Hygiene

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw

- hoe vaak douchen jullie en hoe lang?
    Bij warm weer elke dag. Anders elke anderhalve dag.
    - hoe vaak wassen jullie je haar? bij elke douchebeurt.
    - hoe veel keer gebruik je dezelfde handdoek? bij elke douchebeurt een schone
    - hoe vaak verschoon je je bed? elke 2 weken. Als het heel warm zweterig weer is wat sneller....

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had eerder al gereageerd in dit onderwerp maar het forum doet raar. Wilde namelijk mezelf quoten, want ik moet het iets aanpassen. Heb bij de action een douchetimer gekocht :p, vanochtend gewassen, oksels geschoren en haren gewassen in 6 minuten (had in mijn vorige reactie 10 minuten gezegd). Na 8 minuten was ik ook afgedroogd en na 12 minuten heb ik de badkamer verlaten. Opmaken doe ik beneden. Heb gewoon op m'n gemakje gedaan zoals altijd, denk dat ik zonder haren wassen 3 minuten douche? Zal morgen eens kijken ;). Kan me niet voorstellen zo lang onder de douche te staan, ik vind het echt iets functioneels maar denk dat veel mensen het echt lekker vinden om te douchen ;)

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Douchen: elke dag, soms als het erg warm is of als ik onverwachts veel gezweet heb of ben gaan sporten een tweede keer. Ik douche zo'n 10 minuten, 1x in de week doe ik een masker en alles scheren en dan ben ik er 15 minuten onder.

Haren wassen: Om de dag, soms zit er 2 dagen tussen.

Handoek: Na 3 x afdrogen een schone, heb een tijje terug een artikel gelezen en daarin werd uitgelegd dat dat het beste was.

Bed verschonen: 1x per week en als het heel warm is na 3 dagen iig een ander hoeslaken.

4. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Was ook alleen een suggestie 😊 Gooi me kleding na 1 keer dragen wel in de was, misschien me spijkerbroek niet. Die kan ik soms wel twee keer aan. Maar komt ook meer omdat ik gewoon zelf niet fris vind.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Douchen doe ik om de dag, anders dag een washandje langs gezicht, oksels en de onderkant. Als ik douche dan wel vaak 20-30 minuten. Scheren, scrubben etc
    Haren wassen 1 keer per week, anders word het een pluizebol.
    Ik gebruik een handdoek altijd maar 1 keer
    Alles bedden verschoon ik op een vaste dag in de week.

6. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    - Ik douche elke dag, soms 2x per dag (vooral op hete dagen of wanneer ik intensiever heb bewogen). Ik douche dan 10-15 minuten.
    - Haren was ik om de dag
    - Dezelfde handdoek gebruik ik max. 1 keer
    - Bed verschoon ik 1 keer per week

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Om de dag, soms elke dag zoals met het warme weer, was dan ook elke keer mijn haar. De kinderen gaan ook om de dag.

Ik gebruik de handdoek 1 keer!

Alle bedden verschoon ik elke maandag.

8. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

- hoe vaak douchen jullie en hoe lang?
    Elke dag 5- 10 minuten,
    - hoe vaak wassen jullie je haar?
    2 keer per week
    - hoe veel keer gebruik je dezelfde handdoek?
    Altijd een schone
    - hoe vaak verschoon je je bed?
    minimaal 1 keer per week

9. p1982

p1982 Niet meer actief

douchen: iedere ochtend en soms savonds ook, rond de 10 min
    haren wassen: iedere ochtend
    hoevaak handdoek gebruiken: na iedere douche beurt een nieuwe
    bed verschonen: 1x per week en met warm weer vaker

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Douchen om de dag
    Haren wassen 1 x in de week (dan borstel ik het ook)
    Handdoek na 1 gebruik in de was
    Bed verschonen 1 keer per week, met warm weer 2x

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    - Iedere ochtend (avonddouchers, bleh... dat ruik je echt wel in de trein)
    - Eens in de twee dagen, behalve als ik weer eens sportdoelen heb, dan na het sporten (soms iedere dag)
    - geen idee, een dag of twee, drie? Hij droogt wel helemaal op. Als hij stinkt gaat hij de was in.
    - eens per week

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Had het hier laatst met vriendinnen over dus ben benieuwd hoe dat bij jullie zit;
    - hoe vaak douchen jullie en hoe lang? iedere dag 5 minuten soms 2x bv met warm weer
    - hoe vaak wassen jullie je haar?2 a3 x per week
    - hoe veel keer gebruik je dezelfde handdoek? pak iedere keer een nieuwe
    - hoe vaak verschoon je je bed?1 keer per week

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik douche iedere avond (en wat betreft de trein, daar zit ik niet in maar ik stink ook niet hoor, als je stinkt is er iets mis) sta er gauw 20-30 min onder, veels te lang dus eigenlijk... Maar kan zo heerlijk even wegdromen en alles weer op een rijtje aan het eind van de dag.

Ik was mijn haar om de 2-3 dagen, afhankelijk van hoe vies het is en of ik gesport heb.

Wel elke keer een schone handdoek. Op vakantie wel eens handdoeken 2x gebruikt.

Beddengoed eens per 1-2 weken, zou het elke week willen maar het is niet mn favoriete klusje. Bij ziekte was ik het wel meteen.
    Van mijn dochter verschoon ik het bed iets minder vaak. Van mijn zoontje juist wel 2-3 keer per week want die kwijlt en snottert erg in zn slaap.

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Oeps, sorry Ikkie :D

Ik zit met regelmaat in de trein naast zo'n type; vettige man die naar zijn beddengoed ruikt. Dat vind ik zó vies. Vooral omdat ik sinds onze dochter is geboren veel beter ruik dan daarvoor (lijkt wel, of ik ben er gewoon sneller misselijk van).

Maar misschien zijn er veel meer avonddouchers die ik helemaal niet geroken heb. De goede, zeg maar ;)

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik douche meestal 's avonds, maar rol niet vanuit bed de trein in, neem toch aan dat mensen zich 's ochtends aan de wastafel even wassen?

16. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    - Om de dag en dan ca 15 minuten
    - Om de dag
    - 1x
    - 1x per week

17. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Ik douche 1 of 2 keer per dag (10 a 15 minuten per keer) maar mijn haar was ik hooguit 2 keer per week. Ik heb 2 handdoeken hangen 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam. Die voor mijn lichaam gaat direct in de was en die voor mijn haar gebruik ik de volgende keer voor mijn lichaam en pak ik een schone voor mijn haar... dus doe 2 keer met een handdoek. 1 keer voor mijn haar, dan voor mijn lichaam en dan in de was.

Verschoon mijn bed elke week maar soms in de zomer vaker (ivm zweten) en soms in de winter iets langer... Gemiddeld elke week een schoon bedje.

Deel Deze Pagina