kleertjes-meer werk dan je denkt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sjokoholic, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    Wellicht een luxeprobleem, maar:
    het dringt nu pas tot me door: er komt een heel nieuw mensje bij, waar je ALLES voor moet kopen. Ik hou van shoppen, maar ik word helemaal tureluurs van. Ik heb de raarste combi's, en kwam er van de week bijv. achter dat ik een perfect aangekleed kindje heb de 1e weken, maar dat het helaas wel in blote beentjes in de maand oktober zou liggen als ik het zo zou laten. :oops: Alleen rompertjes en vestjes, en 1 trainingspakje met broek met een enorm dikke capuchon. Zal lekker liggen :rolleyes:
    En verder heb ik opvallend veel spul met aapjes erop, ik weet niet waarom. De onderdelen van de leuke setjes die ik in mijn hoofd had bleken in de maten 50 t/m 74 te zijn. Zelf loop ik altijd in vrolijke kleurtjes maar dat is in mijn uitzet niet te zien. Ik weet het geslacht pas sinds maandag maar dit is echt een soort sombertje sombermans verzameling. Bruin, grijs, zwart, etc.
    Daarnaast heb ik al best veel gekregen maar in verschillende maten, en wat ik zelf heb gekocht is echt een beetje een raar zootje. Ik dacht: ik koop wat ik leuk vind af en toe, maar blijkbaar vind ik aapjes en sombere tinten erg leuk :D.
    De enige echt leuke dingen die ik heb zijn tweedehands maar als je het zo bijelkaar legt.....
    En ik voel echt mee met moeders met weinig geld, want ik heb bijv alleen vandaag al in de uitverkoop bij C&A, H&M en de bijenkorf (bijenkorf= 1 duur truitje van 15 euro! Omdat ik zo sip was vanwege het samengeraapte zootje!) 70 euro uitgegeven. En ik heb nog niet alles! Ik heb nu per maat (50, 56, 62, 68) ongeveer 4 setjes maar daar zitten nog wat onpraktische zaken tussen. Lollige tweedehands dingetjes en dingetjes die eigenlijk voor de zomer zijn enzo. En nog wat extra dingen, zoals een regenjasje in camouflagetinten (?), jurkjes voor volgend jaar zomer hopelijk en meer van dat soort vreemde aankopen.
    Ik heb zelf het idee dat je vooral van maat 50 en 56 meer moet hebben dan 4 setjes en ik vond dit al zo'n gepuzzel.
    Hoe doen jullie dat?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Echt gericht setjes kopen. ;)

3. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik koop ook veel tweedehands, en dan gerust al tot maat 80 als ik daar iets leuks in zie (deed ik tijdens de zwangerschap al), komt ie er uiteindelijk niet aan toe omdat het het verkeerde seizoen is ofzo, nou ja dan niet, het kost zo toch nauwelijks wat.

En oktober is nog zo ver weg - tegen die tijd heb je echt al wel meer bij elkaar verzameld :)

Maatje 50 moet je niet al teveel van kopen, tenzij jullie beider families nogal klein zijn - hier groeide hij er met een week of twee al uit.

Vier setjes vind ik trouwens al wel veel, maar hier wordt dagelijks gewassen dus zouden 2 eigenlijk al genoeg zijn.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb nu:
    7 setjes maat 56
    7 setjes maat 62
    2 setjes maat 50

En 2 jasjes maatje 56 en 62

Moet alleen nog wat rompertjes maatje 62 kopen, en wat sokjes en mutjes.

Heb ook een paar dingen via marktplaats, maar vind het niet zo geweldig, sommige dngen zijn toch wat vaal-er en het ziet erg gewoon niet meer zo nieuw uit.

5. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nee via marktplaats heb ik ook 1x gedaan en niet weer - viel allemaal erg tegen met vlekken erin en alles :confused: en je betaalt alsnog vrij veel door de portokosten die erbij komen.
    Ik ga tegenwoordig naar de kringloopwinkel.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad, bij mij zaten er ook vlekken in, heel duidelijk van dat een kindje heeft gespuugd op de kleertjes, en dan staat er bij zo goed als nieuw :rolleyes:

Had ik ook met positiekleding, in 1 truitje zat een gat, en ook een tuniek met een gaatje erin :(

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Haha, ik moet wel lachen om dit topic, ik zie je al zitten in een berg babykleertjes met de vreemdste combinaties. Maar ik zou gewoon 1 setje kopen wat je heel mooi vindt in bijv. maat 56 of 62 en dan misschien iets meer geld uitgeven en de rest laten voor wat het is. Ik heb echt zo'n megastapel babykleertjes gekregen van de kraamvisite (sommige leuk, maar sommige kleertjes waren gewoon spuuglelijk) dat ik haar gerust elke drie weken werkelijk elke dag een ander setje aan kon trekken voor ik weer bij setje nr. 1 kon beginnen. Nu scheelde het dat mijn dochtertje reflux had en de dokter daar na 6 weken achter kwam, maar ik tot die tijd dus 3 x per dag een ander setje aan kon trekken, omdat ze alles onderspuugde.
    Nu gebruik ik alle lelijke kleertje (krijg nog steeds vanalles waar ik niet echt weg van ben) voor het kinderdagverblijf.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou eerst een serieus gaan kijken wat je allemaal heb. setjes maken van wat er wel bij me kaar past. en dan kijken wat er over blijft en daar het overblijven de artiekel bij kopen. want als je nu nieuw setjes gaat kopen heb je helemal veel kleding.
    en net wat de rest zegt in mt 50 niet zo veel groeien ze erg snel uit.

9. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hahaha, dat probleem had/heb ik ook :D

Ik kocht op voorhand allemaal leuke t-shirtjes,
    tot ik bij het inladen van mijn koffer realiseerde dat ik bijna geen broekjes had om er onder te doen :D

Nu zijn Ian zijn smurfenbroekjes allemaal te klein (die broekjes met voetjes aan) dus moet ik weer opzoek gaan naar een grotere maat! (62)

Combineren is hier altijd al moeilijk geweest.
    Daarom koop ik tegenwoordig ook veel van die boxpakjes met drukknopjes aan de voorkant. Alles voor het gemak van de baby (én de mama) ;)

10. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    het is misschien ook wennen om te denken in combi's- doe ik voor mezelf ook nooit, ik heb voor mezelf zo'n steady smaak dat dat altijd wel goed komt. Ik vind het dan raar om mijn baby wel in " Hema 2008" te hullen, snap je?
    Dat van dat ene setje is idd een goed plan, de rest loopt wel los. Ik had zelf ook wel bedacht dat ik die pyjama-achtige dingetjes wel praktisch vind, dus ik ga daar nog naar op zoek in goedkope winkels of tweedehands.
    Ik heb idd wel wat via marktplaats gekocht maar rommelmarkten vind ik een betere optie, goedkoper (tussen de 20 ct en de euro!) en je ziet wat je koopt.
    Ben blij dat ik niet de enige ben die leuk shirtjes koopt en geen broekjes oid, haha!

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik koop echt wel gerichte setjes of dingen die je heel goed kan combineren

tweedehands koop ik niet daar hou ik niet van want je kan net zo goed leuke dingentjes voor weinig geld bij een zeeman of hans textiel kopen dus waarom zou je het dan tweedehands kopen

heb er niks op tegen dat andere mensen het wel doen hoor absoluut niet zo moet je dat niet zien maar ik zelf doe het niet

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier juist wel het advies om ook zeker maatje 50 te kopen! Maatje 56 was voor mijn ventje (7,5 pond) echt veel te groot.. bovendien is maatje 50 lang niet overal te krijgen en komt bezoek vaak aan met 56..

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb heel veel geleend van vriendinnen, vooral de basisdingen als rompertjes en niet te opvallende kleertjes (wit of beige en andere basisstukken). De leuke dingetjes krijg je toch wel tijdens de kraamweek van de visite. Je kunt ook expres om kledingsetjes vragen als cadeautje, maar dan zou ik wel verschillende maatjes vragen, dus niet alleen maar 56, maar ook 62 en 68, anders ben je na een maand of twee door alles heen.

