Geen positieve test of bloedtest en toch zwanger gevoel, kan dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kolibrie90, 30 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kolibrie90

6 jan 2024
    8
    0
    1
    Vrouw
    Hoi iedereen
    Ik voel me de afgelopen week wat onzeker door negatieve testen ondanks uitblijven van menstruatie. Ik heb een cyclus van 28 a 29 dagen, vorige maand zelfs van 27 dagen. Op dag 26 voelde ik enorme stekende pijn waardoor ik dacht dat mijn menstruatie eraan zat te komen. Die pijn hield zo'n 3 dagen aan zonder dat m'n menstruatie doorbrak. Daarna stopte deze pijn. Momenteel ben ik op dag 34, is er nog steeds geen menstruatie maar blijf ik negatief testen. Het voelt niet alsof ik mijn menstruatie nog mag verwachten. Wel heb ik nog pijn, maar dat voelt anders. Af en toe voel ik steken en een zwaar gevoel. M'n borsten blijven wat gespannen. En ik bemerk bij het testen dat er witte vlokken in mijn urine zitten (heb zeker geen blaasontsteking). Op dag 32 heb ik een bloedtest laten uitvoeren, negatief. Aanvankelijk zei de arts dat het nogal vroeg was. Maar bij het meedelen van het resultaat zei hij dat het onwaarschijnlijk is dat ik zwanger ben en dat ik eerstdaags wel ongesteld zou worden. Terwijl dit helemaal niet meer zo aanvoelt bij mij. Zijn er nog mensen die laat positief testten, zelfs op een bloedtest? Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    936
    779
    93
    Vrouw
    #2 GezelligZwangerWorden, 30 aug 2024
    Laatst bewerkt: 30 aug 2024
    Doe je ovulatietesten? Dus ben je zeker van je ovulatie? Anders kan het zijn dat je ovulatie een keer later was en moet je menstruatie nog komen.

Precious03 vindt dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Je bent al een tijdje bezig met zwanger worden. Frusterend als het niet lukt (ik weet daar alles van; wij hebben 7 jaar gewacht op de oudste). Je lichaam is geen robot; het is niks ernstig als je cyclus een keer 34 dagen duurt (en zoals je in januari schreef een keer 2 dagen korter). In je bloed is hCG eerder zichtbaar dan in urine, dus je bent niet zwanger. Ik verwacht dat je menstruatie elk moment zal doorbreken.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    De symptomen die je hebt komen hoogstwaarschijnlijk door progesteron. Dit hormoon is verhoogd na je eisprong en geeft vergelijkbare symptomen als hcg.

5. MB91

MB91 Fanatiek lid

Kan ook zo zijn dat die 3 dagen pijn je eisprong was, en dan ben je dus wat later ongesteld

6. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    Nee, dit kan niet. Klachten die je ervaart van zwangerschap komen door HCG en daardoor zou een bloedtest positief uit de bus komen :)

7. kolibrie90

6 jan 2024
    8
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie mooie reacties!
    Ik doe geen ovulatietesten. Aanvankelijk deed ik dat maar na een tijd werd dit heel duur omdat ik toen vrij onregelmatig was. Ik heb een hele tijd gametix genomen en kreeg zo een mooie regelmatige cyclus. Ik had niet gedacht dat m'n cyclus zo snel weer ging veranderen als ik dit niet meer ging nemen. Ik heb contact opgenomen met fertiliteit waar ze mijn cyclus af en toe opvolgen. Ik mocht meteen bloed laten nemen in het ziekenhuis en blijkt dus inderdaad zoals jullie al vermoedden dat mijn eisprong veel later was en ik volgende week mijn menstruatie moet krijgen. Zoveel buikpijn tussen mijn eisprong en mijn menstruatie heb ik nog nooit gehad. Ik kan mijn lichaam nu echt even niet begrijpen. Volgende maand zullen ze mijn cyclus terug opvolgen via bloedtesten en ik zal gametix terug beginnen nemen. Het is toch soms gek worden hoor. Ik ben blij dat ze bij fertiliteit echt menselijk, begripvol zijn. Anders dan als je naar de huisarts gaat ‍♀️

8. kolibrie90

6 jan 2024
    8
    0
    1
    Vrouw
    Het is inderdaad al anderhalf jaar. Begonnen met een miskraam. Ik vind het nog steeds zwaar te weten dat het helemaal anders had gekund als dit miskraam niet was gebeurd. Als het gewoon was gelukt. Maarja, zo is het niet, dus gewoon weer verder gaan. Pff 7 jaar, dat moeten hele zware jaren geweest zijn. Chapeau voor jullie hoor. Hoe ben je hiermee omgegaan?

9. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Sorry ik breek even in omdat ik fantastisch nieuws heb gezien! Je bent zwanger!!!!!!!! Het is gewoon gelukt! Al jaren lang volg ik je, maar was niet meer zo actief op dit forum, maar er waren er altijd 2 die ik wilde blijven volgen en jij was daar 1 van! Gefeliciteerd lieve Narcisje, het is jullie zo gegund! Echt niet normaal!

Narcisje vindt dit leuk.
  10. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Sorry ik zit in een heel verkeerd topic narcis te feliciteren, ik dacht oprecht dat ik in “uitgerekend april” inbrak. Excuses voor degene die dit topic heeft opgezet, ik was me hier niet van bewust.

Deel Deze Pagina