Ik vind het zo raar. Ik draag mijn trouwring altijd, ik doe hem 1 x per week een een kwartiertje af, namelijk als ik gehaktballen maak waarbij ik met mijn handen de ballen draai > dan doe ik altijd mijn ringen af omdat ik het anders niet fris vind. Maar verder draag ik hem altijd. Nu geef ik toe, ik heb veel overgewicht en ik ben zeker veel zwaarder dan toen ik trouwde. Alleen heb ik altijd slanke vingers gehad. Het is wel zo dat ik altijd een beetje zeep nodig heb om mijn trouwring af te krijgen, maar verder nooit last van gehad. De laatste tijd heb ik erge droge handen. Ik denk door de kou in combinatie met dat ik op mijn werk zo'n 50 x per dag mijn handen was en constant met mijn handen onder de kraan zit ivm voorspoelen van afwas. Maandag had ik zo'n jeuk onder mijn ring en wilde ik hem af doen. Dat wilde bijna niet. Het is gelukt. Maar vraag niet hoe, heel veel zeep en nog wou het niet. Uiteindelijk met mijn tanden eraf gekregen maar met heel veel pijn.... En nu krijg ik hem niet meer om. Maar het vreemde, het is niet zo dat ik hem in maanden niet af heb gedaan, ik doe het immers elke week. En als ik het bekijk, dan ligt het niet aan dat mijn vingers te dik zijn qua vet ofzo. Maar het lijkt alsof de ring met geen mogelijkheid om de onderste knokkel past. Alsof die botjes gewoon ruimer zijn dan de ring... Maar dat kan toch niet? Als je dikker wordt, je botten zetten toch niet uit of wel? Ik denk echt dat ik hem groter moet laten maken, omdat hij altijd al wat strak zat. Maar ik denk ook dat mijn man zegt, dat ik moet zorgen dat ik afval en dat hij dan wel weer zal passen. Maar ik twijfel of dat lukt ,en als dat al zou werken, hoe lang zal het dan niet duren? Ik zal wel raar zijn, maar ik vind het echt niet leuk als ik die ring niet om heb. Ik loop er nu 2 dagen zonder en eigenlijk wou ik hem toch weer om doen, maar ik denk echt dat het onverstandig is hem door te drukken. Ik weet nog dat de zaak waar we de trouwringen destijds gekocht hebben zeiden, ''als de ring ooit groter of kleiner moet, kom gerust terug''. Heeft iemand ervaring hier mee? En kan het echt dat je knokkels veranderen? Ik vind het zo raar dat ik hem elke week om en af heb gedaan en dat hij nu ineens echt veel te klein lijkt...
Ik heb ook veel overgewicht gehad, en herken dit wel. Helaas komt het toch echt door gewichtstoename denk ik. Dat gaat zo geleidelijk aan dat je niet ziet dat je vingers ook dikker worden. Kan me idd niet voorstellen dat je kootje dikker is, hoewel ie wel kan opzwellen misschien door ontsteking ofzo maar dat zou je dan ook moeten merken (pijn, rood) Als je ring heel erg klemde kan dat wel wat laten opzetten. Maar ik vrees dat het iig deels door je gewicht komt. Ik ben heel veel afgevallen 2 jaar terug en het is bizar op hoewel gekke plekken je dunner wordt.. zelfs mijn schoenmaat werd kleiner...
Dus jij denkt dat groter maken onverstandig is omdat hij, stel dat ik wel serieus zou afvallen, dan echt te groot zal zijn?
Ik denk wel dat hij dan te groot zou worden, mijn trouwring is ook veel te groot nu. Of je hem dan moet laten vermaken kies je zelf.
ik ben 50 kilo kwijt en pas mijn trouwring ook niet. en mijn man is hem kwijt en mocht hem ook niet om met zijn werk wij hechten er niet veel waarde aan we zijn niet getrouwd om de ringen
Misschien kom ik hard over maar zo bedoel ik het niet .. Zie het als een teken ... En misschien heeft je man gelijk! .. Bij mij gebeurde er ook iets en toen ging er een knop om en ben inmiddels 7.5 kilo afgevallen En ik merk het idd aan mijn vingers 1 ring is zelfs te groot nu en merk het aan mijn schoenen overal ... En jongens wat ben ik trots. Ik zou zeker niet de ring groter laten maken...
