We denken erover om een mozesmandje te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben heel benieuwd of het zo handig is als het lijkt . Het lijkt me heel handig om een draagbare wieg met standaard te hebben. Ik wil hem 's nachts bij ons op de slaapkamer zetten zodat de baby bij ons op de kamer slaapt. Mijn man werkt in ploegen en werkt ook 's nachts. Het lijkt me handig dat als hij overdag slaapt, dat ik de baby dan beneden in het wiegje kan leggen.
wij hebben er tweedehands 1 aangeschaft.. het lijkt mij in ieder geval heel handig voor de eerste weekjes , misschien wat langer.. vooral met het geven van borstvoeding, lekker naast het bed zetten en je kan hem makkelijk ergens anders neerzetten.. ook kan ik em meenemen naar familie als ik op bezoek ga en dat leek me ook heel handig maar de ervaring moet et uitwijzen zelf heb ik vroeger ook in een mand geslapen (echt een mand, geen mozes mand en op de foto's lag ik er heerlijk in)
De hoogte van dit mandje/wieg is net zo hoog als je bed op klossen. Zo leuk vond ik dat! Mijn dochter was er wel heel snel uitgegroeid, met een maand of 4 al!
Wij hebben er een gebruikt voor S (tot 11 weken, toen kon hij omrollen en dan zijn die dingen wel gevaarlijk). Ik vond het ideaal; hij stond gezellig naast mijn bed en makkelijk ook met de voedingen. Voor S zijn broertje halen we 'm zéker weer van zolder. Daarna gaat hij terug op marktplaats, waar wij 'm ook vandaan hadden, om naar een volgend baby'tje. Wij hadden trouwens geen standaard erbij, maar hadden 'm op kratten gezet. Ging ook prima, en ik vond dit stabieler dan de -wat tuntelige- standaard.
grappig ik was ook benieuwd naar ervaringen rondom het mozes wandje. Morgenochtend ga ik er een ophalen, gescoord via marktplaats Het leek ons toch prettig om iig in de kraamtijd de kleine bij ons op de kamer te hebben, en we gingen op zoek naar een wiegje. Het mozeswiegje leek ons erg praktisch. Je kunt het eventueel meenemen, makkelijk verplaatsen, neemt niet veel ruimte in. En dat was wat we net nodig hebben. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar hoor wel veel positieve verhalen erover, morgen ga ik um ophalen en tzt zullen wij ervaren hoe het is.
Wij hebben hem ook. Ik heb hem uitgezocht omdat ik hem zo schattig vond. Lotte heeft er geloof ik 4 of 5 maanden ingelegen, daarna sliep ze altijd op de eigen kamer. Ze kon toen al wel rollen maar vond het niet gevaarlijk. Nu ligt baby-2 Daan erin; weer zo schattig!! Hier deden we Lotte overdag ook wel eens op de eigen kamer. Dan pakte we de mand uit de standaard en zette deze op het ledikant. Ook hebben we de mand meegenomen op vakantie, dat was ook ideaal in de caravan. Ben benieuwd hoelang Daan erin gaat passen, hij is wat groter dan Lotte.... Veel plezier ermee!