Succes!

Oh ja, wat ook wonderen doet: lijstjes maken van wat je nog moet hebben en dan gericht shoppen.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb vooral gerichte setjes gekocht, ook dingen tweedehands van vrienden gehad, heb daar uitgezocht wat ik echt leuk vind, de rest terug gegeven.

Heb nu in de maten 50.56.62.68.74 van alles 4 setjes en moet mezelf nu echt inhouden niets meer te kopen omdat ik er vanuit ga dat ik van de kraamvisite ook nog een berg kleertjes krijg.

15. Sijke

Sijke Bekend lid

En let ook op de seizoenen, als je het te ver van tevoren koopt dan klopt dat soms niet. Valt bij de kleine babydingen nog mee, maar ietsje groter wordt dan toch al een probleem.
    Dus inderdaad de tip, een paar basissetjes en later lekker bijkopen, dan weet je inmiddels ook wat je handig vind of wat je baby leuk staat. Ik had bijv. van die leuke overslagtruitjes met een lintje opzij om te strikken, maar stond helemaal niet, ook weer jammer!

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb kleertjes in de maten 56, 62 en 68. Setjes, losse broekjes, truitjes, rompertjes, nieuw, 2e-hands, nieuw gekregen en kleertjes van mezelf en van mijn broertje (al 26 en 23 jaar oud, maar na een was nog prima kwaliteit. Zijn ook vaak duurdere dingen geweest zoals Petit Bateau etc).
    Van alles dus.
    Ook van allerlei winkels en merken:Hema (zowat alle rompertjes) H&M, Prenatal, C&A, Zeeman, Wibra, Petit Bateau, zelf gebreid, Ralph Lauren, Lief!, Hilfiger, V&D etc.

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    poeh ik heb zoooo onwijs veel gekregen aan het begin van mijn zwangerschap...
    Ik denk dat ik wel 10 setjes maatje 50 gekregen heb en er zelf ook nog wel wat leuke dingen bij heb gekocht ;)
    Ik weet dat ze er zo uitgroeien maar ik ben voor mezelf ook zo vreselijk...koop onwijs veel kleding voor mij en mijn mannetje dus ook maar voor mijn dochter ;)

het hoeft niet duur te zijn hoor...ik heb nu een heleboel in de uitverkoop gekocht wel allemaal wat groter want het is de zomercollectie.
    En je moet niet vergeten dat je ook nog kraambezoek krijgt van wie je genoeg krijgt ;)

Succes met setjes zoeken.

Dat koop ik overigens wel altijd een setje...een broekje, met shirtje en sokjes. Koop eigenlijk nooit wat los

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    wij hadden ook een aantal setjes gekocht in maat 50 56, en ik heb wat van vriendinnen geleend. als kraamkado'tjes kregen wij een heleboel kleren maar iedereen dacht we geven ze wat in grotere maten dus nu hebben heel veel kleding in de maten 62,68 en nog verder

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik koop nu ook setjes.ik koop namelijk echt alles zelf.ik zet zelf op de kaart dat ik geen kleertje enzo wil hebben maar liever bonnen.ik heb een vrij uit gesproken mening voor kleding enzo dus dat koop ik gewoon zelf allemaal.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha moet wel een beetje om je lachen!
    Als je zorgt dat je kleine de eerste week kleertjes aankan (wassen kan de kraamverzorgster waarschijnlijk wel) en daarna lekker gaat shoppen.
    56/62 heeft je kleine wel een tijdje aan, dus daarboven even laten zou ik zeggen!
    Ik koop echt niet in setjes, doe ik voor mezelf ook niet! Maar ik koop wel voor het seizoen. Heb ook truien gekregen die ze nu past, en dus heel weinig aan heeft. Je weet nu het figuur nog niet en hoe snel je kleine gaat groeien!

Deel Deze Pagina