Wie kan mij vertellen waar ze voor zijn? Heb netjes een lijstje uitgeprint met wat we allemaal nodig hebben voor de babyuitzet, maar er staan een paar dingen op die ik niet begrijp. wie kan mij helpen? * hydrofiele washandjes * hydrofiele luiers * flanellen luiers (ook al je wegwerpluiers gaat gebruiken?) Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes van een onervaren moedertje haha
Hydrofiele doeken en washandjes zijn heel prettig om je baby te wassen en af te drogen omdat het goed vocht opneemt en niet zo dik is. Met een washand van badstof kom je minder goed in de plooien waardoor dit dus minder fijn wast en vooral afdroogt. Ook heb ik het idee dat het iets minder ruw voor de huid is. Flannellen luiers heb ik niet en zou niet weten waar ze handig voor zijn.
Flanellen luiers gebruik ik op dubbel geslagen op het aan kleed kussen. En ook in de kinderwagen in plaats van een molton en dan ook weer dubbel geslagen.
flanelle luiers gebruik je ook als je kindje pas geboren is om het lekker in te wikkelen.ze zijn lekker warm en zacht.
ik heb zelf alleen die hydrofiele luiers gekocht. wel 12, want volgens mij zijn ze handig voor van alles ! ik heb verder gewone washandjes en wat extra zachte van de hema babyafdeling.
Ik hou van hydrofiel! Die luiers gebruik ik voor alles. bij het afdrogen, op het aankleedkussen, onder haar hoofdje in de wieg, bij warm weer als dekentje tegen toch, bij het kolven van melk, om het badje goed droog te krijgen ... Waar je een washandje voor gebruikt spreekt voor zich. Ik vind ze veel zachter dan een badstof washand. Bij de prenatal hebben ze nu ook monddoekjes van hydrofiel. Geweldig! Die nemen veel meer spuug op dan alle andere monddoekjes die ik heb bij elkaar. Ik heb al mijn hydrofielluiers in het wit gekocht. Omdat ik ze gebruik bij het verschonen op het aankleedkussen, en ook onder haar hoofdje leg gaan ze bij mij altijd op de kookwas. En ik wil geen doorgelopen kleuren. Om deze rede heb ik er nu ook bijna 50 in huis. Ik vind het zo zonde om een half lege machine op kookwas te zetten. Ik leg ze wel meteen in de vanish als er poep op zit, want dat gaat er anders echt niet uit. Hydrofielstof is wel een drama in de droger. Het komt er als een propje uit. Ik sla de doeken nu ook goed uit zodat de kreukels weg zijn en laat ze aan de lijn drogen. De flanellen luiers gebruik ik zoals eerder genoemd als molton in de wagen en de wieg.
Ook ideaal om even in de bh te proppen - bij het aanbieden van de eerste borst doet de andere altijd even net zo vrolijk mee en zo'n hydrofieleke kan tenminste wat hebben
ik heb alleen maar hydrofiele luiers. weet wel je kan er niet genoeg van in huis hebben, ik had er eerst 12 maar heb er toen meer bij gekocht, heb er nu 36. hydrofyle luiers in de droger kan makkelijk, ik heb nergens last van, ze komen er net zo mooi uit als dat ik ze aan de waslijn hang.
In de flanellen luiers die ik heb is dat nooit gelukt, ze zijn of te klein of Eva was te groot (Eva was best lang en vooral breed/dik) Ik gebruik voor de borst 'aan de andere kant' badstof spuugdoekjes van Ikea, ideaal! Hydrofiel washandjes vind ik weer niet fijn, veel te stug. Om Eva te wassen gebruik ik de witte monddoekjes van Prenatal, heel zacht!
ik gebruikte de flanellen luiers op het aankleedkussen (tegenwoordig gewoon een vrolijke handdoek) en in de wagen onder het hoeslakentjes. hydrofielluiers gebruik ik heel veel. toen alyssa net geboren was over mn schouder bij het laten van een boertje, om af te drogen, in de box, in het ledikantje, om het badje mee droog te maken. je kan het eigenlijk zo gek niet bedenken of je kan er een hydrofiel voor gebruiken. hydrofielwashandjes gebruik ik ook nog steeds, ik vind badstof nog zo ruw voor dr huidje. liefs doris