Alecto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik zag in de folder van Blokker een Alecto dbx-85 babyfoon staan voor 40 euro..! Wij wilden eerst één nieuwere dan die, mara heb nu toch deze gekocht. Beetje vroeg, maar ja, wel mooi in de aanbieding!

Heeft iemand ervaring met deze babyfoon?

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Daar ben ik ook benieuwd naar, zag hem ook net in t krantje...

3. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    Voor mijn zoontje (2jr) had ik de dbx-88 gekocht. Deze is wat uitgebreider dan de dbx-85. Hij is me zo goed bevallen dat ik voor mijn dochtertje (1jr) de dbx-85 heb gekocht.
    Enige nadeel is dat de batterijen het niet zo goed doen dus heb daar al snel nieuwe voor gehaald.
    Bij het gebruik van deze twee tegelijk merk ik dat de dbx-85 wat later aanslaat bij geluid. Maar dat zal voor jullie geen probleem zijn.

Ik vind het een goeie koop!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Even off topic hebben jullie ook zo'n krakend geluid als die babyfoon aanslaat?

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb 'm net wel even uitgeprobeerd, maar het is me niet opgevallen.

Over de alecto dbx-88: die wilden wij eerst ook, tot we deze aanbieding zagen. En ik heb gehoord dat die nieuwere de temperatuur in de kamer aangeeft (leuk!), maar dat als het te warm of koud is dat ie gaat en blijft piepen. Heb jij daar ook last van?
    Vrienden van ons hebben de 85 sinds een week in gebruik en vinden 'm ook fijn.

Ben dus benieuwd naar meerdere ervaringen!

6. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    Nee, ik heb geen last van krakend geluid. Trouwens, dat later aanslaan komt écht doordat ik dan twee dect babyfoons heb aanstaan, staat de andere uit dan heb ik er geen last van.

Ik moest even kijken hoe het nou zat wat ik heb geen last van een piep. De dbx-88 geeft inderdaad kamertemperatuur aan. Je kunt een minimum en een maximum temperatuur instellen. Als de temperatuur onder of boven deze zit kan je deze met een alarm laten aangeven. Maar het alarm kan je ook uitzetten...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over die minimum en maximum temperatuur, die kan je inderdaad instellen. Wij hebben en DBX88 en een babyfoon van de Hema, maar die zijn precies hetzelfde. Op onze kamer (waar Lisa 's nachts slaapt) is het soms 30 graden of warmer, maar bij de babyfoon kan het maximum maar tot 30 graden. En het alarm kan je uitzetten en hij staat bij die van ons ook op uit (die van de Hema), maar toch blijft ie afgaan. Heel irritant!
    Verder wel heel tevreden :). Geen gekraak ofzo, ook niet als ze allebei aan staan. En we hebben gewoon het geluid continue aan op de gevoeligste stand, dus je hoort gewoon alles, geen problemen met later aanslaan dan.

8. Alita

Alita Niet meer actief

superding!
    Voolla goedkkoper dan de rest van de babyfoons, wel idd even andere oplaadbare batterijen indoen...

9. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor alle info! Ik denk dat we er oprecht blij mee kunnen zijn! :)

10. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij hebben die van de blokker ook gekocht. Mijn schoonzusjes hebben hem ook en die vinden hem heel goed en simpel.
    Het scheelt in ieder geval een hoop geld voor een goede babyfoon.

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben de DBX-88 en zijn er erg tevreden over.
    Bij ons gaat alleen het lampje op de ouderunit aan en uit bij een kamertemperatuur van meer dan 23 graden.
    Het grote voordeel vind ik dat je op afstand het muziekje en het licht aan kan zetten.
    Het scheelt ons heen en weer lopen als zoon weer eens moppert in bed. Even muziekje aanzetten en hij slaapt weer verder.

12. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Wij hebben ook de DBX-85 bij de blokker gekocht, een jaar geleden was ie daar ook in de aanbieding voor 35 euro.
    Ik vind het een supergoede babyfoon (maarja ik heb weinig vergelijkingsmateriaal).

Als ie goed opgeladen is, doet ie het best anderhalve dag zonder op de oplader te staan. Het geluid is prima en de functies (harder/zachter, terugpraten, geluid als ie geen verbinding heeft e.d.) bevallen ook prima. Vind alleen het 'nachtlampje' dat er op zit een beetje onzinnig, want je mag hem niet te dichtbij je kleine zetten en zoveel licht geeft het niet. Maar dat is dan ook het enige dat ik erop aan te merken heb.
    Ik zeg doen ;)

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb ook de DBX-85 en bevalt prima. Kan Noor goed horen en ik hoefde die andere dingen er niet op, dus deze was goed genoeg voor ons.

14. Wij hebben ook de DBX-85, ik vind het een superding.
    Muziekje, lampje en temperatuur vind ik niet belangrijk om er op te hebben, en dan is het gewoon een heel handige babyfoon, doet het goed, je kan zelf instellen hoe gevoelig hij moet staan, en geruis hebben we er helemaal niet op. Batterijen heb ik ook geen klachten over.

15. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel allemaal! Hij zit weer netjes in de doos tot hij gebruikt mag worden, maar we hebben 'm wel ff uitgeprobeerd natuurlijk! Leuk he, al die babyspeeltjes! ;)

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.977
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Helaas was hij hier al uitverkocht toen ik hem wilde halen.

Wat betreft de batterijen: ik heb hier en daar in de reviews op internet gelezen, dat als je een mopperbriefje stuurt naar Alecto om te melden dat de batterijen zo snel leeg zijn, dat ze je dan gratis betere batterijen sturen. Het is namelijk een bekend probleem. Of zelf even zwaardere batterijtjes kopen.

17. misa

misa Niet meer actief

Dat is wel een goede tip, maar ik heb zelf nog een aantal goede oplaadbaren van een oude camera..! Dus heb er genoeg!

18. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Bij de Mediamarkt kost ie ook gewoon 39 euro (niet eens in de aanbieding!)

19. misa

misa Niet meer actief

Ooohw...! Dacht ik toch even mooi goedkoop uit te zijn..! hihi!

20. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de media markt in Heerlen kost de 85 59 euro
    En het type 88 kost 79 euro euro.
    Dus de blokker is met de 85 toch echt 20 euris goedkoper

Deel Deze Pagina