Hallo allemaal, Ik lees/schrijf vanaf vandaag graag mee op dit forum om een beetje mijn hart te kunnen luchten. Ik ben op het moment 13 weken in verwachting. Ik heb al twee ziekenhuisopnames achter de rug en nu ik weer thuis ben verval ik weer in het overgeven en wanhopig zoeken naar drinken wat wel binnen blijft. Op het moment zie ik het allemaal even niet meer zitten en wou ik dat ik wakker werd op het moment dat de misselijkheid helemaal weg is. Rust nemen thuis is lastig omdat ik ook nog een kind van 3 heb rondlopen. Ik voel me in de omgeving erg onbegrepen. Krijg regelmatig opmerkingen naar mijn hoofd als: tja, het hoort erbij hè!
Heftig Moniqueh. Wat naar ook dat het thuis meteen weer misgaat, als het vocht ook niet binnenblijft is het wel heel lastig. Je hebt vast al veel geprobeerd. Het klinkt misschien stom en misschien had ik gewoon geluk maar bij mij gingen twee dingen goed en dat was ijskoude cola (wel de cafeïnevrije variant) en gek genoeg sojamelk. Kwam er ook wel eens weer uit maar bleef over het algemeen zitten. Lastig ook dat je nog een kleine hebt rondlopen. Respect hoor, ik ben nu blij dat ik niet voor nog een kindje hoef te zorgen. Ben inmiddels 34 weken. De misselijkheid is er nog 24/7 en ik slik nog steeds medicijnen maar ik geef niet meer elke dag over. Wel extreem moe en mijn spieren voelen vreselijk verzuurd, alsof ik keihard heb gesport. Ach en die opmerkingen, dat vreet ook veel te veel energie. Het is het beste dat soort geneuzel te negeren. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar een beetje begrip van de buitenwereld zou het allemaal ook iets makkelijker maken. Helaas komt dat maar in hele kleine beetjes en van enkele mensen, maar die mensen koester ik. Heb mensen wel eens een artikel over HG onder de neus gedrukt, maar ook dat heeft niet mogen baten. En nee ... Dit hoort er niet bij, als het erbij zou horen zou elke zwangere vrouw zo misselijk zijn, elke dag moeten overgeven, in het ziekenhuis belanden i.v.m uitdroging, aan de sondevoeding of tpv moeten. Het is idioot dat mensen roepen dat het erbij hoort. Heb er ook wel tegen gevochten en heel erg het gevoel gehad mezelf telkens weer te moeten verdedigen. Maar ik ben er na verloop van tijd maar mee gestopt ... Bij sommige mensen is het gewoon zinloos. Mijn schoonmoeder bied me doodleuk een tompouce aan en is verbaasd dat ik die niet wil en dat ik 'nog steeds zo misselijk ben', 'eet je wel goed?' zegt ze dan ! Heb het al 100 x uitgelegd. Ik doe het niet meer. Maak één opmerking en dan denk ik gewoon 'zucht' en laat ik het erbij. Hopelijk lukt het jou om vocht te vinden wat wel binnen blijft. Of is er misschien voedsel met veel vocht wat je wel kan verdragen? Ik noem maar wat hoor, het is voor iedereen zo anders de HG dat heb ik wel geleerd. Wat de één wel verdraagt is voor de ander killing. Sterkte Moniqueh
Vreselijk he? Mijn ervaring ondertussen is dat mensen ook vinden dat je zeurt zodra ze vragen hoe het gaat en als je een eerlijk antwoord geeft. @moniqueh: is de kleine van 3 iedere dag thuis? Ik heb ook een kleine van 3 en ik ben 1 dag alleen met hem thuis. Vindt dat ook echt vreselijk zwaar. Kun je geen opvang voor de kleine regelen? Zo te lezen heb je dat wel echt nodig...
Sommige mensen zullen het gewoon nooit snappen. Je kan proberen duidelijk te vertellen wat er gebeurt in je leven, maar ze zullen zich nooit kunnen inleven. (Gelukkig voor hen) of ze denken inderdaad dat het erbij hoort. Het is jouw energie niet waard om je er druk over te maken. Die kan je veel beter gebruiken.
