Bijwerking Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Samsie, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hi meiden! Ik ben afgelopen woensdag begonnen met het spuiten van 75ie Gonal F. Nu merk ik sinds eergisteren en gister dat ik redelijk veel vocht vasthoud (opgeblazen uiterlijk) maar dat vooral mijn onderbuik en borsten dikker/groter lijken.
    Zijn er hier meer met deze ervaring?

2. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, daar heb ik geen last van maar wel vaak last van andere bijwerkingen. Wel dat opgeblazen gevoel dat had ik ook maar dat heb ik elke maand maar niet dat ik vocht vast hou. Zou het wel melden bij eerste bezoek aan ZH doe ik altijd als ik ergens last van he meteen melden en dan hoorde ik of wel of niet vaak voorkwam bij andere vrouwen. Hopelijk staat de gonal f aan en hoef je die niet zolang te gebruiken zou wel fijn zijn ik ben inmiddels al 6 rondes met gonal f bezig alweer. Je bent meteen gestart met 75e? ik had bij 50e heel veel last van bijwerkingen kan je niet vragen om lager dosering?

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hey meis,

Ik zit ook in mijn eerst ronde Gonal f, 7 dagen 50 eenheden geprikt en nu al 6 dagen 75 eenheden. Ik heb inderdaad ook het gevoel dat mijn borsten wat voller en ronder zijn, niet pijnlijk.

Opgeblazen gevoel heb ik de ene dag wel andere dag niet.. Weet niet of dit komt door het eten nu met al deze dagen of dat ik teveel cola drink..

Hiervoor slikte ik clomid en had ik veel bijwerkingen opvliegers, huilerig, humeurig, slapeloosheid. Moet zeggen dat gonal voor mij een verademing is! Kom helemaal tot rust hihi

4. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Thanks voor de snelle reactie meiden!

Haha Rosalyn ik snap wat je bedoelt! Ik had dat ook van de Clomid dus ben allang blij met de Gonal. Maar de omvang van mijn borsten en buik viel me wel gelijk op!
    Moet wel gelijk bekennen dat ik toevallig sinds donderdag ziek ben dus sowieso niet lekker in mijn vel zit.maar veel eten met kerst heb ik dus niet gedaan ;)

Jemig Jess gewoon alweer ronde 6! :( bah meis, ik hoop dat het snel raak mag zijn! Ik moest idd gelijk starten met 75e. Geen idee waarom zo hoog eigenlijk? Op de Clomid50 had ik we elke keer een of twee eitjes die sprongen maar ze sprongen wel redelijk laat elke keer. Misschien daarom?

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Samsie, wanneer heb je je eerste FM? Ik had de moed opgegeven want clomid heeft maar 1 keer wat gedaan. Ik begon bij 50 en nu 75 donderdag een eitje van 13,2 mm. Dus wij mogen zo kijken of hij doorgegroeid is!

6. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat had ik bij clomid ook dat ze laat sprongen zelfs bij laagste dosering van 12,5 en ze zijn toen gestart bij 50E en bij clomid had ik zelfs teveel eitjes niet normaal zelfs keer 22 in 1 ronde mijn lichaam sloeg op tilt ervan. Ik mag maar elke keer 1 ei hebben en nu had ik deze ronde 1 van 19 zelfs op dag 13! en terwijl bij gonal f bij 50e eitjes minder goed groeide snap er niks van maar mijn lichaam maakt erheen potje van pff. Zou gewoon even voorleggen als je FM meting krijgt ze kunnen je vast wel vertellen of je in volgende ronde minder mag spuiten? ik heb ervan geleerd goed mijn grenzen aangeven in al die rondes want ik zat er doorheen en nu gaat stuk beter. Ja, hoop ook dat snel raak zou zijn pff pregneyl is gezet dus nu klussen en afwachten of het raak gaat zijn hoop het wel. Anders word ronde 7e van gonal f. Duim voor je dat je snel zwanger zou mogen zijn ik ga voor mijn eerste kindje.

7. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Komende woensdag(cd10) dus nog even volhouden hier ;)
    Spannend! Ik duim voor je meis! Hopen op een mooi eitje van rond de 20 mm!

8. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland

Ook spannend voor jullie dus! En wauw! Al 19 op cd13? Jeej das toch wel heel fijn ☺️ Hopen dat jullie snel een eerste wondertje in de buik mogen hebben!
    Heb je ook last van de bijwerkingen van Pregnyl? Ik moet Ovitrelle gaan spuiten dus ben benieuwd!
    Ik ga het woensdag idd wel even voorleggen. Maar goed ik ben ook ziek dus vind deze ronde erg lastig inschatten wat nu waar vandaan komt zeg maar. Ben op dit moment super benauwd en misselijk maar ben dan ook erg verkouden. T is wel een lastig dingetje om nu alles goed in te schatten ;)

9. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij clomid had ik op dag 13 keer ei van 21 al maar daar zaten ngo meer van dat ging niet goed mijn lichaam was de weg kwijt. Ja, dat hoop ik ook dat w snel ons wondertje mogen voelen in mijn buik maar ben spuugzat het traject omdat het mega zwaar is pff. Maar geef niet op ben al 25 kg afgevallen ervoor. En ben al sinds 2014 bezig dus mijn geduld raakt wel een beetje op. Wat naar dat je ziek bent dat is niet fijn. Ik heb geen last van pregnyl meer de eerste paar rondes wel maar nu niet meer. Als je ziek bent is het traject 100x zwaarder dan normaal hopelijk ben je snel weer beter! hopelijk zien woensdag mooi eitje op de echo.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had het niet bij mn borsten. Maar ik zag er vooral bij de eerste poging flink opgeblazen uit. Ik kon alleen maar slippers ook aan zo opgezet waren mn voeten.. en mn gezicht was echt alsof ik kn feite 20 kilo dikker was.

11. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Pfieuw....niet heel erg aardig denk ik maar k ben wel blij dat ik niet de enige ben ;) ;) maar bij jou was dat dus vooral de eerste ronde heel erg?

12. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Klinkt heftig meis! Man man man, ik realiseer me keer op keer weer wat een geluk wij met ons meisje hebben gehad!
    Snap dat je het helemaal zat bent meis! Hoop echt dat het snel raak mag zijn!

13. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar al heb al een kleintje kan me voorstellen dat de wens naar een 2e net zo groot is en bij eerste ook lang geduurd? Ja hoop het ook dat snel raak is zou wel fijn zijn!

14. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Klopt helemaal Jess, de wens is gewoon weer even groot als bij de eerste. Bij onze eerste hebben we bizar veel geluk gehad! We wisten wel al dat ik pco had en dat het moeilijker zou gaan maar niemand en dan bedoel ik ook echt niemand had verwacht dat ik 4 weken na het verwijderen van mijn spiraal zwanger zou zijn! Echt wat een geluk!

15. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan heb je wel heel erg veel geluk gehad inderdaad :) maar je bent blij met je meisje en nu op naar 2e wonder. En ik ga nooit meer aan de pik heb jaren aan de pil gezeten als ik dit had geweten dat ik PCOS had dan was ik er nooit aan begonnen aan de pil. Ik kijk niet meer achterom maar vooruit want hoop echt dat volgend jaar ons jaar word en ook voor jou! Ik moet helaas 12 rondes gonal f doen voordat ik door mag naar vervolg traject hopelijk is dat niet nodig. Elke ronde heb ik veel hoop nu vooral omdat eerste ronde met ei van 19 met gonal f de vorige rondes waren ze allemaal kleiner.

16. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Wauw dat was veel geluk aansprakelijk

Hier behalve het soms wat warmer geen bijwerkingen. Of ja manlief vind me humeurig maar kan ook aan hem liggen :p

17. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Spuit ook Gonal F. Hier gelukkig amper bijwerkingen.
    Heb wel altijd last van de Pregnyl. Jullie ook?

Succes allemaal.

18. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Aansprakelijk maakt mijn telefoon van Samsie :)

Deel Deze Pagina