Hoi meiden, Ik wil me bij jullie aansluiten. Sinds een week of 2 weet ik dat ik HG heb. Geen dokter/verloskundige die het mij heeft verteld of heeft uitgelegd. Ben al vanaf de 6e week van mn zwangerschap aan het vechten. Vechten tegen het overgeven, vechten om een slokje drinken binnen te houden, vechten om wat te eten. Rond de 11e week van de zwangerschap kon ik niet meer. Het weekend al mn afspraken afgezegd en alleen maar in bed gelegen. Gedacht aan het krijgen van een miskraam of "nemen" van een abortus. Waarom ben ik zwanger... Maar goed, het is mn eerste zwangerschap en iedereen zegt dat het erbij hoort. Na een weekend rust maandags toch weer werken. Sochtends spugen, in de trein spugen, lopend naar mn werk in de bosjes spugen, op de wc van mn werk spugen.. en iedereen zegt ja meis hoort erbij.. dat ik zwanger was was ik ook misselijk. De kilo's vliegen eraf en ik kan niet meer. Dinsdag afspraak bij de verloskundige. Verhaal gedaan en wordt doorverwezen naar de huisarts. Bij de huisarts blijk ik te zijn uitgedroogd. Ik krijg medicijnen mee. Dan volgen er 2 lange weken. Vechten vechten vechten. Uiteindelijk afgelopen donderdag. Weeeer spugen en uiteindelijk ook nog (heel charmant) mezelf compleet onder gepoept. Pure ellende. Huilend de verloskundige gebeld.. ik kon niet meer. Ik kan niet meer zelfstandig douchen, naar buiten, het huishouden doen of maar eten klaarmaken. Alles is teveel. Donderdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Compleet uitgedroogd. Infuus prikken was bijna onmogelijk. Zit onder de blauwe plekken van het misprikken Liters vocht gekregen. Nu weer thuis. Weer vechten voor elk slokje, hapje en nog kan ik weinig zelfstandig. Ik loop tegen een muur van onbegrip op, zit vol schuldgevoel en het besef komt dat dit nog weleens de hele zwangerschap kan gaan duren. Wat ik niet begrijp is dat er zo weinig bekend is over HG. Gister heb ik een extra echo gehad. In dat formulier staat ook dat ik de echo heb gekregen wegens HG... Maar geen dokter die ons uitleg heeft gegeven. Sorry voor het warrige verhaal. Hoop dat jullie er iets van begrijpen. Anders vraag maar raak. Ik hoop hier wat herkenning te vinden en misschien nog tips oid.
Welkom Dufel! Wat vervelend dat je ook zo ziek bent. Helaas erg herkenbaar, het onbegrip. Mensen die zeggen dat het erbij hoort. Gelukkig voor hen hoeven de meeste nooit te worden opgenomen in het ziekenhuis of aan de medicijnen, als ik dat vertel is er vaak al iets meer begrip. In het ziekenhuis vroeg ik of het nu hyperemis is wat ik heb, zei ze dat ik die moeilijke naam maar moest vergeten. Terwijl het juist zo fijn is om te weten wat het is en steun te vinden bij anderen! Ik heb ook veel aan het steunpunt hg. Ik praat graag mee op hun praatgroep op Facebook. Een erg actieve groep waar je altijd even je frustratie en zorgen kwijt kunt.
Hoi dames. Hier zwanger van de tweede. We weten het nu een week en ik heb eigenlijk de test gedaan omdat ik al even misselijk was en uiteindelijk aan het spugen. De misselijkheid bij HG vind ik anders dan bij gewoon ziek zijn. Bij mijn eerste heb ik het ook gehad. Eerst gestart met medicatie via huisarts. Uiteindelijk aan het infuus en tot einde zwangerschap geteerd op medische drinkvoeding.neussonde maakte me meer spugen. Nu wil ik morgen gelijk naar de huisarts om weer de medicatie te proberen. Helaas is het nu een andere dan voorheen en is er weinig overgedragen. Ik ben dan ook bang niks te krijgen. Ik spuug nog maar 2 dagen...ben al wel 2 weken misselijk en neem alle mogelijke verliggende tips in acht. Wie heeft tips om me voor te bereiden?