Lieve meiden, Ik ben ondertussen op 21-9 na 39,5 weken zwangerschap en 39,5 weken hg bevallen van een prachtige zoon. Het was een zware en heftige bevalling met complicaties, maar ondertussen maken we het goed. De hg was nadat de placenta eruit was verdwenen, ik kan weer eten met smaak en de misselijkheid, het spugen en de nare smaak is weg. Wel nog alles opbouwen met eten, maar dat is ook wel te verwachten. Iedereen die er nog middenin zit, heel veel sterkte! Vanuit hier denk ik aan jullie! Jullie zijn zo sterk!
Lasas proficiat! Fijn dat je het goed maakt.. Ik zelf ben op 20-09 bevallen van een zoon ook na een zwangerschap met hg maar rond de twintig weken ging het wat beter met mij. Ik denk dat jij mij nog wel kan herinnrren van mijn reacties toendertijd.. ( werd namelijk niet veel gereageerd toen). Ik heb wel zitten huilen na mijn bevalling omdat dit waarschijnlijk de laatste zwangerschap is vanwege hg.. ik heb namelijk ook een leuke tijd gehad laatste weken vam de zwangerschap. Ik wens alle dames die midden in de hg zitten veel sterkte en ben ook benieuwd naar darkangel hoe het met haar gaat.
Het is goed om te zien dat de hg zwangerschap niet voor niets is. Gefeliciteerd met jullie kleintjes! Het gaat hier de laatste 2 weken echt beter. Ik hoef niet elke dag meer te spugen en het is niet meer hele dagen. Mag ook wel eens na 15 helse weken. Ben nu 22 weken zwanger. Ik voel me wel telkens zo schuldig. Ik baal van het zwanger zijn, denk zo vaak 'was het maar voorbij'. Door het vele liggen heb ik nu ernstige bekkenklachten. Omdat ik telkens harde buiken heb moet ik rust houden (waar ik nog meer rust vandaan moet halen geen idee, ik doe niet veel meer dan een kopje thee halen). Elke keer als Ienimieni schopt voel ik me misselijk. Af en toe wens ik gewoon dat ze veel te vroeg zal komen, zodat ik hier eindelijk klaar mee zal zijn. 14 februari lijkt nog zo ver weg
Hey dames ik kom ook eens buurten. En nu natuurlijk die ene irritante vraag die iedereen stelt: ben je nog zo misselijk? JA! Monique het is zo rot he als je voor je kindje moet zorgen en het gaat niet. Wij hebben het hier ook lastig met familie die ver weg woont en het overigens ook niet helemaal snapt hoe erg het is. Ik ben normaal op woensdag thuis, mijn oudste gaat dan wel naar school maar mijn jongste van 3 niet. Ik hen nu wel een paar keer extra opvang s morgens voor hem kunnen regelen. En s middags schaamteloos de tv aan zodat je even een tukje kunt doen. Wel een grappig verhaal; mijn jongste was ziekjes dit weekend en moest spugen. Dus ik zat om 7 u met hem aan de ontbijttafel, ik ook kotsmisselijk. Hij wilde perse pasta van de vorige avond eten dus ik warm dat op. Vervolgens kotst ie het uit (goh) netjes in een klein emmertje. Hij heel droog: net als jou mama! Een kindje emmer en een mama emmer. geluķkig was het daarna snel over bij hem.
Hoi dames, inmiddels is mijn dochter alweer tien maanden. De tijd gaat zo snel nu ik niet meer zwanger ben! Ik kan nu eindelijk weer goed eten. Heeft maanden geduurd. Ik heb nu ook geen ondergewicht meer. Ik wil dit echt niet nog een keer doormaken! Ik ga me laten steriliseren. Twee mooie meiden is genoeg! Ik wens iedereen heel veel sterkte het is vreselijk! Knuffels!
