Hier gisteren ook n rotdag. Benauwde weer was niet fijn. Hartstikke beroerd en moe. Zo naar vk. Blijf ertegenop zien. Tevaak slecht nieuws gehad... Heb n babysound maar hoor t hartje niet, wel plopjes en van die tikjes steeds maar weet niet of dat de baby is of mn darmen. Ben nu 13 weken. Succes dames vandaag!
@ miezemuis: Jah warm hè, het valt mij ook zwaar. Heb vanochtend een ventilator gehaald bij Blokker, dacht ik haal hem nu maar want het word alleen maar warmer en dan zijn ze uitverkocht. Nu binnen op de bank met venitilatorbriesje ... Heb jij er geen? Misselijkheid is hier ook heviger met dit weer . En toch kijk ik liever naar buiten met dit weer dan wanneer het grijs en nat is. Succes bij de vk! @ senna: Ik gebruik al vanaf het begin Emesafene, heeft wel even geduurd voordat ik daar merkbaar effect van had maar uiteindelijk ging ik van de hele dag overgeven naar nu al een tijdje ca. 1x per dag. Dat is wel als ik me rustig houd, anders neemt het weer toe. Helaas doet het voor dat misselijke gevoel helemaal niks ... Ben al 12 weken thuis en nu 18 weken dagelijks aan het overgeven. En al is het nu niet zo vaak meer het vreet nog steeds vreselijk veel energie en ben doodop. Maar ben gelukkig niet in het hospitaal aan het infuus beland tot nu toe ... Hihi ook even een positief puntje .
Wat heftig mik. Maar ontzettend goed dat je niet opgenomen bent geweest. Meiden vertroetel je zelf met waterijsjes naturel chips en cola. Deze combi zit namelijk ook in een infuus. Denk aan jullie
Ja hier ook blij met de frisheid . Tjees wat een warmte ... ik was er nog zieker van. Alle ramen open hier ... Temperatuur hier in huis is nu gedaald van 26 naar 24,5 graden.
Ja die warmte.... Pfff hier in bed, gordijnen dicht en ventilator aan. Natte handdoek op mn buik. Leuk is anders...
ZIjn er hier ook meiden die voor de 2de keer zwanger willen worden/zijn? Hoe verliep de zwangerschap toen? Zijn jullie weer zo ziek? En waren jullie bang om weer zo ziek te worden?
Ik ben voor de tweede keer zwanger en voor de tweede keer HG. Al vond ik de eerste zwangerschap extremer en ook traumatischer. Ik ben de eerste keer drie keer opgenomen geweest, sondevoeding enz. Nu hoefde ik gelukkig niet in het ziekenhuis opgenomen te worden, al was het soms wel kantje boord. Na mijn eerste zwangerschap hebben mijn man en ik ook getwijfeld of we het nog een keer aandurfden, te meer omdat ik na de eerste zwangerschap ook nog een zwangerschapsdepressie en -psychose heb gehad. Uiteindelijk er toch voor gekozen om ervoor te gaan. Vergeleken met de eerste zwangerschap mag ik tot nu toe niet klagen, maar dit is wat ons betreft zeker de laatste zwangerschap!
Floradi, tweede zwangerschap ook ziek, eertse 3 maanden gewoon misselijk, en dan bedoel ik, af en toe overgeven, niet aan bed gebonden en met moeite de dingen kunnen doen die moeten. Eerste had ik HG incl ziekenhuis en infuus + sonde. Ik wilde bij de 2de niet klagen, want ik wist dat het erger kon, toch blijft het niet leuk. 2de was ook echt gepland op moment dat het financieel mogelijk was, ik had alleen een 0 uren contract. Ik hield constant rekening met het ziek zijn tijdens zwangerschap. Later in zwangerschap wel 4 weken uitgeschakeld, waarvan 1 week in het ziekenhuis. Toen echt tegen mezelf gezegd dat dit de laatste zwangerschap was, ik vond het vreselijk voor mijn dochter dat ik al die weken niets of bijna niets voor haar kon doen. Ben blij met mijn 2 kinderen. Maar als ik niet zo ziek was van de zwangerschappen geloof ik vast dat ik best nog een keer zwanger durfde te zijn.
hmmm het klinkt een klein beetje positief. Ik was al bang dat de kans op herhaling groot zou zijn, maar wel fijn dat jullie het als minder 'erg' ervaren. Ik ben de vorige keer 3x bijna uitgedroogd geweest. en heb tot 20 weken helemaal plat gelegen. Ik kon echt niets meer. Vanaf 34 weken lag ik in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en uiteindelijk ben ik ingeleid. Ergens heb ik de hoop dat mijn volgende zwangerschap beter zal verlopen. Mocht ik nog een keer zo ziek worden is dit ook zeker mijn laatste zwangerschap.
