Hyperemesis Gravidarum deel 2

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Senna1985, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik had de laatste keer in het ziekenhuis een verpleegkundige die doodleuk zei "met 12 weken word alles beter" ik was toen al 18 weken. Grrrrr, muts

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Haha ja dat zeiden ze tegen mij ook.
    De vpk in het ghz sporen niet

3. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik vind de meeste vpk's in het ghz super lief. Maar die ene kon ik serieus wel aanvliegen mocht ik er de energie voor hebben gehad.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    De verpleegkundige die mij t gevoel gaf dat ik me aanstelde toen ik voor de 4e x opgenomen lag. Heb ik lekker onder gekotst :D

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Nu mis ik de "vind ik leuk" knop ;)

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik kom me hier ook melden. Ik ben nu 11 weken +2 zwanger van mijn 2e en heb van de week een nachtje aan het infuus gelegen. Was er best van opgeknapt, maar dat duurde helaas maar een kleine dag, inmiddels weer volop misselijk en braken en eten en drinken wordt ook weer moeilijker. Ik had gehoopt dat ik zofran zou krijgen, maar dat willen ze hier niet voorschrijven helaas.

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mamavanlieverd vervelend dat je je hier ook mag komen melden. Op facebook is ook een steungroep. Ik lees daar vaak mee en heb veel aan de herkenning in de verhalen van andere meiden. Sterkte

8. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Mamavanlieverd, vervelend dat je je ook hier kan melden, masr fijn dat je ins gevonden hebt. Op fb is een erg actieve besloten groep waar je veel kunt lezen en vragen.
    Zijn er ziekenhuizen/ gyns in de omgeving die wel zofran voorschrijven?

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb geen facebook account, maar misschien ga ik er een openen als ik zo ziek blijf.
    Ik heb nog niet bij andere ziekenhuizen geinformeerd.
    Ik hoop dat ik me misschien iets beter ga voelen als ik de 12 weken ben gepasseerd. Ben nu ook nog eens bezig met antibiotica vanwege een blaasontsteking, dus daar word ik ook nog extra beroerd van. Na morgen ben ik klaar met die kuur gelukkig.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat een heftige verhalen zeg.. Las hier even omdat ik iemand ken die hier ook last van heeft en was benieuwd ..
    Zelf tijdens de zwangerschap i.d. ook misselijk geweest en behoorlijk ook, maar niet te vergelijken met deze verhalen hoor. pfff
    Heel veel sterkte dames. Wat naar toch dat je niet gewoon kan genieten van je zwangerschap !

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Herkenbaar! Ik heb ook blaasontsteking. De 2e in 4 weken tijd...
    Ik hoop.heel erg dat je je beter gaat voelen!

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Haha ml had net bijna een bus pringles op en was misselijk.. zegt ie "ja nou weet ik wel hoe jij je hele dag voelt! " Ja fijn eindelijk weet ie t haha..
    al is het natuurlijk wel anders of je misselijk ben door het eten of hg.. maar t idee was goed :)

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, dat vochttekort helpt niet he. Merk ook alweer dat ik minder vaak moet plassen, ook al probeer ik wel te drinken. Kun jij een beetje drinken? Ik kan maar miniscule slokjes (roosvicee) tegelijk drinken, anders komt het er weer uit. Eten gaat nog steeds wat beter dan voor de opname, ook al wordt dat ook langzaam weer wat moeilijker. Ik vind het ook lastig dat de paar dingen die ik weg kan krijgen ook weer veranderen en dan moet je weer nieuwe dingen bedenken...

Pfff, ik ben het zo zat. Bij mijn eerste vond ik het ook niet echt een pretje om zwanger te zijn, maar dat was meer erge zwangerschapsmisselijkheid, geen hg. Toen kon ik de misselijkheid nog wel een beetje onderdrukken door elk uur wat te eten (was ook meer dan 20 kilo aangekomen), nu helpt er gewoon helemaal niets tegen die altijd aanwezige misselijkheid. Het braken is nu wel beperkt tot minder dan 5 keer per dag, zolang ik maar niet beweeg. De ranitidine helpt wel redelijk tegen het maagzuur, waardoor ik minder vaak moet braken en mijn slokdarm en keel minder geirriteerd zijn.

MamaChantal, nee niet bepaald dezelfde soort misselijkheid, maar toch lief dat hij probeert zich in te leven door een hele bus pringles leeg te eten, haha.

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Slokje voor slokje inderdaad. Capri sun gaat nog wel redelijk bij mij.
    Eten is moeilijk.

Morgen naar de gynaecoloog. Zie er tegenop. Voel me niet serieus genomen door hem.
    Kost me eigenlijk meer energie dan dat het me gaat opleveren. Iemand nog tips?

15. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik lees even mee hoor, mijn zwangerschap van zoontje (2010) liep uit in 2x opname vanwege zware uitdroging. En zwangerschap begin dit jaar (MK) liep bijna uit op opname, was toen ook uitgedroogd maar dat zat net op het randje.

Ben nu weer zwanger op het moment 5 weken, maar ik ben oooh zo bang dat het weer gaat gebeuren met het overgeven en totaal niets kunnen binnen houden. had ergens gelezen dat het bij een volgende zwangerschap namelijk erger zou kunnen worden..

Nou las ik gister iets op internet over die sea bands? (armbandjes) zouden die ook helpen?

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Armbandjes: check.... deed niks.

Maar een hoopje voor je.. mijn hg is stukken minder dan bij mijn eerste. Ik ben al een tijdje medicijn vrij. Dus zo kan t ook.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij mij deden de seabands ook niets, maar bij sommige mensen schijnen ze wel wat te doen, maar persoonlijk denk ik dat ze bij hg meer een druppel op een gloeiende plaat zullen zijn en dat als ze al iets doen, je het nauwelijks zou merken.

Dufel, hoe was het bij de gynaecoloog? Heb je er nog wat aan gehad?

Ik werd vandaag nog gebeld door de verloskundigepraktijk, gewoon om te kijken hoe het met me ging. Zij kunnen verder ook niet zoveel voor me doen natuurlijk, maar ik vind het wel fijn dat ze meeleven, goed he?

Voor iedereen anders natuurlijk, maar ik kwam erachter dat ik drinkyoghurt beter kan drinken dan andere dingen, ik denk omdat het minder vloeibaar is, kan ik toch beter verdragen.

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mamavanlieverd dat is mooi van die drinkyoghurt. Het is even zoeken maar dan vind je miss wel iets wat je goed kunt drinken idd!

Ik heb een heel fijn gesprek gehad bij de gyn. Eindelijk een beetje erkenning gekregen. Medicatie ook geregeld en besproken. Dus heb er een goed gevoel over

19. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Meiden zijn jullie ook zoveel afgevallen?

20. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja, 18 kilo eraf. Nu inmiddels weer drie kilo erbij dus zit in totaal nu op -15

Deel Deze Pagina