Ik ben van plan om borstvoeding te geven indien het lukt. Maar als alleenstaande mama zou het wel handig zijn om redelijk snel af en toe iemand een flesje te laten geven. Sowieso zou ik na een maand of 3 (al dan niet volledig) omschakelen naar flesvoeding i.v.m. fulltime job. Hebben jullie tips voor welke soort flesjes ideaal zijn voor in het begin? En hoeveel heb je er nodig als startsetje? Eventuele tips voor een handige sterilisator zijn ook welkom
Ik heb in de kraamweek bij moeten voeden en toen een flesje van avent (welke in 1 van de dozen zat) gebruikt. Wat een ramp, ging veel te snel voor dl. Toen ik na 2 weken zo'n erge kloof kreeg dat ik 1 borst fulltime afkolfde heb ik direct (op advies cb) de dr brown fles besteld. Super ding! Deze ging niet te snel en dl heeft nooit krampjes oid gehad. Na 2 weken ben ik weer fulltime bv gaan geven en toen heb ik de flesjes wel aangehouden als ik er een keer niet was. Heb de grote (brede hals) besteld en de 1e maanden had ik er maar 1. Na enkele maanden heb ik een 2e fles erbij gekocht. Overigens heeft een vriendin van mij na 4 soorten flessen nu ook de dr brown en is er super blij mee. Eindelijk een fles die niet te snel gaat bij haar dochter die fv krijgt. Als laatste heb ik een sterilisator van het kruidvat. In de aanbieding meegenomen en was nog geen 5. Dr brown flessen passen er prima in.
ik heb juist wel hele positieve ervaringen met philips avent natural flesjes... deze heeft mijn zoon de hele periode gebruikt. Ik zou sowieso maar 1 flesje van iets aanschaffen (of helemaal niks en eerst flesje uit een van de gratis pakketten gebruiken) maar zeker geen hele pakketten. Wat kinderen wel of niet pakken is zo persoonlijk!
Ik had de avent natural flesjes, omdat ik sowieso wist dat ik bv wilde geven. Uiteindelijk had ik er nog eentje bijgekocht omdat dat gewoon handig was. Op gegeven moment kreeg ik last van kloven en heb ik een avent handkolf aangeschaft, ook hier zat er weer een in haha. Toen nog geen week later een fikse borstontsteking gekregen na 7 weken bv en daardoor helaas besloten te stoppen. Toen nog wel een grotere avent natural fles gekocht, maar er nu toch wel achter gekomen dat mijn zoontje van nu 10,5 weken er echt veel te snel uit dronk, de helft naast zijn mondje liep door de grote/brede speen en krampjes doordat hij echt snel dronk. Nu difrax s fles en zeer tevreden!
En inderdaad wat Fiona zegt, het is echt per kindje verschillend dus ik zou gewoon verschillende proberen en zien waar je kindje het beste op doet, zeker niet meteen een heel pakket kopen inderdaad.
Ik had Tommee Tippee, die accepteerde ze meteen ik zou ook voor een dergelijke vorm gaan die de moederborst nabootst (al zeggen alle merken dat ) en niet de zogenaamde Kersenspenen
Hier bij de eerste veel flessen uitgeprobeerd omdat hij het concept van flesjes precies niet snapte (gaf enkele weken uitsluitend bv). De MAM flessen met zo'n platte speen bracht hier verlossing.
Als je iemand anders een flesje wil laten geven, zal je zelf wel moeten kolven natuurlijk. Handig is dus om de flesjes die je voor de kolf gebruikt ook te gebruiken als je een flesje geeft. Anders schaf je dubbele spullen aan, dat is zonde van het geld. En de kolf kan je ook op je werk gebruiken. Ter info: je hebt recht om je kind te voeden of te kolven, 1/4 tijd van je werk. Je werkgever moet je hierin faciliteren.
Ik heb twee flesjes van Difrax, die S-vormige. Misschien gaan wij zo'n flessenwarmer kopen, omdat onze magnetron niet zo groot is (is maar een miniding) en dan wil ik die van Avent. Hoor daar een boel goede verhalen over. Wil eerst eens kijken of bv geven wel gaat lukken, dan hebben we altijd iets achter de hand mocht dit niet zo zijn. Uiteindelijk even kijken hoe en wat. Ook met het kolven. Er zijn zoveel verschillende merken, producten etc. Ik wacht eerst even af hoe het gaat!
Bedankt voor de info allemaal! Zal zeker niet teveel flesjes aankopen dan en inderdaad kijken welk flesje bij de kolf past. Ik weet niet of ik een flesje krijg in de roze doos (in België krijgen we veel minder van die pakketten dan in Nederland denk ik), iemand van België die dat weet? Op het werk kolven zie ik niet zo zitten omdat wij niet echt aparte ruimtes hebben buiten een vergaderzaal in het midden van het kantoor (niet geluidsdicht, dikwijls bezet, m.a.w. denk niet dat ik me er op mijn gemak zou voelen).
Het verschilt ernorm per baby wat ze prettig vinden. Als je een kolf hebt kan je even kijken wat daar op past is soms handig. Ik ben begonnen met avent dat was een drama hier de difrax s-fles is nog steeds een succes. Vergeet niet dat je tot 9 maanden kolfrecht hebt he. Ik zou als je de baby succesvol aan de borst wil laten drinken de eerste weken geen flesje geven maar pas na een week of 4-5 dat introduceren.
Wij hadden hier een avent natural fles, uit de blije doos, en dat was meteen een succes. Ging ook goed naast de borstvoeding, want moesten met een week al bijvoeden. Nooit problemen gehad, maar zoals de andere zeggen is het heel persoonlijk. (Overigens dacht ik van tevoren dat ik de dr. brown fles wilde, maar ja, toen moesten we onverwachts bijvoeden en was het toch een kwestie van 'wat is er in huis?', en dat werkte )