Vannacht werd mn baby van 6 maanden wakker en huilde steeds een beetje (doet hij normaal nooit) en heb m er maar even uit gehaald en gevoed. Vanmorgen even in zijn mondje gevoeld en ja hoor!!!! Ik voelde gewoon een scherp/grillig randje onderin! Dat zal vast zijn eerste tandje zijn Kon het nog niet zo goed zien omdat hij steeds zijn tong er voor duwde. Nu vroeg ik mij af: Als een tandje eenmaal door is, doet het dan ook nog pijn en hebben ze dan ook nog last? Of is dat alleen VOOR het doorkomen zegmaar...? Want dan kan ik misschien alsnog wat in huis halen tegen de pijn, mocht hij weer huilen, dan ligt het dus misschien daar aan..! Wat gaat de tijd toch snel, moest er wel even een traantje om laten
Inderdaad weer een nieuwe mijlpaal, het gaat zo snel! De pijn wordt veroorzaakt door de tand die tegen het tandvlees aan zit te drukken. Als hij er eenmaal doorheen is, echt gewoon het eerste puntje, dan is de druk eraf en is de pijn ook weg. Als je het puntje dus al voelt zal hij van die tand geen last meer hebben. Echter is mijn ervaring wel dat tandjes altijd in paren komen, als de eerste er dus doorheen is volgt die gene er naast vaak ook heel snel en daar kan hij dan nog wel last van hebben. Dus iets in huis halen kan altijd, de overige tandjes komen immers ook ooit nog door Bij mijn dochter hielp paracetamol toch het best. Smeerseltjes of pilletjes ook geprobeerd maar had niet het gevoel dat dat veel hielp.
Ok, dan houd ik het desnoods ook gewoon bij paracetamol, als ik merk dat hij last heeft of huilerig is. Ik neem aan dat ik dit dan wel gewoon een keertje geven kan ook al heeft hij geen koorts? Ik heb dat wel in huis maar geen andere smeerseltjes of goedjes haha...!
Misschien werken pilletjes of smeersels natuurlijk wel bij jou zoon, maar op zich heeft het allemaal dezelfde werking. Het voordeel van paracetamol vind ik dat het echt de pijn even wegneemt en ze daardoor beter slapen of overdag beter in hun vel zitten. En je mag het gewoon geven zonder koorts en alleen bij pijn. Mijn dochter heeft het ook niet lang nodig gehad, bij de eerste 2 tandjes beide een dagje en de laatste keer een aantal nachten, maar toen kwamen er ook 4 tegelijk door. Zou even kijken wat voor jullie het beste werkt, maar alleen paracetamol is prima is mijn ervaring. Geven zodra je merkt dat hij echt pijn heeft en je zal zien, voordat je het weet zijn ze door
Ja, spannend! Hij heeft de afgelopen 2/3 avonden ook inderdaad gehuild bij het naar bed gaan of werd dan ineens na een half uur weer huilend wakker en dat doet hij nooit! Dus ik dacht al: Wat is er toch.. Heb hem maar gepakt, getroost, water gegeven (had in dat geval achteraf denk ik dus paracetamol moeten doen)..Vannacht ineens rond half 2 dus ook gehuild maar is toen wel lekker verder gaan slapen na een beetje voeden. Maar vanmorgen voelde ik al wat, dus het tandje was er al door! Had al zeker een week niet meer gevoeld dus misschien zit het er al een paar daagjes Ga nu ook beginnen met poetsen, en ik neem aan dat ik dan binnenkort het tweede tandje ook zal gaan voelen? Komen ze snel naar boven na het eerste randje?
Dentinox werkt bij veel baby's goed. Dat smeer je op het tandvlees. Het kan net even helpen om de pijn te verdoven zodat ze wel in kunnen slapen (vooral overdag). Tandjes komen vaak achter elkaar (hier de onderste 2 snijtanden achter elkaar en direct daarna de 2 hoektanden boven tegelijk). Nu komt er nog een hoektandje door.
