Met dit warme weer zweet zl enorm in zijn zomer puckababy newborn slaapzak. Het lieftszou ik hem in alleen een luier of romper te slapen leggen maar hij slaapt slecht in en door zonder. Ik ben nu oo zoek naar een aternatief en een hydrofiele slaapzak van bijv Aden Anais leek me dunner en kloeler en beter zweet absorberend. Ik zie echter dat de tog daarvan 0,5 is (gelijk aan mijn puckababy). Iemand ervaring met hydrofiele slaapzakjes? Is het beter een ander soort slaapzak te kopen?
Heb je al eens geprobeerd alleen een lakentje en deze dan strak instoppen onder de oksels, en dan aan de zijkanten tussen het matras en de spijlen van het bed bijv. een opgerolde handdoek zodat het moeilijk los komt?
Ik heb een zomerslaapzak van Fresk, ben nogal verliefd op dat merk . Ook volledig katoen en echt heel dun. Trek hem mijn zoontje altijd aan als het flink warm is. Zou het gewoon proberen!
Hier een zomerslaapzak van Ergopouch (0.3 tog), heel erg tevreden over. Ook als het warm is nog steeds de geborgenheid van een slaapzak maar niet de hitte. Hoewel mijn zoontje ook prima zonder slaapt (dan alleen in een luier met rompertje) en dat de afgelopen dagen ook gedaan heeft (had ik mooi de tijd om hem te wassen want ze zijn nogal prijzig).
Hier een dunne slaapzak van de babydump, ook 0.3tog. https://www.baby-dump.nl/product/slaapzakken/1381/briljant-zomer-indy-grijs/44428/briljant-zomer-indy-grijs-70-cm/95771/
Wij hebben de hydrofiele slaapzakjes van Aden & Anais. Dat zijn echt super fijne slaapzakjes. Als het zo warm is als de afgelopen week, dan vind ik deze dingen echt een uitkomst. Ook op bijvoorbeeld vakantie zijn ze heel handig. Ze zijn gewoon een stuk luchtiger dan de gewone zomer slaapzakjes en onze kids zijn er erg happy mee.
Ja die hebben wij ook. Heerlijk ding. Zelfs met 30 graden, niks geen geplak en gezweet tijdens het slapen.