Bellywarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saartje26, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Wie heeft hier ervaring met de bellywarmer? Ben zelf beetje huiverig voor kruiken, heet water enzo. Dus nu willen we graag de bellywarmer gebruiken. Wie heeft hier goede/ slechte ervaringen mee?

Ik hoor het graag!

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik heb op de 9 maanden beurs een cosi bag gekocht, dat is een warme zak met pitten en lavendel, je plaatst hem ongeveer een minuut in de magnetron en dan doe je hem in een aparte zak.
    Is ook erg goed voor buikkrampjes ;)

jessica

3. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    bij ons mag die niet als vervanging voor een kruik gebruikt worden van het kraamburo. Zou nl te snel afkoelen :) Wij wilden dit nl ook ipv kruiken, maar dat mocht dus niet. :(

Een bellywarmer mocht wel :) Heb er helaas geen ervaring mee

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb deze vraag ook gesteld aan mijn kraamzorgbureau wat wij hebben ook de cosi bag. Ik heb alleen nog geen antwoord gekregen. Maar ik vind het ook maar niks hoor, die kruiken met heet water erin... brr moet er niet aan denken :(

5. Sijke

Sijke Bekend lid

ik ga gewoon kruiken gebruiken, zo'n snoer en elektriciteit in een bedje vind ik ook niet zo'n prettig idee. Maar ik heb er wel een foldertje van gezien (bellywarmer) en het schijnt allemaal heel handig en veilig te zijn, dus ja....

succes ermee

6. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    ben benieuwd wat jouw kraamburo zegt. Laat je het nog even weten?

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb een bellywarmer gekregen van mijn schoonzus, zij was er enthousiast over. Je moet hem opladen (Dit duurt een paar minuten) en daarna in het bedje. Het blijft langer warm dan een kruik.
    En je hebt geen kans op lekken. Handig en superveilig dus.
    Groetjes, Anakin.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @bambino; ik laat het zeker even weten zodra ik een mailtje terug heb! :D

@sijke; de cosi bag werkt dus niet op stroom oid, is een soort pittenzak die je in de magnetron moet leggen en dan een uur lang warm blijft.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben de bellywarmer sinds de geboorte van Teun in gebruik....HEEL HANDIG! werkt perfect :D
    wij laden hem op en doen dan zijn luier en leggen dan de kruik in zijn bed en dan krijgt hij eten.....want na 20 minuten is de warmer op zijn temperatuur......en is na 4 uur lauw...dus nog steeds niet koud

geen geknoei meer met heet water en ook niet ongerust van zou de dop wel goed zitten :rolleyes:

suc6 met kiezen

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik heb iemand gesproken van mijn kraambureau, ze belde om een afspraak te maken voor een intake en ik heb meteen de vraag over de kruiken/cosi bag gesteld omdat ik nog geen antwoord op mijn mailtje had ontvangen.

Was een hele aardige dame die zich goed kon voorstellen dat ik het maar eng vond met die kruiken met kokend water erin, maar ze probeerde me gerust te stellen dat er bij hun nog nooit iets ermee is misgegaan. Ze zei dat ze me niet kon verplichten om kruiken te kopen maar adviseerde wel om dan bv de cosi bag en 1 kruik te nemen. Ze vertelde ook dat het erg afhankelijk is van het kindje, want sommige kindjes kunnen meteen prima hun temp vasthouden waardoor het gebruik van een kruik niet eens nodig is. De cosi bag wordt idd afgeraden omdat het te snel zou afkoelen dus ze zei ook, anders moet je gewoon vaker de cosi bag opwarmen. Dat is je eigen keus, maar ze dwong mij nergens toe.

Een collega van mij is in juli bevallen van een dochter en van haar mag ik 2 kruiken lenen, hoef ik ze niet te kopen en zij heeft ze voor haar dochter ook totaal niet nodig gehad, anders vind ik het zo zonde van mijn geld....

Wel slecht trouwens van cosi bag zelf dat het door hun wordt aangeraden voor pasgeboren kindjes en diverse kraamzorgbureau's dit niet goedkeuren :rolleyes:

11. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0

ja dat vind ik ook slecht en erg verwarrend :evil:

Deel Deze Pagina