ps, wij hebben het toen met 10 weken verteld nadat de gyn een extra echo had gemaakt. Misschien kun je vragen om een steuntje in de rug foto/echo?
De afgelopen 3 dagen heb ik eigenlijk alleen maar in een donkere kamer gelegen met zo weinig mogelijk prikkels. Was net blij hoe goed het ging. Toen kwam mn moeder langs om schoon te maken voor me, en gewoon het feit dat er iemand was, licht aan was en dat ik ging praten zorgde voor een nieuwe golf van overgeven die pas uren later weer stopte. Ik haat dit
Hee meiden, van stichting ZEHG hebben we nu een definitieve datum en locatie geprikt voor de eerste HG lotgenotenmiddag. Details kun je via onze facebook vinden: https://www.facebook.com/pages/Steunpunt-Hyperemesis-Gravidarum/144484308956973?ref_type=bookmark Hoe gaat het verder met iedereen?
Hier weer flink beroerd. Ben aan t vechten om niet te spugen....vieze plakweer helpt ook echt niet mee...
Dag lieve dames, iedereen die (weer) last heeft heel veel sterkte! Hier opgenomen sinds gisteren was ind. uitgedroogd mag vanavond proberen wat te eten drinken ben benieuwd!
@rosa, tegen die tijd ben ik als het goed gaat nog zwanger. Dus durf me niet vt voren op te geven. Is het trouwens ook voor partners? @darkangel, bij mij helpt een ventilator goed, misschien een idee? @yasmientje, hopelijk knap je gauw op!
even een vraagje, mijn vk heeft mij aangeraden om ook eens acupunctuur te proberen, ze zegt dat dit misschien ook helpt met een HG zwangerschap. Heeft iemand hier ervaring mee?
Meiden, sterkte met de warmte! Yasmintje, vervelend dat je opgenomen ligt, hoop dat je Vh infuus je vlot wat beter gaat voelen. Accupunctuur heb ik idd ook geprobeerd, t heeft mij niet geholpen. Vriendin van mij met hg heeft er wel baat bij gehad. Wel iemand zzoeken die ervaring heeft met hg, ik zou t zeker weer proberen bij een volgende zwangerschap en zou t ook aanraden.
Wauw Dark Angel lees hier af en toe maar bij, maar je hebt het weer aangedurft, lef! Gefeliciteerd en veel sterkte, ook voor de andere dames hier!
Yasmintje, ben je inmiddels weer thuis? Ik heb geen accupunctuur uitgeprobeerd. Maar het lijkt me niet kwaad te kunnen, dus (als je ten einde raad bent) altijd het proberen waard?
Sinds maandag is de misselijkheid bij mij ook begonnen en sinds gisterenavond wel heel erg! Gisterenavond en vandaag meerdere keren moeten overgeven, ben totaal niks waard en functioneer ook helemaal niet meer, lig onderhand alleen maar plat, kan geen avondeten meer eten of ruiken. Morgen maar eens de huisarts bellen en vragen om medicatie, heb Sea Bands maar die werken totaal niet bij mij!
@drieka is het gelukt om medicijnen te regelen? hopen dat het goed helpt voor je. ik heb vandaag eindelijk eens een goede dag, mag ook wel na een hele week erg veel overgeven. heb nog steeds dagen dat ik gewoon echt niks binnen houdt. hoewel het nu wel steeds vaker 's avonds goed gaat. toch nog steeds avonden dat het goed lijkt te gaan, en dat het er toch alsnog uit komt. soms door de kleinste prikkels, de hond die even iets te enthousiast rond aan het lopen is oid. nachten zijn echt een verschrikking. nu al zo vaak meegemaakt dat ik wakker schrik en echt direct moet overgeven, gal is echt niet lekker! vandaag heb ik alleen vanochtend 2 keer overgegeven, het voelt als een overwinning! al een lichte maaltijd en een paar glazen drinken op zonder probleem. het misselijke gevoel hangt er nog wel, maar het lijkt allemaal binnen te blijven.
