Hydrosalpinx

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lolaaaaaa, 9 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolaaaaaa

    Lolaaaaaa Lid

    8 mei 2021
    10
    14
    3
    Vrouw
    Hi allemaal, een kleine introductie; ik ben 35 en 9 maanden geleden besloten wij dat mijn spiraal eruit ging en dat we graag een kindje wilden. Helaas liep dit wat anders dan gehoopt.
    Ik heb de afgelopen jaren last gehad van tussentijds bloedverlies en ben hiervoor 2x doorgestuurd naar gyn maar daar werd dit afgedaan met hormonen en nee alles ligt er goed bij dus niets om je zorgen over te maken.
    Nu de afgelopen maanden een zwangerschap uit bleef viel mij wel op dat in de app waar ik alles exact hij hield van mijn cyclus dat deze bloedingen volgens een ritje in mijn cyclus steeds terugkwamen. Dat en het feit dat ik niet zwanger werd brachten mij weer bij de huisarts met de vraag voor doorverwijzing.Gelukkig was zij het hiermee eens en zat ik een paar dagen later al bij de gyn (plekje vrij last minute)
    De hele cyclus gevolg met inwendige echo’s en bloedtesten en daar kwam uit dat de follikelaanmaak goed is, hormoonbalans is goed, baarmoederslijmvlies is goed. Alles goed behalve 1 essentieel onderdeel; mijn eileiders. Rechts een grote hydrosalpinx geconstateerd via echo’s. Dusdanig groot dat die eileider eruit moet. Links niets gezien maar kans is erg groot dat die ook aangedaan is en eruit moet. Ik was overdonderd.
    Nu sta ik op de wachtlijst voor de kijkoperatie waarbij 1 en mogelijk beide eileiders verwijderd gaan worden. Iets wat helaas eerst moet voordat we door kunnen met ivf. Door Corona zijn de wachtlijsten erg lang en kunnen ze niet zeggen hoe lang het duurt. Wel dat ik op maanden moet rekenen. Heb het gevoel dat de tijd dringt maar dat we noodgedwongen door Corona on hold staan.
    Wie heeft ervaringen met hydrosalpinx? Ben je op ivf over gegaan of misschien zelf natuurlijk zwanger via 1 kant? Sta je ook op de wachtlijst net als ik? Al geopereerd maar aan het wachten op ivf?
    Ik ben erg benieuwd naar jullie!
     
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.698
    2.740
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met hydrosalphinx. Wel de verdenking erop en moest ook een hysteroscopie en laprascopie ondergaan met de afspraak dat, als de eileider aangedaan was, hij verwijderd zou worden. Als ze bij beide eileiders een verstopping zouden ze stoppen en de opties bespreken. Mijn vriend had ook wat minder zaad maar niet zo slecht dat ik er niet zwanger van kon worden. Omdat ik nog wat jonger was konden ze dan ook nog een eileideroperatie doen. Uiteindelijk zat bij mij de verkleving achter de eileider en stond hij hierdoor in een rare positie. Hij was wel doorgankelijk. De andere was helemaal oke. Hierna hebben wij het nog een half jaar geprobeerd zonder succes omdat ze zeggen dat je na het doorspuiten vruchtbaarder bent. Hierna kwam corona en hebben we nog iets van 7 maanden op de wachtlijst gestaan.

    Nu zijn wij na 2 IVF pogingen zwanger van ons eerste kindje.

    Zwanger worden met 1 eileider is trouwens ook prima te doen als hij niet aangedaan is. Die ene eileider gaat namelijk de functie van de ander overnemen na een tijdje. Het kan zijn dat het bevruchte eitje nu weggespoeld wordt door de hydrosalphinx.

    Heel veel sterkte!
     
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Já hier rechts een hydrosalpynx ze hebben niks verwijderd en ben bij de 1ste IVF poging zwanger geraakt van dochter. (Na 5 jaar behandeling)

    2 jaar later weer een IVF poging gedaan weer meteen zwanger helaas miskraam gehad.

    Toen maagverkleining daarna weer poging ivf weer direct zwanger van zoontje.

    2019 spontaan zwanger van 2 helaas zat er 1 in de baarmoeder en 1 zat er op de eierstok begin eileider. En nu heb ik dus 2 hydrosalpynxen.
    Voor nu is het goed we willen dit alles dus niet meer meemaken. Maar ja je kunt gewoon zwanger raken en worden en zijn
     
  4. Lolaaaaaa

    Lolaaaaaa Lid

    8 mei 2021
    10
    14
    3
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina