ruggetjes en van de andere kruik tegen de voetjes aan zodat de kindjes niet echt tegen de kruik aan konden komen ivm verbrandingsgevaar ;)!

Dat is bij mij de rede geweest dat ik degene voor het afdrogen ongestreken in de kast legde. En apart een stapel wel gestreken luiers voor onder het hoofdje in het bedje, de kinderwagen, etc, gewoon omdat het er dan wat netter uitziet ;)! Die voor het badje maakt niet uit als het verkreukeld is ;)! Maar zeker zo voor het eerst in de kast staat gestreken idd wel mooier ;)! Dat hadden we hier ook ;)!

5. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik heb er 10 witte en 20 gekleurde of met print.
    heb ook een 10 washandjes en dan nog een stuk of 10 monddoekjes

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie die doeken gewoon bij de andere babywas meewassen of ze opspaard en dan samen wast en op hoeveel graden?

ik kan er in komen dat als je een spuger hebt de doeken heter gewassen moeten worden.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er 30 en gebruik ze eigenlijk voor veel dingen. De eerste weken aan het hoofdend van de kinderwagen en het ledikant maar nu niet meer aangezien hij geen spuger is.

Verder heb ik ze op het verschoningsmatje, gebruik ik ze om hem af te drogen of als spuugdoekje als ik die niet bij de hand heb.

Deel Deze Pagina