Wat ik bij Dentinox weer zo vervelend vond is dat je een half uur erna niets te drinken mocht geven. Was dan soms echt een puzzel met voeding en smeren. Hier kwamen ze in paren, maar daar houdt het ook mee op haha. De eerste 2 ondertanden kreeg ze toen ze 4.5 maand was en pas vorige maand (op vakantie) kreeg ze tand 3 t/m 6 (beide hoektanden onder en 2 tanden boven). Zag volgens mij ook al een hoektand boven zitten, maar kon het niet echt goed zien. Ik denk dat het een maandje of 2 duurt dat ze helemaal door zijn, i.i.g. bij mijn dochter. De 2 hoektanden beneden zijn ongeveer 5 weken geleden doorgekomen en zijn nu iets over de helft. Maar weet niet of dat per kind verschilt.
Mijn dochter vond een bijtring die in de koelkast kon heerlijk (oa bij Kruidvat en Prenatal te koop). Bij mijn dochter was het ongeveer 1 week dat ze wat mopperig was en toen het tandje door was, was ze weer in orde. Inderdaad een paracetamol tegen de pijn kan helpen. Let wel op, als hij koorts krijgt is er ook wat anders aan de hand. Van het doorkomen van tandjes krijgt een kindje geen koorts (wordt wel vaak gedacht), maar zijn weerstand zal wel wat lager zijn waardoor hij makkelijker iets oppakt.
Hier kwamen tanden 1voor 1 maar hij had zijn eerste al met 2.5 maand.nu is hij bijna 15 maanden en krijgt tegelijk 2 kiezen en 1 tand en nu weer wat onderweg.we gebruiken geen smeersels allalleen paracetamol indien nodig
Wanneer Poetsen jullie de eerste tandjes? Ik geef eigenlijk altijd nog bv voor het slapen gaan, kan ik ook daar voor poetsen (wanneer hij in bad gaat)? Of geldt het al net als bij ons, na t poetsen niet meer eten/drinken?
Als hij voornamelijk in bed wakker word van de pijn is het een idee om het hoofdeinde iets hoger te zetten. Dit omdat er een hogere druk in het hoofdje komt blijkbaar en ze daar last van kunnen hebben. Heb dit al een paar keer gehoord.
Ja heb ik ook gelezen alleen dat gaat niet zo makkelijk want hij rolt z'n hele bed door dus vind dat toch niet zon prettig idee. Eergisteren ging hij zonder kik te geven slapen. Maar vanavond weer drama.. Hard huilen, dan weer stil, weer huilen, vuist in de mond en echt wanhopig doen heel sneu. En heb toch t gevoel dat t nog aan die tandjes ligt. Paracetamol gegeven en nog temp opgemeten maar die was goed. Ruim 5 kwartier in de weer geweest, steeds er heen en weer troosten op de een of andere manier.. Ik voel echt een scherp randje dus dat tandje is er uit en vlak er naast voel en zie ik ook wat maar misschien is t nog niet helemaal doorgebroken en is hij daarom nog zo huilerig? Overdag vermaakt hij zich ook maar kort en wil alleen maar bij mij zijn, alleen spelen lukt maar soms.
Hier 's avonds voeding geven, tanden poetsen en daarna (als het nodig is) beetje Dentinox smeren. Een speentje werkt hier ook heel goed. Van het sabbelen vergeten ze de pijn even en mijn dochter valt dan wel in slaap. Overdag geef ik vaak een koude bijtring of lekker stukke komkommer uit de koelkast.
Hier is haar eerste tandje ook eindelijk door. Zat er al 2 maanden tegenaan te drukken.. Maar wij hebben een zalfje geprobeerd maar ze likte alles af en daar zit een beetje verdovende werking in en ik denk dat ze toen haar tong niet meer zo goed voelde en toen heeft ze echt de hele avond gehuild.. Hier veel bijtringen, bijtspeeltjes, mijn handen en natte washandjes bi men handbereik!
Lastig he!! Ik merk dat hij echt al een week uit zn doen is! Ze hebben gister ook de 6 maanden prik niet gegeven omdat ik toch t idee had dat hij iets verhoging had.. Hoelang kan het duren zoiets? Misschien zit er ook een sprongetje bij. Hij heeft nu wel de twee tandjes door zag ik, heb duidelijk twee witte streepjes buiten het tandvlees kunnen zien nu. Stuk koude komkommer is ook een goede!! Hij sliep wel lekker vannacht en heeft niet gehuild oid.. Hij is nu bij de oppas, vond het echt niet fijn om m achter te laten want hij begon meteen al weer te jengelen daar terwijl hij normaal gesproken best makkelijk is