Hyperemesis Gravidarum deel 2

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Senna1985, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier is dit ons eerste kindje, maar hopen in de toekomst (ondanks de hg) zeker nog een kindje te mogen krijgen.
    Heb nu al met mijn gyn afgesproken dat er dan een plan gaat komen, dus voor de zwangerschap gesprek, bijv direct starten zofran bij misselijkheid, direct laten komen bij beginnend spugen ( nu werd t de eerste 02 keer dat ik beide door de poli afgedaan als gewoon misselijkheid) geen eindeloze sondes meer proberen, eerder duodenumsonde en als dat niet gaat lijn plaatsen en tpv.

Succes dames die er ook nog midden in zitten en voor degene die t mogelijk weer te wachten staat.

Hier ben ik weer misselijker, spuug ik weer wat vaker en heb ik ook weer ketonen ( waren net paar weken volledig weg) en begin ik weer stuk minder energie te krijgen. Kon eindelijk weer wat doen op een dag, maar word nu echt heel hard terug gefloten dat t genoeg is. Nog 9 weekjes, we gaan aftellen!

2. miezemuis

miezemuis Lid

24 mei 2013
    15
    0
    0
    groningen
    Lasa komt denk.ik echt van t weer. Lees veel die meer last hebben.
    Hewl veel succes met de laatste weken wat een fijn idee moet dat zijn, aftellen...

3. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Kijk ik net per toeval in mijn mailbox van het werk blijkt dat ik vanmiddag naar de bedrijfsarts moet! Hopelijk ziet hij ook de ernst van de situatie in en beoordeeld hij ook dat ik nog niet aan het werk kan... Ben er best een beetje gespannen onder omdat je soms ook wel hoort dat HG niet serieus wordt genomen door (bedrijfs)artsen...

4. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te druk maken hoor PandoraBeads. bedrijfsartsen zijn over het algemeen heel begaand met de medewerker en handelen niet in het voordeel van je werkgever.

Gewoon je verhaal vertellen en duidelijk aangeven hoe je je voelt.

Succes!

5. miezemuis

miezemuis Lid

24 mei 2013
    15
    0
    0
    groningen
    Succes pandora met het gesprek, hopelijk toont hij begrip.

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoe was je gesprek pandorabeads met bedrijfsarts?

7. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik ben bij de bedrijfsarts geweest. In zijn optiek moest de misselijkheid al een stuk minder zijn, want ik had het eerste trimester reeds behaald. Hij heeft een analyse gemaakt van het 'probleem' en daarbij een aanbeveling geschreven: midden augustus weer beginnen met het opbouwen van de eigen werkzaamheden (4 uur per dag). Ik heb aangegeven dat ik niet in de toekomst kan kijken en dat ik hoop dat hij gelijk krijgt m.b.t. het hervatten van de mogelijkheden, maar dat ik persoonlijk mijn twijfels heb.

Ik wil me niet aanstellen o.i.d., maar op dit moment heb ik nog steeds problemen met het zorgen voor het huishouden en mijn puberdochter. Volgens hem zou dit over een aantal weken alleen maar beter gaan... Dus! Zelf zie ik de laatste weken helaas niet echt veel stijging in dit proces... En heb ik nog genoeg aan mezelf. Iemand tips?

8. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    In eerste instantie zou ik hem de folder van hg even laten lezen, naar aanleiding van wat jij schrijft krijg ik t idee dat deze meneer niet doorheeft wat het is en dat hij denkt dat je gewoon last hebt van misselijkheid.

Ik denk dat je verder het prima hebt aangepakt door nu al te zeggen dat je je twijfels hebt.
    Ik zou even kijken Hoe de komende 2 weken gaan en weer op tijd contacten met je bedrijfsarts.
    Je slikt nog medicatie ook of niet?

Sterkte, niet fijn zo niet meelevende bedrijfsarts!

9. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    therapeut burn out trajecten
    Naast de Hoofdstad.
    @Floraliën; dit is mijn derde HG zwangerschap. Het verschilde bij mij erg van geslacht hoe sterk de HG was. Dit keer is het net als de eerste keer een meid. Veel heftiger dan bij mijn zoontje. Het scheelt nu wel dat ik goed was voorbereid. Ik probeer zo callorierijk mogelijk te eten indien het lukt. Roomboter op mn brood, volle melk ipv halfvolle. Hoewel het natuurlijk per dag enorm verschilt of het lukt ja of nee. Ik wist nu ook wat er stond te gebeuren. Grote schoonmaak gedaan, naar de kapper en veel maaltijden ingevroren voor het gezin.
    Het weten op zich geeft al rust.

@Pandorabreads, loop je bij een gynaecoloog? Anders kun je hem/haar vragen contact op te nemen met de bedrijfsarts of een brief te schrijven dat het niet gaat om te werken.

10. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik ben niet onder controle bij een gynaecoloog. Ik ben in consult bij een huisarts die tevens verloskundig actief is. Helaas heeft ze vanaf vandaag drie weken vakantie en kan ik in nood een spoednummer bellen van een naburige verloskundigenpraktijk? Maar is dit nood/ spoed?

Ik gebruik inderdaad nog steeds primperan en suprimal.
    Tevens heb ik een te laag Hb waardoor ik duizelig ben en wellicht extra vermoeid. Hiervoor krijg ik tien vitamine B12 injecties.