Hier nu voor de 2e keer zwanger. bij de 1e 4x opgenomen geweest. Nieren en lever vielen uit. Sonde geprobeerd maar maakte alles alleen maar erger. Met 20 weken haldol gekregen en toen ging t wat beter. Af en toe spugen. Door t vele spugen doof geworden aan 1 oor. nu gaat t beter. 2 weken terug opname gehad en nu de maximale dosis xofran. Ik kan verder niet heel veel ondernemen of alleen voor mijn dochter zorgen. Ik hoop volgende week dat ik weer aan de haldol mag. Hierna komt er ook geen kindje meer. Ik vind zwanger zijn niet leuk. Ik zie t echt als t uitzitten van......... helaas... want zwanger zijn betekend erg veel voor me. Maar t liefst sla ik dat gedeelte over.
Hier ook voor de tweede keer zwanger. 1e zwangerschap had als voordeel dat ik alle rust kon pakken omdat ik nog geen kind had. 2e zwangerschap voelt veel zwaarder. Tot week 27 niet voor mijn zoontje kunnen zorgen. Ziekenhuisopname en dus weg bij je gezin voelde erg zwaar en schuldig naar zoon toe.mMentaal viel het mij dus erg tegen terwijl ik dacht dat het makkelijker zou zij. Gezien mijn 1e ervaring maar niet dus. Gelukkig gaat het sinds week 27 wel een stuk beter maar het blijft zwaar. Ook hier is het de laatste zwangerschap dit trek ik niet nog een keer. Sorry dat ik niet zo positief ben maar wil wel eerlijk zijn. Ook is er een kans dat het minder erg is en dat is zeker een overweging waard. Zorg in ieder geval voor genoeg hulp/oppas mocht het wel nodig zijn, dat scheelt een hoop stress. Sterkte met deze moeilijke keus.
Toch hebben we ervoor gekozen door een opmerking van mijn nicht. Ze had alle begrip dat het zo zwaar was, maar als je het relativeerde was het een jaar op een mensenleven en wat is een jaar? Daarna heb je wel een wondertje! Bovendien vonden we het voor onze dochter niet leuk dat ze alleen zou opgroeien en later ook niemand had om herinneringen mee op te halen. Al begrijp ik ook heel goed dat deze relativatie niet voor iedereen een 'go' betekend is dit misschien wel iets wat je kan helpen met je besluit. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen bij hun standpunt blijven, dit nooit weer! Ik heb mezelf ook wel eens voor gek verklaard tijdens deze zwangerschap, maar ja... Maar zoals al eerder gezegd zal het bij ons echt bij twee blijven!
Hier ook voor de tweede keer zwanger en hg gehad. De zwangerschappen waren zowat hetzelfde. Kon helaas niet voor mijn kind zorgen tot de 16 de week daarna zelf geprobeerd maar was ook vaak misselijk hoe meer inspanning hoe misselijker je word. Hier ook altijd een wens gehad van drie kids maar denk niet dat ik nog een zwngerschap aandurf. Je word bijna een jaar uitgeschakeld en met twee kinderen word alles moeilijker. We zien wel wat de toekomst ons brengt..
Ja heftig he! Ergens doe ik aan struisvogel politiek en roep ik steeds dat mij dit niet nog een keer gaat gebeuren,,, Maar eigenlijk tegen beter weten in. Wij willen zo graag nog zo'n klein wondertje. Maarja.. de vorige keer was ik echt volledig uit de running. Hoe gaat dat straks.. Nu loopt er wel al een kindje rond. Langzaam moet ik er maar vanuit gaan dat ik toch weer een paar maanden ziek zal zijn.
Hier was het in de 2e zwangerschap erger...bij eerste zat ik tegen opname aan...nu wel opname gehad en medicatie. Denk dat het wel meespeelt dat ik een hele drukke dochter heb waardoor ik te weinig op mezelf gelet heb. @hitte: indien mogelijk badje opzetten en daar in gaan liggen. Ik zet steeds drinken in plastic bekers van mn dochter in de vriezer..dan krijg je een soort slush
Hoi meiden. Vergeten te abboneren op.dit deel...oops... Lees dat jullie ook meer last hebben met t warme weer. Tis nu weer zo warm blegh. Hier was t donderdag goed bij vk. Kleine doet t goed. Moest zondag opnieuw heen omdat ze bang waren voor uitdroging ivm spugen weer, viel mee kon weer naar huis met opgehoogde medicatie. Ik slik primperan drie keer daags. Nog steeds nergens zin in qua eten.ook geen trek. Maar ja heb ook sondevoeding hoewel dat op lage stand staat.en een.zak per dag. Probeer nu nutridrink erbij te nemen om wat meer binnen te krijgen. Afspraak voor 20 weken echo staat al. Nog zes weekjes...dan op de helft...pft.. K ben erg blij dat de kleine zo goed groeit maar wat een rotzwangerschap tot nu toe zeg! Genieten.zit er niet in zo. Hopelijk word dat wat tastbaarder als je het gaat voelen bewegen. Kijk ik naar uit. Hoe is het met jullie? Ook zo weinig energie? Ik baal ervan. Ben.nog maar n schim van wat ik was...maar wat verander je eraan? Kop op meiden....dikke knuffel!