Kleding met warm weer

Discussion in 'Verzorging' started by ZoWelkom84, Jun 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Hoi dames,

Even adviesje nodig.

Ons kindje is als prematuur geboren in april.
    Nu is het zo ontzettend heet maar ben echt zoekend naar wat ik hem aan moet trekken.
    Hij ligt op onze slaapkamer waar het 27 graden is.
    Hij had vandaag romper met korte mouwen aan, een truitje (t shirt spul) en broekje. Zijn temp was 37.2.

Daarna had ik zijn broekje uitgedaan en geen dekentje of lakentje over hem heen en zijn temp was 36.8..
    Heel vaak is zijn temp 36.8, het is toch beter als dit iets hoger is?

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Alles tussen 37,8-38,2 is prima.
    Dek hem eventueel toe met lakentje!

Hier ligt dochtertje in romper lange mouw, broekje, sokjes en laken maar ik heb airco dus ik breng de kamertemp naar beneden.

Geef je nog nachtvoedingen? Dan kan je hem nog even ckecken, en liever iets te koud dan te warm.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    De temperatuur die mijn voorganger aangeeft klopt niet. De temperatuur van een baby moet tussen de 36.5 en 37.5 liggen. 38,2 is toch echt koorts ;) Hoeveel weken is je baby te vroeg geboren? En liever iets te koel dan te warm, als ze te warm gekleed zijn en ze worden suf en/of ze worden niet meer uit zichzelf wakker kan dit een aanleiding tot wiegendood geven.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Daar zit je scheef hoor. Vanaf 38 graden is er sprake van koorts!

Ik heb altijd geleerd dat een kindje tussen de 36,5 en 37,5 moet blijven zitten. Ieder mens heeft een eigen standaard lichaamstemperatuur, waardoor wat spreiding mogelijk is.

Zelf zit ik vaak rond de 36,5 graad. Boven de 37 graden voel ik me niet lekker, en met 37,5 graad ziek. Ik zie dat mijn kinderen ook een wat lagere basistemperatuur hebben. Zij schommelen standaard tussen 36,5 en 37 graden.

Een temperatuur van 36,8 graden is prima. Als je ziet dat je kindje zich comfortabel voelt is dat een prachtige temperatuur. Niets mis mee.

Met dit warme weer heeft mijn jongste (nu ruim 3 maanden) alleen een rompertje aan. Hij slaapt in een hele dunne hydrofiele slaapzak.

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Hij is 8 weken te vroeg geboren..
    As maandag uitgerekende datum.

Zijn temp is nu 37.2, je zou dan zeggen goed maar als ik denk wat hij aan heeft denk ik, zal wat minder ook goed zijn.. Hij is niet anders dan als hij 36.8 aan temp heeft

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ooooh sorry typefout, schaam schaam....
    Bij mijn zoontje (dysmatuur) zei het zhuis destijds dus 36,8-37,2....

Pas daarboven en daaronder vaker tempen en verwarmen of laten afkoelen.
    Kan je kleintje goed zijn temp houden?

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    In de kraamweek "mocht" mijn zoontje niet onder de 36,5 komen. Dan was hij echt te koud en moesten er laagjes bij of een kruik. Liever zagen ze een temperatuur vanaf 36,7 of 36,8. Toen bleek dat hij een standaard temperatuur had van 36,7 was dat ook prima. Op het moment dat de baby het goed doet en niet koud voelt, is dat een goede lichaamstemperatuur. Het was geen reden voor extra laagjes. Boven de 37 graden had hij het al snel warm en lag hij er niet comfortabel meer bij. Te warm verhoogt het risico op wiegendood, dat is ook niet goed.

Aangezien dit echt de eerste dagen in de kraamweek was, lijkt me deze temperatuur voor jouw kindje ook niets vreemd.

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het is een prima temperatuur hoor :)

Ik denk ook dat je beter kan stoppen met temperaturen... Tenzij daar natuurlijk een specifieke reden voor is.

Je kan aan de nek voelen of je kindje het lekker heeft :)

Share This Page