Wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by pepe, Oct 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Moet je de bekleding van de maxi cosi voor gebruik ook eerst wassen?
    En knuffels?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Nee... Tenminste ik was alleen de dingen waarmee m'n kindje huidcontact mee heeft. Een knuffel wassen is zo'n gek idee niet eens. Had ik niet eens aan gedacht

3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Nee ik doe het niet. Gezien de periode van bevallen zal de kleine toch lekker ingepakt zijn met kleertjes en mutsjes. Knuffels wassen doe ik ook niet. Laat ze wel goed luchten van tevoren, maar heb er 1 die nieteens in de wasmachine past!
    De kleine heeft er ook niet vanaf eerste moment contact mee, vaak pas als ze wat groter worden.

4. Linda99

Linda99 Bekend lid

Sep 18, 2009
    721
    0
    0
    Ik heb alleen de knuffel lapjes gewassen. Daar troetelen ze mee. De rest niet

5. Blogmama

Blogmama Actief lid

Sep 5, 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Bekleding Maxi-Cosi heb ik niet gewassen, onze dochter is in de winter geboren en had geen direct huid contact met de Maxi-Cosi. Bekleding kinderwagen heb ik ook niet gewassen.

We hadden een paar knuffeltjes en allemaal makkelijk te wassen. Deze heb ik één keer in de was gedaan. Nu is ons dochtertje 10 maanden en ben ik wel wat makkelijker geworden met alles wassen. Ze kruipt de hele dag over de grond en raakt alles aan.

Ik zou sowieso geen knuffels wassen die niet handig te wassen zijn. Tutdoekjes zijn wel makkelijk te wassen.

6. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Volgens de vrouw die de intake van de kraamzorg kwam doen hoef je echt niet alle kleertjes te wassen. Ze zei hierbij je was toch ook niet voor jezelf eerst alle kleertjes? Ik ben er dus mee gestopt en ga al helemaal geen knuffeltjes wassen.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Knuffels heb ik niet eerst gewassen en de maxi cosi ook niet.

Kleertjes die ik had voor de geboorte heb ik wel allemaal gewassen, daarna nieuwe kleertjes ook niet meer bewust van te voren gewassen.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Knuffels niet vooraf wassen! Vaak worden ze toch minder mooi/stevig en het zal wel een keer of wat moeten als ze later flink beknuffeld (en dus vies) worden.

9. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb alles gewassen, alles rook naar 1 wasmiddel, en vond t niet erg.. knuffels staan hier vooral voor de sier en om op de grond gegooid te worden ;)

10. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Huh, deze snap ik even niet?
    Ik was juist alles wel voor mezelf na aanschaf!!

11. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik vind het echt vies als je het niet wast. Vooral knuffels ook. Het komt uit een fabriek waar anderen er aan hebben gezeten, waar het op de grond gevallen is en de kans is ook groot dat er in de winkel wel wat mee gebeurd is.

Als je zelf in die prenatal staat, zie je hoe vaak er iets op de grond ligt. Andere kinderen hebben misschien wel even met die knuffels gespeeld en mee op de grond gelopen en daar gaat jouw baby dan tegenaan liggen :(

Knuffels ter grootte van een kleuter zou ik ook niet wassen, dat past inderdaad niet in de machine en staan meestal voor de sier op een kamer.

Mijn eigen kleding was ik ook altijd eerst. Wie weet wie het heeft gepast?

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik niet. Is het mooiste er gelijk af bij bepaalde kledingstukken. Voor mijn dochter wel gedaan t/m maat 98.

Babykleding moet je wassen vanwege irriterende stoffen/chemicalien in de kleding.

Share This Page