Als je kraamzorg wilt, zou ik dat heel snel gaan aanvragen! Moet officieel voor 12 weken. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik was heel vaak m'n handen. Maar echt niet voor ik de was aanraak of een glas pak of iemand een hand geef ofzo. Ik zou alleen moeder en kindzorg aanvragen en je vriend zelf de huishouding laten doen. Verder zou het me ook goed lijken als hij er hulp bij zoekt, vindt het wel erg ver gaan.
ik zou ook hulp zoeken voor vriend wat je kan wel zeggen " hij is niet in alles zo en ik kan er prima mee leven" maar het lijkt mij een zeer ongezonde omgeving voor een kindje. Een baby zou er geen last van hebben, maar kindjes doen heel wat na en het zou bijna zielig zijn als hij/zij dat later ook op deze manier doet, want het is niet gezond. Dus voor nu: hulp zoeken voor man en wellicht kan hij het straks al in de praktijk brengen door de kraam juist wel een keer de was te laten doen (en dan niet stiekem nog een keer wassen als ze weg is natuurlijk)
Niet rot bedoeld, maar hoe weet je dat? Je krijgt straks een kindje dat vrolijk over je heen spuugt, in je hand poept als je aan het verschonen/ wassen bent, zijn eten in de haren smeert, zijn luier uittrekt en over de wanden uitsmeert, je kledingkast misschien leeghaalt en gaat rollen door de kleding, enz enz Kan jouw vriend dat prima vinden, terwijl niemand de was of een glas mag aanraken zonder poetsprocedure? Het zou niet gezond zijn als de baby voor elk dingetje gedouched gaat worden. Voor de eerste maanden wordt zelfs geadviseerd om maar 2x per week in bad te doen. Ik roep maar wat dingen, misschien is het verstandig om die heel gedetailleerd te bespreken met je vriend. Of laat iemand met een kleine baby (en een dreumes) op bezoek komen en een paar uur blijven..
Je vriend mag wel een weekje bij ons komen logeren ... Heb ik een schoon huis en hij is van z'n smetvrees af Nee, zonder gekheid, ik sluit me echt aan bij wat hiervoor is verteld. Wat dacht je van spuitluiers? Liesbeth heeft de eerste weken wel 6x tegen muren/gordijnen aangepoept...
Ik zou ook echt hulp zoeken voor je man.. misschien dat jullie er wel mee kunnen leven maar je kind moet hier niet de dupe van worden.
Maar even serieus, het gedrag dat omschrijft is echt niet gezond! Om het maar voorzichtig uit te drukken. Net wat Adi zegt, als hij al hysterisch wordt bij het aanraken van de was.... wat denk je dat een baby doet? Lekker veel poepen ( vooral 's ochtends is het fijn om een hele slaapzak vol aan te treffen ), spugen, met eten gooien ( over de pas gewassen was ) Ik zou voor jezelf een kraamhulp regelen, en een psychiater voor je vriend.
Jeetje, dit is écht smetvrees hoor, ook al ontkent hij het. Hier moet hij echt voor in therapie. Ik wens je heel veel sterkte...
Voor mij en de baby was ze zo hygienisch als het hoort maar of ze haar handen wastte voor ze een glas uit de kast pakte? Geen idee ik lag boven in bed! Verder was ons huis nog schoner dan als ik het zelf doe ik dweil niet elke dag de slaapkamer bijvoorbeeld... Als hij zo'n smetvrees heeft laat dan de was aan hem over of moet hij werken? Of hij moet proberen idd zich een beetje aan te passen wat mij erg moeilijk lijkt in zo'n korte tijd... Ik denk ook dat hij hier niet alleen iets aan kan doen en misschien wel hulp moet zoeken.. Succes, snap je bezorgdheid!
Ik zou gek worden als mijn vriend dat allemaal deed... Maar er is geen kraamverzorgster die ook zo is als je vriend. Mijn kraamverzorgster was schoon, deed elke dag huishoudelijke taken, en was erg hygienisch met controle's bij mij en de kleine.