Hyfosy

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by artie, Jul 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,566
    3,902
    113
    Female
    Hoi allemaal, nieuw in de wereld van fertiliteit dus ik kan wel wat (helaas) ervaren rotten in het vak gebruiken ;)

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak op fertiliteit gehad en ga binnenkort een hyfosy onderzoek krijgen. Iemand daar ervaring mee? Klinkt als horror voor mij (en ik heb een trauma met schuim inspuiten in darmen, ok het is ergens anders maar toch, ik hoorde schuim inspuiten en mijn interne alarmen gingen alweer af:rolleyes:) maar duurt waarschijnlijk niet zo lang? En valt hopelijk ook mee qua pijn.
    Ik heb mogelijk verklevingen op mijn eierstokken, dus dat willen ze testen.

Begin augustus intake voor alle verdere onderzoeken, geen idee wat ze nog meer gaan doen dan. Sowieso ook sperma onderzoek dacht ik. En moet ook voordien nog een hele hoop bloed laten trekken.
    En afhankelijk van de resultaten ineens starten met IVF of eerst nog met clomid proberen.
    Weer een hele nieuwe wereld die we gaan moeten leren kennen.

Heb ooit nog stage gedaan op fertiliteit maar alles is op die 10 jaar toch ook al weer best veel veranderd precies.

2. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Hoiii

Ik heb dit ook gehad begin dit jaar.
    Bij de vooronderzoeken (fertiliteit) vonden ze na verschillende echo's mijn linker eierstok/leider niet. Vandaar dat ze dit ook deden. Bij ons was er sprake van onverklaarbare infertiliteit.

Het onderzoek valt goed mee. De eendenbek was het vervelenste. Daarnaast was het beetje ongemakkelijk, maar deed geen pijn. Mij adviseerde ze om een paracetemol ervoor te nemen.
    Achteraf moest ik nog een pilletje nemen, ik dacht om eventuele ontsteking tegen te gaan.

Na de procedure (duurt maar paar minuutjes) kan je een heel klein beetje bloedverlies hebben.
    Een inlegkruisje is wel aangeraden om erna aan te hebben. Ik had erna wat buikkrampjes, maar niet eens zo erg als ongesteldheid krampen.

wij zijn daarna gestart met iui en bij de 2de poging was het raak.
    Ik las ergens (maar weet niet of het echt klopt) dat je iets meer kans zou maken na een HyFosy. Omdat dan alles "open" .
    Maar of dat klopt of wij gewoon geluk hebben gehad, laat ik in het midden :)

3. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    645
    607
    93
    Female
    Hier ook gehad inderdaad. Ik vond het heel goed te doen! Van tevoren volgens mij advies om een ibuprofen te nemen, heb er echt geen pijn of iets van gehad.
    Twee dagen later eisprong en dat was de enige ronde na 23 ‘gefaalde’ rondes dat ik een (helaas biochemische) zwangerschap heb gehad, dus ik geloof er ook wel in dat het wat doet.
    Succes! :thumup:

4. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,566
    3,902
    113
    Female
    Fijn om jullie ervaring te lezen en te horen dat het heel goed meevalt.
    Heb al zo veel medische dingen gehad maar elk nieuw onderzoek is toch weer even spannend.

Mokski likes this.
  5. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Snap ik & het is toch ook weer aan iets intiem. Maar het viel heel goed mee :)
    Heel veel succes!

artie likes this.
  6. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    #6 Panda95, Jul 27, 2023
    Last edited: Jul 27, 2023
    Heel veel succes!
    Ik heb het in juni ook moeten laten doen. Ik was erg zenuwachtig en beetje bang voor wat er op me af zou komen. De eendenbek was al niet fijn en die katheter voelde ik ook wat nijpen ofzo". Eens dat alles op zn plaats zat begon Ik wel hevige krampen te hebben (heviger dan ik ooit heb gevoeld met menstruatie) ondanks de paracetamol, maar gelukkig duurde het maar enkele minuten. Ik had blijkbaar "2 autostrades" dus perfecte doorgankelijkheid. :D daarna de rest vd dag het rustig aan gedaan.
    Fijn was het niet, maar het is echt maar paar minuutjes afzien dus dat maakt het het wel echt waard.

Share This Page