Nee het is niet hard, het is de waarheid. Het is een teken dat het echt tijd is voor verandering. Hij gaat in het doosje naast die van mijn man, die hem misschien 2 dagen per jaar draagt (houdt er niet van maar kan ook niet ivm werk). Ik zal wel op zoek naar een goedkope ring omdat het echt raar lijkt en voelt zonder ring om mijn vingers en ga ernaar streven zo snel mogelijk mijn trouwring weer te passen. Nu groter maken en later weer kleiner, daar wordt hij vast niet mooier van. Bedankt!
Ik ben nu ook 10 kilo zwaarder dan normaal en pas mijn ringen ook niet meer. Nouja, ze zitten gewoon niet lekker. Komt denk ik wel door gewicht, bij mij in ieder geval wel. Als je zoveel waarde hecht aan jullie ringen..zie het dan als een motivatie om wat gewicht te verliezen! Succes..!
20 kilo zwaarder dan voorheen en ik pas mijn ringen ook niet meer. Zal waarschijnlijk toch echt door je gewicht komen helaas.
Ik ben inmiddels 9 kg afgevallen en mijn ring is te groot geworden. Ik vind het ook heel irritant voelen zonder ring. Ik draai er graag aan. Overigens draag ik m nog wel hoor, maar blijf bang het te verliezen. Nog even en hij past met gemak om mijn duim wanneer ik mijn streefgewicht heb bereikt laat ik het kleiner maken.
Ik ben vlak naar ons trouwen 15 kilo afgevallen en ik heb tot 2 keer toe mijn ring kleiner laten maken en nu ik nog verder aan het afvallen ben merk ik wel dat mijn ring weer te groot word.(help en ik heb nu al een kindermaatje:S)
Mee eens. Ik zou kiezen voor afvallen. Niet alleen omdat je dan je ring weer past maar ook omdat het lichamelijk veel gezonder is.
Tijdens mn zwangerschap mn ring ook af gehad ivm zwaarder worden.. even wennen en immers ben je niet voor de ring getrouwd toch..? Nu inmiddels 20 kg lichter en moet ik oppassen hem niet te verliezen.. 😅
ik hield tijdens en na zwangerschap nog ontzettend lang onwijs veel vocht vast, vooral ook in m'n vingers. ja en had ook overgewicht (nog steeds wel een beetje hoor). ik val tergend langzaam af (maar goed, t blijft er ook wel af! dus geen jojo), en inmiddels heb ik ook geen vochtprobleem meer. mijn ring zat altijd echt te strak, zat niet lekker, maar wel omgehouden als dat enigszins kon. nu ik weer wat meer mezelf begin te worden merk ik dat die ring ook lekkerder zit weer en niet zo zit te knellen voor mn gevoel. ook andere ringen merk ik verschil. ik zou proberen dus gewicht kwijt te raken (op een gezonde en verantwoorde manier), en tot die tijd als je idd wel iets wilt dragen een mooie goedkopere ring kopen die je nu goed past.
Ik zou het idd als teken zien om te gaan afvallen. Tot die tijd als ketting gebruiken en zeker niets aan die ring gaan veranderen! Hopelijk pas je hem dan weer snel!
net wat de meesten zeggen, denk echt dat het door je gewicht komt. Aan het einde van de zwangerschap kon ik hem ook niet meer om. Na 6 maanden ong. was ik genoeg afgevallen om mijn ring weer om te kunnen. En naarmate de laatste kilo's eraf gaan, merk ik dat mijn ring steeds losser komt te zitten.
Komt helaas door gewicht, je botjes worden niet groter als je aankomt of afvalt. Ik ben 80 kilo afgevallen en kon al mijn ringen weggooien bij wijze van spreken, je valt af op de raarste plekken van je vingers tot je tenen ik ben zelfs 2 schoenmaten geslonken.