@anemdo, ja ik heb Emesafene gekregen en voor mij is het een wondermiddel! Heb vanochtend direct een tabletje gepakt bij de Huisarts en het werkte na 1 uurtje, de misselijkheid verdween als sneeuw voor de zon. Kan het bijna niet geloven maar heb net gewoon een avondmaaltijd genuttigd, wel rustiger aan gedaan als normaal en iets minder gegeten maar dat maakt niks uit. Ik heb voor 7 dagen meegekregen en moet volgende week vrijdag weer terug naar de huisarts om te kijken hoe het gaat en zal dan wel weer een nieuwe dosis medicatie meekrijgen, hopelijk kan ik die gewoon slikken totdat de misselijkheid echt over is, maakt me niks uit of ik die dan weken zal moeten innemen!
Ik heb gisteren toch iets te vroeg gejuicht. Na het avondeten ging ik even plassen. Toen ik dat ging doneren in het mvm potje ging ik toch weer om van de vieze azijn geur. Eten er weer uit. Het is nu pas kwart voor 5 s ochtends en ik ben alweer aan het overgeven. Had zo gehoopt dat het wat beter ging Ik heb emesafene ook gehad toen het bij mij net begon. Heeft me een weekje met alleen 'normale' ochtend misselijkheid opgeleverd. Daarna had ik echter toch de wat sterkere spul (primperan) nodig, en je ziet in mijn verhaal hoe goed het daarmee gaat. @drieka ik hoop echt voor je dat het voor jou het wondermiddel is wat je hoopt.
Anemdo: als ik je een tip mag geven. Als de potten van MvM je laten spugen... en je daarna weer doorgaat met spugen. Stop dan met MvM. Heel lief dat je mee doet, maar niet ten koste van jezelf.
Mvm is heel lief, heb het zelf ook gedaan, maar tot 13 weken, hield het daarna echt niet meer vol. Je hebt je best gedaan en dat is al heel wat als je je bedenkt dat de meeste vrouwen niet eens meedoen. Ieder plasje was welkom, maar zorg nu eerst voor jezelf.
Ik ben op een gegeven moment inderdaad ook gestopt met Mvm... Bij deze zwangerschap heb ik het niet eens meer geprobeerd, zo zag ik er tegenop om weer het gevecht aan te gaan met die potten. Hierop dit moment sinds gisteren ook nog migraine, dus ik hou helemaal niks meer binnen en lig maar op bed. Nu er even af, maar gelijk weer overgeven, ga zo maar weer op bed. Gelukkig kan mijn schoonmoeder vandaag op mijn dochtertje passen, want mijn man is aan het werk... Medicatie kan ik op deze manier ook niet binnenhouden, dus dat schiet ook niet op. Hoewel ik sowieso mijn migraine medicatie niet mag innemen nu ik zwanger ben...
Mvm ging tot 2 weken geleden goed. Maar nu doe ik het steeds minder vaak. Dacht gisteren dat het wel zou gaan, maarja... Misschien toch maar gaan stoppen idd
Gaat niet lekker met jullie meiden! Veel sterkte! Stoppen idd met dat plassen voor mvm. Je hebt al gespaard, dat is super knap, maar echt aan jezelf denken! Hier gaat t sinds paar dagen weer slecht. Ben enorm misselijk, spuug weer regelmatig, eet weinig door de misselijkheid en val dus weer af. Maandag maar weer met de gyn bespreken. Ook heb ik sinds vorig weekend weer bloedingen en regelmatig contracties die gelukkig niet doorzetten, maar wel heel vervelend zijn.
Bah lasas! Bloedingen zijn echt zo naar... Inderdaad morgen bellen over het afvallen. Hier ook weer een heel pittige dag. Weet niet eens meer hoe het is om fit te zijn