Het voelt als een soort gevecht om erkenning te krijgen, maar ik heb niet de energie om ertegen in te gaan. Ik heb me voorgenomen twee weken af te wachten en anders mijn coach te bellen dat het niet gaat lukken... Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ik mijn beste beentje niet heb voorgezet en bij voorbaat al de handdoek in de ring gooi... Al heb ik wel aangegeven dat ik twijfel of zijn aanbeveling haalbaar is. In ieder geval vind ik het erg frustrerend dat ik veel mensen tegenkom, zelfs professionals die de ernst van HG niet inzien...

De buurvrouw van mijn ouders heeft 4 keer HG gehad. Ook zij had in mindere mate klachten als ze zwanger was van een zoon. Zou ik dan een zoontje krijgen? Of puur toeval? Hihi

11. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    therapeut burn out trajecten
    Naast de Hoofdstad.
    @pandorabreads, ik zie dit zelf wel als spoed als het jou heel veel stress geeft. HG komt niet omdat het tussen je oren zit, maar het kan het zeker versterken naar mijn mening.

Het gaat nu om jou rust en dat het voor jou duidelijk is wat er staat te gebeuren.
    Het is absurd dat HG niet serieus genomen wordt. Ben je lid van de besloten groep op facebook? Er stond laatst een kranten artikel op over HG. Heb het naar wat familie gestuurd die het toen pas begreep. Misschien ook een tip.

Hou je taai!

12. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik werd er inderdaad vanochtend wel wakker mee...
    Heb besloten om over twee weken voor mezelf een besluit te nemen of ik wel/ niet kan werken. Mochten mijn coach en bedrijfsarts een andere mening hebben dan ga ik de plaatsvervangende verloskundigenpraktijk bellen. Tot zo ver probeer ik het van me af te zetten. Mocht dat niet lukken bel ik de verloskundigenpraktijk eerder om advies/ hulp in te roepen.

Jullie nog niet met dit bijltje gehakt?

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Meestal is het advies om pas weer te beginnen met opbouwen met werken als je niet meer afhankelijk bent van medicatie, normaal kunt eten en drinken en voldoende energie hebt. Je moet ook niet vergeten dat HG echt een wissel op je lichaam trekt door het verlies van vocht en voedingsstoffen en het gebrek aan beweging. Dat moet ook eerst herstellen.

Ik vind het erg ambitieus van de arboarts om nu al te stellen dat je dan kunt werken. Maar daarnaast, hij kan ook niet in de toekomst kijken dus als het dan niet gaat dan gaat het niet. Als je nog ziek bent, kun je niet gaan werken.

14. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    #34 Pandorabeads, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
    Alle punten die jij opnoemt Rosao zijn nog steeds op mij van toepassing: niet/ onvoldoende eten, selectief eten, geen/ weinig energie en medicatie afhankelijk.
    Beetje naief van mij misschien, maar ik had ook niet verwacht dat de bedrijfsarts met het voorstel zou komen half augustus maar weer te gaan werken... Al begrijp ik ook wel dat een werknemer die thuis zit alleen maar geld kost.

Al heb ik zoals al eerder is gesuggereerd op het forum sterk het vermoeden dat deze meneer niet op de hoogte is van de ernst van HG. Gelukkig heb ik in deze zwangerschap kunnen voorkomen dat ik opgenomen moest worden met infuus, sondevoeding enz. Ik was er behoorlijk blij mee, maar ik merk nu wel dat ze in mijn vorige zwangerschap veel sneller inbonden als ik zei net ontslagen te zijn uit het ziekenhuis enz. enz.

Waarschijnlijk is oververmoeidheid ook een trigger geweest voor de postnatale depressie en -psychose die ik na mijn vorige zwangerschap gehad heb. Maar ik krijg op deze manier niet eens kans om bij te tanken! De bedrijfsarts weet dat ik na mijn vorige zwangerschap een depressie en psychose gehad heb...

15. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Hi, ik ben nu 11 weken zwanger. Het is voor mij de eerste.

Al weken lang ben ik veel aan het overgeven, maar nu is het zo erg dat ik waarschijnlijk vandaag nog in het ziekenhuis mag gaan logeren. Hoop nog steeds dat ik toch nog wat drinken binnen kan houden maar tot nu toe niet gelukt vandaag. Zo meteen heb ik een telefonische afspraak met de huisarts en dan wordt er beslist.

Ik vind het erg spannend, heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen en weet echt niet wat ik kan verwachten.

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik word vandaag inderdaad nog opgenomen in het ziekenhuis. :(

17. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Balen Anemdo! Hou je taai!

18. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Balen, maar vaak knap je Vh infuus wel even op.
    Vraag ook iets van primperan in het ziekenhuis. Ik dacht iig gelezen te hebben dat je nu alleen emesafene gebruikt?
    Verder is rust heeeeeel belangrijk bij hg!! Rust, rust en nog eens rust!

Sterkte!

Pandorabeads, genoeg redenen om nog niet te kunnen werken! Idd zonodig gewoon de vk praktijk bellen idd! Jij ook sterkte! Balen dat je naast de hg ook nog je hier druk om moet maken!

19. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Na een nachtje ziekenhuis nu weer lekker in mn eigen bed aan het rusten.

Ik heb nu inderdaad primperan meegekregen. Ze zeiden in het ziekenhuis ook dat dit veel beter gaat werken. Ben nog wel moe maar lang niet meer zo beroerd als gisteren.

20. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Fijn dat je weer thuis bent, dat is vlot! Vooral veel rusten meid, laat anderen t huishouden etc doen. Slapen, rusten, slapen, rusten etc etc.

Let er bij primperan wel op dat je last kan krijgen van depressieve klachten.
    Ik was echt enorm down en depressief tijdens primperan gebruik en met mij vele andere vrouwen met hg.

Deel Deze Pagina