grr ik moet even mijn frustratie kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Dustin, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    wij wonen in een verschikkelijke wijk. onze auto is al 2 keer in brand gestoken. vaak ramen die worden ingegooid. (overigens niet alleen bij ons hoor). dus wij willen heel graag verhuizen naar een andere woning.

nu komt het probleem. wij wonen in een aangepaste woning omdat ik mijn knieschijf mis en mijn andere been erg instabiel is waardoor ik een rolstoel nodig heb.
    verhuizen naar een andere aangepaste woning mag niet omdat je er al een hebt.
    dus willen we graag verhuizen naar een andere normale woning en die dan zelf maar gaan aanpassen op onze kosten.

ons inkomen valt net boven de grens van sociale huurwoningen dus kunnen we niet op de website reageren (staan wel al 7 jaar ingeschreven). woningen boven die grens worden hier niet aangeboden dus dat schiet niet op.

de woningcooperatie wil graag aangepaste woningen omdat ze een tekort hebben. nu hebben we gevraagd of ze ons geen normale woning kunnen toewijzen want dan komt er een aangepaste woning vrij die hun graag willen hebben.

word ik net terug gebeld dat ze niks voor ons kunnen doen want onze woning zou niet rolstoelgeschikt zijn!!! ik woon hier nog maar net 8 jaar met een rolstoel en alles is aangepast via het wmo dus hoezo geen rolstoelgeschikte woning!

pff nu maar weer bellen met de gemeente.

het komt er dus eigenlijk op neer dat wij nooit meer kunnen verhuizen.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien dat jullie woning in het systeem niet goed staat geregistreerd ofzo? Kunnen ze niet zelf komen herkeuren? Want rolstoelgeschikt is gewoon rolstoelgeschikt natuurlijk!

3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Als jouw woning volgens de woningbouw niet rolstoelgeschikt is en je hebt dat wel nodig dan is het juist misschien in je voordeel? :D

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dit. Nodig ze uit om het te laten checken!

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Lijkt me wel! Niks uitnodigen, gewoon nieuwe woning vragen :)

Zou even een email sturen naar de woningbouw, waarin staat dat je n.a.v. hun bericht dat je woning niet rolstoelgeschikt is, graag dringend in aanmerking komt voor een juiste, rolstoelgeschikte woning, omdat je in een rolstoel zit.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, ook dat idd! Gewoon proberen joh!

7. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    we hebben net even de papieren opgezocht van de gemeente toen. daarin staat dat ze gingen zoeken naar een rolstoelgeschikte woning. ook de papieren van de toewijzing van deze woning door zowel de gemeente als de woningcooperatie hebben we gevonden. mijn man is nu naar de woningcooperatie met alle papieren. hopelijk komt er nog iets positiefs uit. zoniet dan gaan we weer bellen met de gemeente wat als dit geen rolstoelgeschikte woning is dan mogen ze wel is een rolstoelgeschikte woning gaan toewijzen na zoveel jaren.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Is er nog wat uitgekomen vandaag?

9. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    mijn man is naar de woningcooperatie gegaan. maar de mevrouw die erover gaat die was natuurlijk niet meer aanwezig in het gebouw. we hebben wel de papieren achter gelaten en we worden morgen teruggebeld. gelukkig heeft mijn man morgen een vrije dag.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Duimen dat het positief uitpakt!

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Spannend! Kopen is geen optie voor jullie?

12. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    kopen is helaas geen optie. ik heb een wajong uitkering en die word uiteraard niet meegenomen in de berekening van een hypotheek. en mijn man verdient niet genoeg om een huis te kunnen kopen. ook zou dit te onzeker zijn omdat het niet bekend is wat er met de wajong gaat gebeuren en we dan maar 1 inkomen zouden hebben.

13. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    pff vandaag reactie gehad. ze kunnen niks voor hun doen. voor de regels van toen was deze woning rolstoelgeschikt maar nu zijn er volgens hun andere regels en valt deze woning niet meer onder rolstoelgeschikt. verhuizen kan dus niet. ze zeggen dat we maar moeten wachten tot er een woning op de website komt die boven de huurgrens is dan kunnen we daar op reageren. het vervelende is alleen in de afgelopen 5 jaar is er niet 1 woning geweest die hoger was dan die grens.

wij zijn nu best boos en verdrietig dat we hier gewoon vast zitten.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Misschien een heel raar idee maar kun je niet iets van tv inschakelen om de druk op te voeren..? Raar verhaal dit. In mijn ogen als iets niet meer geschikt is naar de eisen van nu, moeten ze toch helpen een nieuwe woning te vinden?

15. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    daar heb ik ook aan zitten denken. maar mijn man denkt dat het niet gaat helpen. de woningbouw zegt dat we hier jaren zonder problemen hebben gewoond (dat klopt ook kwa woning) dus dat dit een adequate oplossing is voor mijn beperking. naar onze wensen of de wijk waar we wonen kijken ze niet dat maakt hun niet uit.

Deel Deze Pagina