Hyperalert en gespannen 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik had voor mijn zwangerschap altijd een tamelijk snelle schildklier. Niet te snel, maar wel aan de snelle kant. TSH van 0,7 ofzo, mag tussen 0,4 en 4,0 zitten geloof ik.
    Na mijn bevalling heb ik nog 2x bloed laten prikken, toen was het 2,5. Laatste keer is wel een jaar geleden ofzo. Kan dat opeens weer veranderen? Dan is het de moeite om nog eens te prikken.

Bloedarmoede is geen sprake van, ik kom iedere 6wk bij de bloedbank en mijn ijzer is altijd heel hoog. Ik zeg voor de grap wel eens dat het maar goed is dat ik daar iedere 6wk kom...even wat aftappen. Hb van 10 ofzo.

Ik heb wel een licht verhoogde bloeddruk. Wt niet of dat invloed kan hebben op slapen en gespannen zijn??

A.s. maandag heb ik toch maar weer een afspraak bij de huisarts. Ik ben nu bij de laatste psych "ontslagen" dwz hij wist ook niet wat ik nog kon doen.
    Ik wilde eigenlijk niet weer naar de huisarts met deze klacht, ze weet inmiddels dat ik slaapproblemen heb. Kan wel weer komen zeuren, maar dat vind ik eigenlijk ook weer zonde van haar tijd...maar ja, mezelf erbij neerleggen is ook niet echt de oplossing.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik heb een tijd terug heel goed geslapen op 1 tablet sintjanskruid per dag. Bij de apotheek kun je deze verkrijgen, met het hoogst gedoseerde werkzame bestanddeel hypericum. Deze is weer wat beter dan die van kruidvat en Etos. Verder heb ik zelf een elektrische deken. Soms schrik ik waker en begin ik te malen. Dan zet ik mijn deken even aan en val weer in slaap.

Deel Deze Pagina