Goede avond! puzzelstukje! Lang niet meer gelezen. Ik kan mij goed voorstellen dat je je laat steriliseren. Toen ik hoorde dat ik een keizersnede zou krijgen heb ik gelijk om een sterilisatie gevraagd. Precies als de zelfde reden als jou..... Dit NOOIT meer. En jij hebt al 2x HG moeten doorstaan toch? Ik maar 1x en dat was genoeg haha! Gelukkig kan je weer normaal eten. Wat moet het verschrikkelijk voor je geweest zijn. Heb jij dit ook puzzelstukje.... dat je soms in een vlaag een bepaald geurtje ruikt en dat je even een momentje van "HG" herleeft. Ik denk dat het zo n impact heeft gemaakt dat ik dit af en toe nog zo voel. Niet vaak hoor. Maar laatst rook ik een geurtje die ik ook tijdens de HG voelde en werd even misselijk van die geur. Soort van herbeleving of zoiets. Voor de dames die nog met HG lopen..... Heel veel sterkte en moed toegewenst. Ik weet als geen ander hoe dit is. En de mensen die roepen dat het wel mee valt en denken dat jij je aanstelt.... lekker laten kletsen! Met HG ben je hartstikke ziek! En hoe zwaar het ook is..... hoe vaak ik ook dacht, ik wil niet meer zwanger zijn.... Ben ik toch heel blij dat ik de zwangerschap heb doorstaan. En heb ik er een mooie lieve meid voor terug gekregen. Houdt moed dames! Je komt er wel..... ook al voelt dat niet zo. KNUFFEL
Ach meid en je hoopte nog zo op een HG vrije zwangerschap..... Sterkte meid.... Ik heb respect voor je dat je het weer aandurft. Moedig van je. Knuffel!!
Zo ik heb inderdaad twee keer hg meegemaakt. De tweede keer nog erger dan de eerste keer! Vreselijk dit nooit meer. Ik heb het nog heel vaak, als ik de koelkast opendoe of de vaatwasser in of uitruim of als ik patat ruik... Ooh met zoveel dingen denk ik er nog aan! Dan ben ik weer zo blij dat ik ervan af ben! En t gekke is, j is echt een bolletje haha ze lust alles en eet met veel plezier daar ben ik erg blij om! Darkangel valt t mee of tegen?
Ik had alleen bij mijn dochter erge HG, bij mijn zoon flink misselijk, maar niet zo erg als bij mijn dochter. Mijn dochter is pas 7 jaar geworden. Ik kan nog steeds NIET kijken naar een film ' into my hart'. Een meisje dat ontvoerd en vermoord werd... ik wordt al bijna misselijk als ik eraan denk... Had het gekeken toen ik enorm misselijk was, eigenlijk te ziek om naar een dvd te kijken... 2de zwangerschap extra opgelet niets te forceren wat betreft eten of dvd oid, met als doel dat ik na mijn zwangerschap het me niet herinnerd aan het ziek voelen...
Dames hoe gaat het hier? Ik was vannacht misselijk en moest spontaan aan de hg denken tijdens mijn zwangerschap. Vandaar dat ik aan deze topic denk. Ik wens jullie Beterschap voor degene die er middenin zitten en houd vol jullie zijn sterk..
Ik ben van de week erachter gekomen weer zwanger te zijn. De angst zit er behoorlijk in, maar ik hoop echt dat het niet zo erg gaat worden als bij mijn dochter. Inmiddels al wel flink misselijk, maar nog niet overgegeven. Ik dwing mezelf te eten. Het zegt echter nog niets, bij mijn dochter begon het pas op week 9 erg te worden
Ik hoop met je mee dat het meevalt allemaal Anneliesje! Wel gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk ! Hier de laatste loodjes, wanneer gaat het gebeuren? Van mij mag het ... Overgeven en de misselijkheid vallen mee, maar wel weer bloed mee bij het overgeven sinds vorige week. Slik al een hele tijd omeprazol en gebruik sinds een aantal weken antagel, maar mijn maag is er echt klaar mee. Ben heel nieuwsgierig naar ons wondertje en kijk natuurlijk uit naar het moment dat de misselijkheid mijn lijf verlaat .
Gefeliciteerd anneliesje! Hopelijk blijft de HG dit keer weg. Hopelijk kun je lekker genieten van je zwangerschap.
Nou vandaag dronk ik weer voor het eerst groene thee thuis..... en ik werd gelijk een soort van misselijk. Maar goed. Het is gelukkig allemaal voorbij.