In februari gaan wij verhuizen naar onze nieuwe woning. Nou is ons meisje (nu 15 maanden) erg gevoelig, slapen op andere plekken dan haar eigen kamertje heeft ze eigenlijk nooit gedaan. We proberen het nog wel eens bij mijn ouders, maar eigenlijk wil dat nooit lukken. Je snapt het al, ik heb al wat zorgen om de verhuizing die eraan zit te komen. Daarbij komt dat we eigenlijk 2 keer zullen moeten verhuizen. Omdat het nieuwe huis nog een verbouwing nodig heeft zowel boven als beneden. Dus een maand of 3-4 zullen we in een ander huisje verblijven en dan weer doorverhuizen. Het plan is wel om ervoor te zorgen dat ze continue in haar eigen bedje kan slapen (met haar eigen geurtjes) zodat ze niet ook nog in een campingbedje moet of zo. Maar de vraag is nu vooral: heeft er iemand tips/ervaringen over hoe we de verhuizing het beste kunnen aanpakken. Ik ben er een beetje bang voor dat ze helemaal van slag zal raken en vooral ook dat als ze in het 1e huisje eenmaal gewend is ze dus wéér moet verhuizen en we weer van vooraf aan kunnen beginnen. Wie heeft er tips om het zo makkelijk mogelijk te laten gaan?
Wij zijn verhuisd met onze dramatische slaapster toen ze zes maanden was en toen ze veertien maanden was. Met zes maanden werd het niet erger (kon ook bijna niet) en met veertien maanden werd ze twee weken lang 's nachts weer vaker en langer wakker. Ben er op een matras naast gaan liggen als ze wakker werd, hand op haar rug en zo werd ze langzaam steeds rustiger. Ik had ook haar beddengoed, pyjama en slaapzak expres niet gewassen, zodat ze haar eigen lucht nog een beetje in haar neus zou hebben.
2 weken is nog wel te overzien. Fijn te weten dat het daarna ook weer gewoon over kan zijn. Wij laten onze dochter ook nooit huilen. Wij zijn idd ook van plan om het beddengoed pas na een paar dagen te wassen zodat ze haar eigen geur ook mee neemt naar het nieuwe huis. Verder nog mensen met ervaringen/tips?