Ja ik zou ook graag willen dat de artsen er duidelijker over zijn. Dankje voor de tip, zal eens kijken op fb. Ik zie trouwens net dat mn nagels er raar uitzien. Er zitten allemaal ribbels op. Heeft dat ook te maken met de uitdroging? Morgen weer naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd. Zit van t infuus prikken helemaal onder de blauwe plekken,lijkt net alsof ik mishandeld ben. Hoe gaat het met jullie?
Welkom nieuwe meiden en heel veel Sterkte lieve meiden!! Het is een hel zo hg zwangerschap! Op facebook vind je veel begrip en steun en tips.
Hoj lasas, Bedankt voor de tip van fb. Hoe heet het want kan t niet vinden. Ik heb inmiddels emefasene gekregen en met 2x daags functioneer ik redelijk. Nog erg misselijk maar eet door de dag kleine beetjes en drink slokjes.ik baal wel dat het nu ook de tweede keer richting HG neigt. Hoop dat t dit niveau blijft dan kan ik tenminste voor de kleine zorgen.
https://m.facebook.com/groups/516260578435716?ref=bookmark Ik ben hier niet meer zoveel aanwezig. Wil wel even kwijt dat ik sinds een paar dagen medicijn vrij ben! En ik heb nagenoeg geen last van misselijkheid! Wow! Vorige maand begon ik al te kotsen bij t vergeten van 1 pilletje en nu gewoon niks meer!
Wat fijn darkangel! Ik heb me aangemeld bij facebook. Wat een herkenning zeg! Gister in t ziekenhuis geweest en weeeeer ketonen. Als ik blijf spugen dan weer een opname
Darkangel, wat fijn voor je dat het zo goed gaat! Dufel, wat vervelend dat het nu weer zo slecht gaat. Ik hoop dat je uit het ziekenhuis kan blijven, maar soms is dat gewoon het beste. Gisteren heb ik zo'n rotdag gehad. Voor het eerst in weken weer een hele dag niets binnen kunnen houden. Vanochtend uiteindelijk toch wat kunnen eten. Maar ik merk wel dat het echt weer terug is. Ik baal zo, ik was zo blij dat het wat beter ging een paar weekjes.
Fijn dat je ons gevonden hebt op facebook! Daar vind je veel steun en begrip! Hoeveel ketonen had je? Plas je nog? Anemdo, vervelend dat je je zo slecht voelt weer, heel veel sterkte!
@anemdo wat vervelend dat het nu weer minder gaat... dikke knuffel!! @lasas ik had er gister 1. Plassen gaat nog wel maar minimaal. Ik baal er zo van. Ben net paar dagen thuis uit het ziekenhuis. Mn armen doen nog zeer van het prikken van infuus. Vind het wel een fijn idee dat ik zo kan bellen en opgenomen kan worden.
Zie dat je in buurt van Haarlem woont, ga je naar het kg? Ik vond de opnames soms echt een verademing, rust, vocht kreeg ik toch wel toegediend en moest even helemaal niks. Sterkte!
Nee niet naar KG, ik woon er vlakbij. In mijn woonplaats is ook een ziekenhuis. Ik ervaar de opname niet zo helaas. Maar ben bang dat ik er wel weer aan moet geloven.. Vind de artsen weinig begripvol.
Ik vind het in het ziekenhuis vaak zo onpersoonlijk. Krijg altijd het gevoel maar een nummer te zijn, in plaats van een persoon. Ik kan daar geen rust vinden en ben veel liever thuis.
Ja dat vind ik ook. Ook vind ik dat er nog te weinig bekend is over HG. Zelfs in het ziekenhuis blijf ik van die stomme tips krijgen over crackers eten enzo. De gyn zei zelfs. Nou je bent er bijna, nog een weekje en dan ben je ervan af.... echt hoe kan hij dat nou zeggen!!
Hier had ik van die zeur verpleegkundigen "Als je nou drinkt mag je naar huis! " grr! Net alsof ik voor de lol daar lig ofzo
Vreselijk!! Ze wilden mij eerst houden tot ik een "beetje normaal" ging eten. Dus ik zei al... nou dan lig ik hier nog wel een aantal weken want ik eet al 9 weken niet normaal..